Gå til innhold

Compound Crypto Strategy for nybegynnere


CryptoClan

Anbefalte innlegg

La oss begynne... 

 

Først og fremst vil jeg nevne at jeg ikke er en finansiell rådgiver, hva jeg kommer til å dele er kun strategi som jeg har følgt en lang stund. Den er kun basert på min personlig reise i Crypto verden.



Forord:

 

Min reise startet nok som de flestes reiser, jeg stilte spørsmålet "hvordan kan jeg ta neste steget i livet?". Over en lang tid har jeg jobbet med å utvikle bedriften min i den "vanlige" verdensøkonomien og begynte gradvis å bevege meg opp mot Internett. 

 

Hva jeg raskt opplevde på Internett var at stadig flere bedrifter ble digitalisert, dette var noe jeg ble veldig interessert i. Hvordan kan jeg starte og digitalisere min bedrift? Det var på denne tid jeg for første gang hadde hørt om Bitcoin. 

 

3 år senere... Jeg var å surfet på Facebook da jeg begynte å se en del folk snakke om Bitcoin, jeg rotet opp paper walleten ( som jeg den gang brukte ) og lastet opp Bitcoinene jeg hadde kjøpt 3 år før. Det så møtte meg var helt sjokkerende...

 

Bitcoin hadde forandret livet mitt ( økonomisk ) og jeg startet en ny reise. Jeg bestemte meg for å lære meg alt som var om Bitcoin og det gjore jeg over de neste 6 mnd.  ( jeg lærer daglig enda )

 

 

 

The 10/90 Rule

 

Regler gjør denne strategien en suksess og første regelen ut er "The 10/90 Rule".

Det "The 10/90 Rule" går ut på er at du skal lære deg å investere 10% av din månedlige inntekt i Crypto. 

Dette er utrolig viktig disiplin som kommer over tid, the avarage joe sparer ingenting månedlig og lever lønnslipp til lønnslipp. 

 

Sett mål om å kunne utføre dette hver måned de neste 12 månedene.  10% kan høres lite ut men overtid kan det bli til millioner.

 

 

 

So whats next?

Det er nå moroa starter , for å gjøre ting enkelt skal jeg bruke 1 BTC som skal være "the 10%".

Det er ny måned lønningen kommer inn og du er klar til å gjøre din første krypto investering.

 

Det første man må gjøre er å gå på en exchange å handle 1 BTC. ( du kan lese mer om hvordan starte med Bitcoin i en av mine andre tråder ) 

 

Så fordelingen vi starter med er følgende:

60% BITCOIN ( 0.6 BTC )

20% BLX ( 0.2 BTC )

20% NEW COIN ( 0.2 BTC )

 

Så hva vil NEW COIN si? 

Enkelt å greit hver måned så finner du nye crypto du ønsker å invistere i, så neste som fleste parten tenker er hvordan skal jeg finne ut hva crypto jeg skal invistere i?

Enkelt! Bruk 30-60 min hver dag hver måned til å gjøre research ( krever dette arbeid? JA! ingenting kommer gratis )
Da iløpet av 30 dager burde du hatt en til flere spennende Crypto valuta du har troen på.

Hver måned kommer jeg også til å legge ut hvilken coins jeg selv kjøper og kanskje også legger ut en analyse for å hjelpe deg på veien, men det er viktig du selv gjør mer research før du investerer.

 

 

 

HOLDING TIME

 

Anbefalt holding time på denne strategien er 5-20+ år

 

 

 

Om du har spørsmål skyt ut, la oss få litt aktivitet i tråden her. Kommer også med en del flere innslag relatert til Compound Crypto Strategy ettersom det skulle vært en bok men jeg prøver å presse det inn her på forumet.

 

 

Konseptet er egentlig ganske enkelt å følge. Håper dette kan hjelpe deg videre :-)

Endret av CryptoClan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen greie steder å starte å lese litt?

Lurer på:

- Hvilken wallet(s) jeg bør velge.

