Gå til innhold

TEST: TILE Sport Pro & Style Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som et fint produkt, men prisen og levetiden gjør den uaktuell. Rart at tek ikke tar dette opp i større grad.

Er meningen å kaste produktet etter 1 år?

Er det for eksempel mulig å se gjenværende levetid på batteriet?

hvilke informasjon er det egentlig appen deler gjennom den "passive" funksjonen? sikkerhet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dere må moderere dere litt på et par punkter.

IP sertifisering er ikke det samme som vanntett, da bruker man atmosfæres trykk. Riktig ordbruk er her vannbestandig.

160bB er langt over smerteterskelen for lyd, så om dette stemmer, er disse duppedittene direkte farlige for hørselen. Dere står 90m unna og blåser av 160dB i en park hvor det kan stå et barn 2m unna. Det er ikke bra i det hele tatt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På sidene til Tile så står det 98dB
Har blitt testet til 120dB

IP68 1,5m opptil 60min

Etter 11 måneder så kan en kjøpe nye brikker med opptil 40% rabatt
1 til 1 ratio så om en har 1 brikke, får en rabatt på 1 brikke

Usikker på om dette funker i Norge da de ikke sender til Norge..

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Når det gjelder lydstyrken;

Desibelskalaen er logaritmisk og går mellom 0dB og 140dB. 3dB er en dobling av lydenergien. En dobling av 80dB er altså 83 dB. Sann bare til info :-)

 

Det er forskjell på dobling av energien (3db) dobling av lydtrykket (6d) og oppfattet dobling av lydnivå (rindt 9db)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er begrunnelsen for å ikke føre opp "kan ikke bytte batteri" under "Minus"? Dette er jo en alvorlig mangel som for min del gjør dette produktet helt uaktuelt av både økonomiske og miljømessige årsaker.

 

Enig!

Dette burde være under minus helt klart.

 

Og en annen ting å legge til på minus er at produktet er ubrukelig etter ett år, selv om forbrukerbehovet er større en hva produktet leverer. Helt feil av TEK.no og ikke ta med dette. Det er tross alt en betydelig del av produktet og .. hva heter det, miljø-fottrykk?

 

God helg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Forhørte meg med Tile angående "re-tile" systemet. De sender ikke til Norge, men til Sverige/danmark og man kan få den sendt dit i steden. I fremtiden regnet de med å støtte sending til Norge også.

 

Har en tendens til å forlegge lommebok/bilnøkler (2 biler)... og har planer om å teste en runde med disse - så kjøpte derfor 4 stk.... For min del reiser jeg nok til utlandet at jeg kan få de tilsendt i forkant som post restante; så re-tile vil funke for meg.... Men er jo mange det er en begrensning for...

 

Har lest andre steder at batteriet i snitt varer i 14 mnd selv om det er oppgitt til 12, så forhåpentligvis får man litt ekstra...

 

Støtter ellers at tek her burde oppgitt "ikke utskiftbart batteri" på minussiden og trukket (minst) 2 poeng for dette...

Lenke til kommentar

Skulle bare nevne at desibel-skalaen er eksponensiell, så det blir ikke riktig å si at det dobbelte av 80 db er er 160 db.

 

10 desibel har en "power ratio" på 10, og så for hver tiende desibel, så ganges det med ti. så 20 = 100 (eller 10^2), 30 = 10^3 osv.

 

Lyd er rart å måle :p For på en måte er 90 desibel TI ganger så høyt som 80 desibel. Det dobbelt av 80 db er ca 83 db.

Lenke til kommentar

Skulle bare nevne at desibel-skalaen er eksponensiell, så det blir ikke riktig å si at det dobbelte av 80 db er er 160 db.

 

10 desibel har en "power ratio" på 10, og så for hver tiende desibel, så ganges det med ti. så 20 = 100 (eller 10^2), 30 = 10^3 osv.

 

Lyd er rart å måle :p For på en måte er 90 desibel TI ganger så høyt som 80 desibel. Det dobbelt av 80 db er ca 83 db.

 

Så, hvis den faktisk hadde lagd lyd i 160 db, hvor høyt er det? Så høyt:

"Sitting next to a dragster as it fires up its engines and screams down the raceway can be more than just loud; it can be damaging to your entire body. At the 155-160 Decibel range not only will it severely to permanently damage your hearing, but it also vibrates your vision and makes it temporarily difficult to swallow. That’s why no one stands next to them."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...