Gå til innhold

Så mye koster iPhone X å lage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, altså...

 

Man kjøper jo ikke akkurat råmaterialer og smeller sammen selv i vedboden. Apple investerer jo, som alle andre selskaper, store summer i nye maskiner og fabrikkutstyr for å kunne produsere disse komponentene.

 

Og så må man jo faktisk tenke på at salgskostnaden ikke bare skal dekke produksjon og komponenter, men også utviklingen som er gjort i forkant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan får de tak i disse prisene? Mange av delene er jo spesifikt kun til apple som SOC, display, ramme, osv. Og jeg kan ikke tenke meg at man bare kan sende en e-post til produsenten å få en pris på dem da de vel selger disse eksklusivt til apple? Og selv om man skulle få en pris så har ikke denne prisen den kvantumrabatten som apple vil få pga antall de kjøper.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Denne var vel ute på digi først, samt her på forumet:

 

https://www.digi.no/artikler/iphone-x-er-den-dyreste-apple-mobilen-noensinne-men-koster-bare-litt-over-3000-kroner-a-produsere/407769

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1788350

 

Er det virkelig nødvendig av tek og digi å publisere de samme nyhetene? Lettvint journalistikk?

De har ikke lenger samme eiere, de er helt uavhengige. Det er ikke unormalt at flere nyhetssider publiserer de samme nyhetene.

Tek er eid av VG, men enn så lenge så bruker de diskusjon.no for kommentatorfeltet.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hvordan får de tak i disse prisene? Mange av delene er jo spesifikt kun til apple som SOC, display, ramme, osv. Og jeg kan ikke tenke meg at man bare kan sende en e-post til produsenten å få en pris på dem da de vel selger disse eksklusivt til apple? Og selv om man skulle få en pris så har ikke denne prisen den kvantumrabatten som apple vil få pga antall de kjøper.

 

Analytiker er et fint ord for "en som gjetter om ting". Jeg vil nok tro analytikeren tar disse tingene med i betraktning når han gjetter.

Endret av fuzzy76
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...