- Hvordan holder jeg coins sikre? (fra hacking ol)

- Hvor handler man/evt hvor handler man ikke.

- Bitcoin er vel delt opp, kjøper man 50/50?

 

Hilsen NOOB. 

 

1. Først og fremst vil jeg starte med å anbefale boken "the book of satoshi", dette er en fantastisk bok som går gjennom det vi vett om Satoshi.

 

Når det kommer til annet innhold så har jeg personlig brukt Youtube og Google for å finne ting jeg lurer på. Men greie sider å notere seg for å holde seg oppdatert er følgende: 

 

https://news.bitcoin.com/

https://www.coindesk.com/

https://www.cryptocoinsnews.com/

https://bitcoinmagazine.com/

https://cointelegraph.com

 

 

Når det kommer til Youtube anbefaler jeg å følge følgende:

 

BiteSizeBitcoin ( anbefaler å starte med de eldste å jobbe deg oppover videoene )

https://www.youtube.com/channel/UCrYmtJBtLdtm2ov84ulV-yg

 

 

 

2. Om du har PC anbefaler jeg desktop wallet Exodus, fantastisk wallet. Om man ikke har PC anbefaler jeg å starte med Blockchain Wallet.

 

Senere når det begynner å bygge seg litt opp og du ønsker enda mer sikkerhet anbefaler jeg Ledger Nano.

 

 

 

3. Gode wallets holder faren av hacking vekke, anbefaler ikke å ha BTC/ETH på Coinbase osv ettersom de holder privat nøkkelen din! Men Ledger Nano er valget på dette stadiet.

 

 

 

4. Når det kommer til kjøp hadde jeg et innlegg om dette, men limer det inn her.

 

COINBASE

Her kan du enkelt registrere deg å både bruke kort og bank transaksjon for å anskaffe Bitcoin.

Jeg anbefaler å benytte bank transaksjon ettersom limiten er større samt har mindre kostnader.

 

Limit på kort økes over tid , dette gjør de pga sikkerhet.

 

 

COINSBANK

Dette er en av mine favoritter når det kommer til å kjøpe større summer av Bitcoin, verifiseringen tar litt lengre tid men når du er verifisert har du unlimited limit på kjøp av Bitcoin gjennom bank transaksjon.

 

 

KRAKEN

Kraken var en av de første plattformene jeg brukte for å kjøpe Bitcoin, litt mer avansert å bruke men du får gode priser og når man lærer plattformen har du det meste tilgjengelig.

 

 

LOCALBITCOINS

Litt shabby side, men sturle kan brukes her uten bekymring ( bank transaksjon ) 

 

 

Det finnes også andre plattformer som vi kan bruke, men de ovenfor er de enkleste. 

Jeg anbefaler bank transaksjon ettersom det er den mest lønnsomme måten å anskaffe Bitcoin.

 

 

Nå når du har kjøpt Bitcoin bør du overføre dem til Bitcoin Walleten din

 

Plattformene som du ser ovenfor er kun exchanges third party så jeg anbefaler å flytte Bitcoins rett etter kjøp til din private wallet så du får full kontroll over dem. Mer om dette kommer jeg tilbake med senere under denne tråden.

 

 

 

5. Bcash blir kun gitt ut til dem som hadde BTC med private key før 1. august. ( jeg anbefaler å bare forholde seg til Bitcoin Core og styre unda Bcash )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1498772996252.png

 

Noe som jeg ser går igjen og igjen i Crypto verden er denne charten, bare i 10X speed.

 

Når du følger Compound Crypto er det 2 ulike strategier vi kan følge for å få entry metoder.

 

1. Finn en fast dato du kjøper BTC, kjøp på denne datoen uavhengig av pris.
Denne entry metoden er lik som normale "fond" anbefaler/bruker, man finner en dato for avtale giro og automatisk kjøper fondet samme datoen hver måned uavhengig av pris. 

 

Dette er nok den enkleste entry metoden.

