Gå til innhold

Xbox Game Pass ble nettopp mye bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De går vel mer for GaaS, blir vel masse mikrotransaksjoner osv. Men med tanke på BF2-skandalen så er det ikke umulig at de må være litt forsiktige med det, og da er det her en helt fantastisk deal.

Du vet GamePass ikke er en ny tjeneste? Den har eksistert en god stund nå, og har en drøss storspill tilgjengelige. Det er akkurat samme spill du kjøper i butikk. :)

Lenke til kommentar

Hehe, tror jeg misforsto litt der, sorry. :) Men ja, prisen på spill er nok et evig tema, og må oppdateres hele tiden. De som lager spill mener spill er for billige. De som kjøper spill mener de er for dyre. Så hva gjør man? Å lage kosmetisk DLC og mikrotransaksjoner er svært lønnsomt, og jeg tror nok vi kommer til å se mer av dette etterhvert. Men det man må huske på er at hele F2P-modellen er bygget rundt at 90% av spillerne ikke betaler en krone, mens de siste 10% mer enn gjør opp for det. Jeg tror det er dette vi kommer til å se med GaaS. Spill blir fortsatt solgt i butikk på vanlig måte, men GamePass er en enkel måte å fange opp potensielle kunder som ikke kjøper spill i butikk. For eksempel er jeg interessert i Sea of Thieves, men ikke nok til at jeg gidder kjøpe det. Da er det jo kjekt å ha det "gratis" på GamePass. Liker jeg det, kan jeg gjerne punge ut litt for valgfrie mikrotransaksjoner og DLC. Hadde de kun solgt det i butikk ville de ikke tjent noe som helst på meg.

 

Uansett, så lenge mikrotransaksjoner og DLC er 100% valgfrie ser jeg ikke problemet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Markedet oversvømmes av spill. Til slutt blir ikke et spill verd noe som helst, slik som i 1983.

 

De senere år er det blitt sluppet så mange spill at det er et strev å holde seg oppdatert eller velge noe å spille.

 

Om de begynner å selge spill for kr 5 så er det likevel ikke tid nok til å spille det som lanseres. I tillegg har man både 5, 10 og 20 år og 30 år gamle spill som er av høy kvalitet. Det kan godt tenkes at nye spill må stille seg bakerst i køen om de så gis bort uten vederlag.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_crash_of_1983

Lenke til kommentar

Markedet oversvømmes av spill. Til slutt blir ikke et spill verd noe som helst, slik som i 1983.

 

De senere år er det blitt sluppet så mange spill at det er et strev å holde seg oppdatert eller velge noe å spille.

 

Om de begynner å selge spill for kr 5 så er det likevel ikke tid nok til å spille det som lanseres. I tillegg har man både 5, 10 og 20 år og 30 år gamle spill som er av høy kvalitet. Det kan godt tenkes at nye spill må stille seg bakerst i køen om de så gis bort uten vederlag.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_crash_of_1983

 

Nå må det også nevnes at spillkrasjet i 1983 stort sett bare gjaldt Nord-Amerika... Resten av verden hadde det helt ok

Lenke til kommentar

Svar på mitt eget spørsmål:

 

If I download a game, can I access it after it leaves the catalog?
 

Once a title leaves the Xbox Game Pass catalog, you will need to insert a disc, purchase a digital copy from the Microsoft Store, or obtain another form of entitlement (like a trial) to continue playing. Remember, Xbox will notify users at least one month prior to a game leaving the Xbox Game Pass catalog. And, as a member, you can purchase any Xbox One game in the Xbox Game Pass catalog for 20% off (or the best available discounted price) to continue playing a game once it leaves the catalog.

 

 

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Det aller viktigste for Microsofts Xbox er hvorvidt de har gode spill å tilby i fremiden.

Alle spill kommer til Gamepass på dag en sies det. Ja det er jo bra kan man tenke, men hvilke spill er det?

Hovedproblemet til Xbox har jo vært at det har vært altfor lite gode eksklusive spill de siste åra (selv om det selvfølgelig er flere gode unntak), så da er det kanskje beleilig å komme med en slik nyhet, for så å trekke folk til en model som faktisk trekker penger ut av lomma di hver måned.

Gamepass koster jo penger og man eier ingenting av innholdet når man ikke lenger vil betale.

Mitt håp er at Microsoft evner å sette sammen flere gode studioer og at de skal lage flere veldig gode spill fra nye og gamle spillserier.

Håper bare de ikke tenker at de ikke kan lage store kostbare spill i fremtiden, fordi de skal jo likevel havne i Gamepass på dag en.....

Havner egentlig på at jeg frykter mer konsekvensen av det her enn glede over at det skal bli slik....

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøpe koder på nett for å abonnere på game pass på samme måte som xbox live?

 

svarer meg selv igjen:

 

"As part of today’s library expansion, we are also pleased to announce that we are working closely with our retail partners, such as GameStop, to offer a 6-month Xbox Game Pass subscription card for those fans who look for a variety of ways to purchase and enjoy new games and services. The 6-month Xbox Game Pass subscription card will be available at select retail partners for $59.99 beginning March 20."

 

fra majornelson

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...