Gå til innhold

TEST: OnePlus 5T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes "toppmobilene" idag har alt for små batterier.

 

3300mah på min galaxy note 8 gir den omtrent halvparten så lang batteritid som min andre billige lenovo p2.

 

Hvis batteritida var en uke vs. 2 uker så ville det jo ikke vaert en stor greie.

 

Men ved hard bruk så er ikke 3300mah timer nok for å klare dagen. Bruker du den veldig hardt må du lade to ganger om dagen. 5100mah på lenovo p2 betyr at du har juice igen på kvelden selv med 10 timer onscreen time.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er så enig i overskriften.. Jeg holdt av med å kjøpe S8 til jeg så hva OnePlus kom med, for jeg liker en renere Android opplevelse (ala Nexus/Pixel). Men så fort jeg fikk øye på de svære rammene rundt OnePlus 5, så gikk jeg rett og kjøpte S8. Hadde 5T blitt lansert da 5 kom, så hadde jeg gått for den i stedet.

Lenke til kommentar

5t virker marginalt bedre enn Motorola G5 Plus, dvs. kamera og opplevd hastighet (antar spill kan være tregere pga CPU). Du får en litt bedre skjerm med 6" AMOLED for å betale over dobbel pris.

 

Da Samsung S8 koster akkurat det samme, og har beste mobilkamera - virker det som et opplagt valg om man ønsker å betale dobbelt av Motorola og klare seg uten dual SIM.

 

5t har irriterende skjermtaster som ALLTID viser seg under tastaturet selv om du slår av dette, og man kommer derfor lett nær hjem-knappen under mellomrom-tasten.

 

Telefonen virker ikke så superrask i bruk, antar S8 er like rask - men kanskje ikke om 2 år, da oppdateringer ofte gjør Samsung tregere.

 

Hurtigtast for kamera (dobbeltklikk på strømbryter) tar samtidig et foto, dette er sjelden i fokus så man må normalt slette første bilde man tar.

 

Den er ikke dårlig, men føler ikke at den er verd prisen. Motorola G5 Plus og Samsung S8 virker som bedre alternativer for pengene. En god 7/10 virker som en bedre karakter om man hensyntar pris og alternativer...

Lenke til kommentar

Har hatt min 5T en måneds tid og jeg må si den er svært mye raskere en Samsung S8 som jeg hadde tidligere. Samsung S8 er selv nå etter reboot tregere i alt fra basic app åpning/bytting til tyngre arbeid i excel eller spill en 5T i daglig bruk etter en måned. Motorola har jeg ikke prøvd, men 5T er værtfall den raskeste telefonen jeg har vært borti, det inkluderer Pixel, Sony, HTC, Samsung, Oppo, Huawei og iphone.

Lenke til kommentar

 

Netflix i HD kommer og selv om den ikke er sertifisert vanntett så kommer den bra ut i tester på YouTube.

Hvorfor har den ikke netflix i HD allerede nå? Absolutt alle andre mobiler har det, selv de som er mange år gamle.

 

Det har med DRM å gjøre: http://itavisen.no/2017/12/11/denne-toppmodellen-kan-ikke-stromme-netflix-i-hd/

 

Spiller av youtube fint i 1080, men DRM beskyttet matriale kan den ikke vise i 1080 enda.

 

Har faktisk ikke engang merket dette på min Oneplus 5 den tiden jeg har hatt den så vil ikke påstå det er noe problem egentlig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

synes "toppmobilene" idag har alt for små batterier.

 

3300mah på min galaxy note 8 gir den omtrent halvparten så lang batteritid som min andre billige lenovo p2.

 

Hvis batteritida var en uke vs. 2 uker så ville det jo ikke vaert en stor greie.

 

Men ved hard bruk så er ikke 3300mah timer nok for å klare dagen. Bruker du den veldig hardt må du lade to ganger om dagen. 5100mah på lenovo p2 betyr at du har juice igen på kvelden selv med 10 timer onscreen time.

 

Helt enig med deg her. Har en s8 og klarer så vidt batteritid til kvelden kommer. Bruker selfølgelig telefonen en del som en erstatning til pc/pad men forventer vel også litt av en toppmodell

Lenke til kommentar

Høh. Dårlig å lansere et produkt før det har slikt klart.