 

 

2. Når du begynner å kjenne Bitcoin bedre kan du starte å bruke cheat sheetet. Da er det enkelt å greit ikke en fast dato på entry men du sparer din månedlig investering til vi er mellom Panic og Hope.

 

 

 

Ettersom Compound Crypto er longterm strategi 5-20 år har ikke det egentlig så mye å si hvilken av disse to metodene du bruker men ved å bruke metode 2 får du økt avkastningen.

Endret av CryptoClan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lyst til å si noe om skatt og hvordan det skal føres og beregnes?

Har prøvd å lese litt, men det virker på meg som ingen egentlig er sikre på noe som helst.

 

Når det kommer til skatt av Crypto sier skatteetaten dette:

 

Først og fremst mener Skatteetaten at Bitcoin ikke utgjør noe stor risiko, selv om de påpeker at både kursen og tradingvolumet i den siste tiden har økt betraktelig.

 

Skattedirektoratet har bestemt at Bitcoin er et formuesobjekt. Den skal verdsettes med omsetningsverdien i norske kroner ved årsskiftet. Ved salg må du skatte 27 % av gevinst, og tilsvarende er tap fradragsberretiget.

 

I selvangivelsen føres din Bitcoin-formue under post 4.5.4 Annen skattepliktig formue, gevinst ved salg føres i post 3.1.12 Annen inntekt, og tap kan føres som fradrag.

 

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten. MEN jeg anbefaler å følge reglene til Bitcoin tar over en større marked andel. 

 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes også en Crypto Index for dem som ønsker å holde ting veldig enkelt som tar seg av diversifiseringen for deg. 

Du kan enkelt registrere deg på https://www.iconomi.net/ for å invistere i BLX crypto index. 

 

Denne aktive indexen har hatt veldig bra avkastning se under:

 

1W Return
17.29 %
1M Return
35.87 %
3M Return
116.60 %
6M Return
802.42 %
 
Ja, disse tallene stemmer. Crypto kan gi veldig høy avkastning over tid.
 
 
 
Her er også en oversikt over hvordan porteføljen deres er:
 
hKkn5HS.png

 

Om du ikke ønsker å gjøre research for å finne nye crypto coins kan du forenkle porteføljen din slikt:

60% BTC

40% BLX

 

Jeg vett at det er mye info på en gang, men følg med på tråden så kommer ting til å gå opp.
 

Endret av CryptoClan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skattedirektoratet har bestemt at Bitcoin er et formuesobjekt. Den skal verdsettes med omsetningsverdien i norske kroner ved årsskiftet. Ved salg må du skatte 27 % av gevinst, og tilsvarende er tap fradragsberretiget.

 

Satsen er 24% for inneværende år.

 

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten.

Øh, NEI. Du kan ikke velge om du ønsker å betale skatt. Ikke mer enn du kan velge å begå andre lovbrudd. Å si at det er et valg du fritt tar selv er bare tull.

Skatteetaten bryr seg virkelig ikke om Bitcoin sin ideologi. Bitcoin skal oppgis som formue hvert år samt at det oppgis som kapitalinntekter ved salg.

 

Anbefaler at du ikke gir folk råd om å begå straffbare handlinger.

Lenke til kommentar

 

Skattedirektoratet har bestemt at Bitcoin er et formuesobjekt. Den skal verdsettes med omsetningsverdien i norske kroner ved årsskiftet. Ved salg må du skatte 27 % av gevinst, og tilsvarende er tap fradragsberretiget.

Satsen er 24% for inneværende år.

 

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten.

Øh, NEI. Du kan ikke velge om du ønsker å betale skatt. Ikke mer enn du kan velge å begå andre lovbrudd. Å si at det er et valg du fritt tar selv er bare tull.

Skatteetaten bryr seg virkelig ikke om Bitcoin sin ideologi. Bitcoin skal oppgis som formue hvert år samt at det oppgis som kapitalinntekter ved salg.

 

Anbefaler at du ikke gir folk råd om å begå straffbare handlinger.

 

 

Bitcoin er anonymitet, frihet og mye mer.

Jeg nevnte ikke at Skatteetaten bryr seg om Bitcoin sin ideologi MEN at når du ser på Bitcoin på et dypere nivå er det frigjøring fra staten og dagens system.

 

Denne visjonen kan ikke stoppes, Bitcoin er her og kommer til å bli værende.

 

Bitcoin er ikke kun peer-to-peer men også politisk, Bitcoin er liberalistisk vis du ser på det fra et politisk syn.

 

Så vis du leser hele innlegget ser du at jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem. På grunn av FRIHET blir Bitcoin større og større for hver dag som går, kanskje du enda ikke ser hva som skjer bak kulissene men du kommer til å skjønne det snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krypto er ekstremt interessant. Mine 5 cents.

 

1: Som andre også nevner her, klart det skal skattes av fortjenesten den dagen man casher ut sine kryptos. Man kan velge å ikke gjøre det, men da bryter man også loven. Jeg vil anta at de de færreste blir oppdaget av myndighetene med tanke på hvor mye juks det er i finansverdenen generelt, men med mindre du er komfortabel med å være en lovbryter bør du ikke unndra skatt. Gå uansett ikke til banken med to millioner i ferske kontanter for å nedbetale boliglånet...

 

2: 50% BTC synes jeg personlig er drøyt. 30% random altcoin er også drøyt. 40/40 BTC/ETH vil kanskje være mer fornuftig, jeg mener teknologien bak Ethereum er fullstendig overlegen og at ETH har en potensielt mye større oppside. Bitcoin har på sin side fått enorm oppmerksomhet, er blitt ganske mainstream, de var først og de er størst og er i skrivende stund bullish af og på ATH. Både BTC og ETH er safe bets i mine øyne, mens alt annet er rene bingoen. Noen altcoins representerer meget interessante teknologier, og det kan være verdt å gjøre research, og kanskje investere litt. Man må spørre seg om hvor mye risiko og volatilitet man ønsker.

 

3: Selv om kryptos etter all sannsynlighet er her for å bli, så eksponerer man seg for mye risiko ved å investere alle sparepengene sine her. Sjansen for at en kryptos verdi kan gå helt til 0 (NULL) på et øyeblikk er til stede. Oppsiden er enorm. Investerer man hundre tusen kroner i kryptos i dag kan man være mangemillionær neste år. Eller blakk. Hundre tusen kroner i indeksfond er nærmest garantert å gi sju-åtte prosent annual avkastning over en 20-årsperiode. Det hele koker ned til hva slags risiko man er komfortabel med. Har du råd til å tape ti tusen? Femti tusen? Tre hundre tusen? Har du baller nok til å se verdiene dine falle med 50%, noe som skjer titt og ofte i krypto-verdenen? Man må ha råd til å tape alt, og man må ha tålmodighet til å vente på bedre tider.

 

 

Personlig har jeg mer investert på børsen enn i kryptos, men jeg har tro på at selv om jeg fra nå av kun sparer i aksjer og fond så vil krypto-stacken min etter hvert bli mer verdt. Velger likevel å gjøre det slik, så slipper jeg å miste nattesøvn dersom krypto plutselig skulle oppleve et 80%-kræsj...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten.

 

Så vis du leser hele innlegget ser du at jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem.

I hvilken forstand har man frihet til å velge om man skal betale skatt eller ei?

Er det i samme forstand som at jeg har friheten til å gjøre andre straffbare handlinger? I så fall er det en underlig definisjon av frihet.

 

At du er frelst på Bitcoin og mener det kommer til å forandre verden er lite relevant i skattespørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krypto er ekstremt interessant. Mine 5 cents.

 

1: Som andre også nevner her, klart det skal skattes av fortjenesten den dagen man casher ut sine kryptos. Man kan velge å ikke gjøre det, men da bryter man også loven. Jeg vil anta at de de færreste blir oppdaget av myndighetene med tanke på hvor mye juks det er i finansverdenen generelt, men med mindre du er komfortabel med å være en lovbryter bør du ikke unndra skatt. Gå uansett ikke til banken med to millioner i ferske kontanter for å nedbetale boliglånet...