 

Så jeg antar du ser mye på netflix med telefonen? 90% av youtube fungerer jo i 1080 og 90% av befolkningen merker ikke at netflix spilles av i 720P istede for 1080P på den lille skjermen, så jeg skjønner godt at dem lanserte før det var klart.

 

Og telefonen er vantett - men ikke sertifisert, så man bryter garantien om man slippet den i ett vannglass, selv om telefonen tåler dette helt fint.

Lenke til kommentar

 

synes "toppmobilene" idag har alt for små batterier.

 

3300mah på min galaxy note 8 gir den omtrent halvparten så lang batteritid som min andre billige lenovo p2.

 

Hvis batteritida var en uke vs. 2 uker så ville det jo ikke vaert en stor greie.

 

Men ved hard bruk så er ikke 3300mah timer nok for å klare dagen. Bruker du den veldig hardt må du lade to ganger om dagen. 5100mah på lenovo p2 betyr at du har juice igen på kvelden selv med 10 timer onscreen time.

Helt enig med deg her. Har en s8 og klarer så vidt batteritid til kvelden kommer. Bruker selfølgelig telefonen en del som en erstatning til pc/pad men forventer vel også litt av en toppmodell

 

 

Her er nok Oneplus sin batteritid bedre enn S8. S8 kjører en skjerm med mye høyere oppløsning, og ett mye tyngre system enn Oneplus gjør. I tillegg har S8 en hel drøss med sensorer som omtrent ingen bruker, men som alikevell tar litt strøm. Oneplus har skrotet disse sensorene (som f.eks Barometer - hvor mange bruker det?)

 

Min oneplus 5 varer i ca 2 dager med ganske mye bruk. Og den medfølgenge 4A laderen lader batteriet helt vanvittig raskt.

Men kunne godt ha sett enda større batteri i disse. Telefonen er syltynn, så dem kunne godt ha gjort den litt tykkere for å få inn større batteri.

 

Men man får jo 2 av disse mobilene til samme pris som iPhone X, så man kan jo bare kjøpe 2 og ha en oppladet hele tiden omså.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Høh. Dårlig å lansere et produkt før det har slikt klart.

 

Så jeg antar du ser mye på netflix med telefonen? 90% av youtube fungerer jo i 1080 og 90% av befolkningen merker ikke at netflix spilles av i 720P istede for 1080P på den lille skjermen, så jeg skjønner godt at dem lanserte før det var klart.

 

Og telefonen er vantett - men ikke sertifisert, så man bryter garantien om man slippet den i ett vannglass, selv om telefonen tåler dette helt fint.

 

Ser litt, ja. 720p hadde jeg nok klart, bruker som regel det for å spare datakvote, men enda lavere enn det på en skjerm som er over 5 tommer? Eh, litt lite.

Lenke til kommentar

Har hatt min 5T en måneds tid og jeg må si den er svært mye raskere en Samsung S8 som jeg hadde tidligere. Samsung S8 er selv nå etter reboot tregere i alt fra basic app åpning/bytting til tyngre arbeid i excel eller spill en 5T i daglig bruk etter en måned. Motorola har jeg ikke prøvd, men 5T er værtfall den raskeste telefonen jeg har vært borti, det inkluderer Pixel, Sony, HTC, Samsung, Oppo, Huawei og iphone.

 

Er batteritiden også relativt kort på S8 som tidligere Samsung'er?

Lenke til kommentar

 

Høh. Dårlig å lansere et produkt før det har slikt klart.

 

Så jeg antar du ser mye på netflix med telefonen? 90% av youtube fungerer jo i 1080 og 90% av befolkningen merker ikke at netflix spilles av i 720P istede for 1080P på den lille skjermen, så jeg skjønner godt at dem lanserte før det var klart.

 

Og telefonen er vantett - men ikke sertifisert, så man bryter garantien om man slippet den i ett vannglass, selv om telefonen tåler dette helt fint.

 

 

Er den virkelig vanntett? Jeg har ikke funnet noen offisiell kilde på det.

 

Selv om den ikke dør eller viser tegn til problemer rett etter den ble dynket i vann i ulike Youtube-videoer så betyr det ikke at det ikke er kommet vannskade som oppstår senere, som eksempelet i videoen under viser:

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...