 

2: 50% BTC synes jeg personlig er drøyt. 30% random altcoin er også drøyt. 40/40 BTC/ETH vil kanskje være mer fornuftig, jeg mener teknologien bak Ethereum er fullstendig overlegen og at ETH har en potensielt mye større oppside. Bitcoin har på sin side fått enorm oppmerksomhet, er blitt ganske mainstream, de var først og de er størst og er i skrivende stund bullish af og på ATH. Både BTC og ETH er safe bets i mine øyne, mens alt annet er rene bingoen. Noen altcoins representerer meget interessante teknologier, og det kan være verdt å gjøre research, og kanskje investere litt. Man må spørre seg om hvor mye risiko og volatilitet man ønsker.

 

3: Selv om kryptos etter all sannsynlighet er her for å bli, så eksponerer man seg for mye risiko ved å investere alle sparepengene sine her. Sjansen for at en kryptos verdi kan gå helt til 0 (NULL) på et øyeblikk er til stede. Oppsiden er enorm. Investerer man hundre tusen kroner i kryptos i dag kan man være mangemillionær neste år. Eller blakk. Hundre tusen kroner i indeksfond er nærmest garantert å gi sju-åtte prosent annual avkastning over en 20-årsperiode. Det hele koker ned til hva slags risiko man er komfortabel med. Har du råd til å tape ti tusen? Femti tusen? Tre hundre tusen? Har du baller nok til å se verdiene dine falle med 50%, noe som skjer titt og ofte i krypto-verdenen? Man må ha råd til å tape alt, og man må ha tålmodighet til å vente på bedre tider.

 

 

Personlig har jeg mer investert på børsen enn i kryptos, men jeg har tro på at selv om jeg fra nå av kun sparer i aksjer og fond så vil krypto-stacken min etter hvert bli mer verdt. Velger likevel å gjøre det slik, så slipper jeg å miste nattesøvn dersom krypto plutselig skulle oppleve et 80%-kræsj...

 

Meget gode punkter, la meg starte rett på punkt 2

 

Hvordan man velger å diversifisere er selvfølgelig basert på hvor stor risiko du ønsker å ta , ETH har vært min store favoritt i lang tid MEN problemet er at teknologi som EOS kommer på banen og det kan ødelegge for ETH langsiktig ( ingen vett ) . Derfor velger jeg og han en balanse mellom de 2. Slikt at vis EOS tar over market capen til ETH så sikrer jeg verdiene mot EOS og motsatte.

 

Altcoins er noe som har tatt min ROI opp en del gjennom siste årene, derfor velger jeg inkludere det i porteføljeen ettersom jeg gjør en del research og analyse før jeg investerer i altcoins. 

 

 

Punkt 3

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, selv om jeg tror crypto er her for å bli har alltid alt en RISIKO faktor. Å investere mer en det man har råd til å tape er ikke en god ide uansett hva man ønsker å investere i. Men dette kommer selvfølgelig ann på hva slags risiko man selv ønsker å ta. Det er derfor jeg nevnte "The 10/90 Rule" ettersom det er en enkel måte å komme seg igang, denne regelen historisk har hjulpet mange og vis noen her kjenner til boken "money master the game" og "the richest man in babylon" er akkuratt det de lærer. 

Lenke til kommentar

 

Det skal sies også relatert til dette er at du SELV velger om du ønsker å betale skatt eller ikke, Bitcoin sin ideologi er akkurat for dette personlig liberalistisk frihet der man frigjør seg fra staten.

 

Så vis du leser hele innlegget ser du at jeg ANBEFALER folk å følge skattesystemet, men ettersom de har friheten til å velge med Bitcoin er det opp til dem.

I hvilken forstand har man frihet til å velge om man skal betale skatt eller ei?

Er det i samme forstand som at jeg har friheten til å gjøre andre straffbare handlinger? I så fall er det en underlig definisjon av frihet.

 

At du er frelst på Bitcoin og mener det kommer til å forandre verden er lite relevant i skattespørsmål.

 

 

Jeg er glad du er med på denne diskusjonen, det er tross alt det forum er for. 

 

Egentlig hadde jeg ikke helt tenkt å bringe inn politikk her på denne tråden, men siden vi er i gang hvorfor ikke.

 

Vis du eier større andel Bitcoin idag så har staten liten "innsikt" på dette ettersom du er eneste personen som har tilgang til dine private keys ( burde jaffal hvert eneste som har tilgang ) det fører at DU har kontroll.

 

Bitcoin er et desentralisert system, isteden for banker så er Bitcoin mellom brukerne.

 

Jeg personlig ser en stor forskjell mellom økonomisk frihet og ta friheten til å utføre andre straffbare handlinger. ( håper andre har samme tanken her )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville selv gått 90% BTC og 10% altcoins. ETH er altfor risky et prosjekt, som ikke på langt nær har funnet en god bruksverdi som BTC har. Kjenner dere til applikasjoner som faktisk benytter ETH og er populære? Jeg har aldri hørt om det. BTC derimot...

Hvorfor investere 10% i ETH dersom du ikke vet noe om det og anser det som risky? Invester 0% i noe som du ikke vet noe om.

 

Blockchain-teknologien bak Ethereum er avansert og har svært mange bruksområder, i motsetning til BTC som er designet for å være digitalt gull. Et stort russisk flyselskap annonserte for noen uker siden at de ønsker å selge flybilletter ved bruk av Ethereum sin blockchain. Se gjennom lista over Enterprise Ethereum Alliance sine medlemmer (https://entethalliance.org/members/) og du skjønner at det er mye interesse og store penger involvert. Det er for øvrig allerede startet opp massevis av prosjekter basert på Ethereum, men alt er jo i startgropa ennå. Husk at Bitcoin har vært rundt lenge.

 

 

For øvrig ser jeg ordet "diversifisering" ofte nevnt i krypto-verdenen, og vil minne om at man ikke diversifiserer en dritt dersom man investerer 10% av lønna sine i 10 forskjellige coins, det blir mer hedging... For å spre risiko må man investere i andre ting også.

 

Edit: Lol. Det morsomste med krypto er egentlig volatiliteten. Joda, det synker ofte, men det er morsomt å se når alle tallene er grønne. Alle mine coins er UP siste 1 time, 24 timer og 7 dager, så jeg tjente flere hundrelapper i løpet av tiden jeg brukte på å skrive dette innlegget... EDIT2: Og tapt rundt 1200 kroner på børs og NOK/USD siste uka. :)

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

Jeg ville selv gått 90% BTC og 10% altcoins. ETH er altfor risky et prosjekt, som ikke på langt nær har funnet en god bruksverdi som BTC har. Kjenner dere til applikasjoner som faktisk benytter ETH og er populære? Jeg har aldri hørt om det. BTC derimot...

ETH og BTC kan ikke sammenlignes ettersom de er her for 2 ulike formål.

 

Ja kjenner til mange et eksempel er Initial Coin Offering (ICO)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ville selv gått 90% BTC og 10% altcoins. ETH er altfor risky et prosjekt, som ikke på langt nær har funnet en god bruksverdi som BTC har. Kjenner dere til applikasjoner som faktisk benytter ETH og er populære? Jeg har aldri hørt om det. BTC derimot...

Hvorfor investere 10% i ETH dersom du ikke vet noe om det og anser det som risky? Invester 0% i noe som du ikke vet noe om.

 

Blockchain-teknologien bak Ethereum er avansert og har svært mange bruksområder, i motsetning til BTC som er designet for å være digitalt gull. Et stort russisk flyselskap annonserte for noen uker siden at de ønsker å selge flybilletter ved bruk av Ethereum sin blockchain. Se gjennom lista over Enterprise Ethereum Alliance sine medlemmer (https://entethalliance.org/members/) og du skjønner at det er mye interesse og store penger involvert. Det er for øvrig allerede startet opp massevis av prosjekter basert på Ethereum, men alt er jo i startgropa ennå. Husk at Bitcoin har vært rundt lenge.

 

 

For øvrig ser jeg ordet "diversifisering" ofte nevnt i krypto-verdenen, og vil minne om at man ikke diversifiserer en dritt dersom man investerer 10% av lønna sine i 10 forskjellige coins, det blir mer hedging... For å spre risiko må man investere i andre ting også.

 

Edit: Lol. Det morsomste med krypto er egentlig volatiliteten. Joda, det synker ofte, men det er morsomt å se når alle tallene er grønne. Alle mine coins er UP siste 1 time, 24 timer og 7 dager, så jeg tjente flere hundrelapper i løpet av tiden jeg brukte på å skrive dette innlegget... EDIT2: Og tapt rundt 1200 kroner på børs og NOK/USD siste uka. :)

 

Nå sa jeg 10% i altcoins ikke ETH :p Men godt mulig ETH vil ta av, jeg bare synes det er litt for stor risiko mtp. at supply ikke er capped enda og det at de tok en hard fork tidligere. Når folk faktisk benytter ETH applikasjoner er det mer interessant, men føler det er veldig mye lovnader og lite bevis enda. 

 

Det og at smart contracts i seg selv virker som en litt umulig ting. Finnes det virkelig noe som en perfekt kontrakt som ikke inneholder unntak?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Nå sa jeg 10% i altcoins ikke ETH :p

Hehe, okay greit. Men jeg mener uansett at man ikke bør investere i noe uten å gjøre litt research på forhånd, om det nå er BTC, ETH, random shitcoins, indeksfond, eiendom eller gull og sølv.

 

For å komme litt tilbake OT så vil jeg bare si at jeg i bunn og grunn er enig med trådstarters investeringsstrategi, selv om jeg er ganske uenig med hvordan porteføljen er balansert. Å investere litt og litt over tid er en god og trygg strategi. Å investere over tid, mens man fokuserer på å kjøpe under "dips" i prisen er en enda sterkere strategi, men det krever også at man følger litt med og ikke bare automatisk kjøper seg inn den 15. hver måned. Dersom man sitter på en noe ubehagelig stor verdi kan det også være greit å selge seg litt og litt ut; eksempelvis dersom BTC/ETH stiger til $10000/$1000 kan jeg selge ut en viss prosentandel slik at jeg får tilbake alle kronene jeg investere til å begynne med, da er jeg garantert å ikke tape penger men er fortsatt med på videre vekst i krypto. Man kan følge samme strategi i et bear market for å så reinvestere nær bunnen, men krypto er så uforutsigbart at det alltid vil være stor risiko for å tape penger.

 

En annen, interessant strategi jeg ser mange bruker er at de kjøper og holder (HODL) BTC og/eller ETH, samtidig som de daytrader altcoins. Hele eller deler av profitten fra daytradinga brukes til å investere i BTC/ETH som er forventet å stige over tid.

 

Personlig investerer jeg litt og litt når jeg føler for det, enten det er krypto eller børs. På børsen bryr jeg meg ikke om timing av markedet da jeg uansett ser på det i et 20-40 års perspektiv, mens jeg kjøper opp dips i krypto. Noen ganger viser dips seg å synke videre... Derfor må man ha is i magen og ikke bruke penger man ikke har råd til å tape. Noen ganger treffer man dips perfekt. Investerte en del tusenlapper i både BTC og ETH for nesten en måned siden, da fikk jeg BTC for under $1900 og ETH under $150. Har også kjøpt ETH til nesten $400, men siden jeg har investert i små dips over litt tid er jeg nå godt i pluss. Kjøpte også LTC under $30 og solgte ut over $50.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...