Gå til innhold

Nå får Netflix skikkelig heftig lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hva skal man med bedre lyd når en ikke har noe å se på?

Hadde vært mye bedre om de hadde kommet med en løsning sånn at vi som vil betale litt ekstra, kan få internasjonal tilgang.

 

 

 

 

- Den tanken luftet jeg selv her på forumet for en god tid tilbake siden.

 

Og tilbakemeldingen jeg fikk var som ventet...

 

Det kommer an på konsesjon.

Altså hvilket innhold som en strømmetjeneste/tv-kanal har betalt for å få lov til å vise.

 

Å vise noe på et internasjonalt basis er en floke som er så full av rød tape at det gir den mest pågangsvillige forkjemperen for fritt-innhold migrene.

 

Det eneste man kan gjøre er å krysse fingrene for at denne floken løsner litt etter litt.

Men det kommer nok ikke til å skje over natten.

Lenke til kommentar

Ja hva skal en si? Too little too late? 

Netflix har hatt en unik posisjon for streaming av underholdning. De skiftet fokus til mer egen produsert og i det siste så har de også fjernet utrolig mange titler. Nå kommer det hauger av lavpris filmer fra feks sør amerika på Netflix. Det blir lengre og lengre mellom kvalitetsfilmer, kvalitet her som et solmerke både for kjente filmer og mer eller mindre sosialt aksepterte klassikere blant oss vanlig folkelige. Til og med på serier, som Netflix var skikkelig gode på er det nå veldig mye fyll-stoff. Netflix ble høy på seg sjøl og forsøkte å skvise bransjen med klokketro på egenprodusert og billigfilmer fra lavkostland. Uten kjente skuespillere og på et språk vi ikke kjenner. 

 

Helt ærlig så tror jeg private trackere eller semi-legale streamingtjenester vil vinne frame på bekostning av Netflix. Ikke slik at Netflix er doomed to hell direct, men veksten fremover tror jeg i stor grad vil skje ulisensiert. Da Netflix var på historisk topp og virkelig hadde forhandlingsmakt så gjorde de en feilvurdering. Netflix evnet ikke å vinne kampen mot rettighetshaverne i underholdningsbransjen. De ble ikke kvitt geohelvete. Eller raskere tilgang til storheter. Og da ble de cocky.

 

Etter stjernetreff med 1 egenprodusert serie ble Netflix en navlebeskuende raring som trodde de kunne klinke ut kvalitet over en lav sko og i så stort volum at de ikke behøvde fortsette kampen om økt tilgang, slutt på geofencing, og raskere tilgang til nyheter. Akkurat den avgjørelsen har jeg en følelse av kommer til koste Netflix svært mange betalende kunder. Og når kundene stikker så blir forhandlingsmakten ennå mer svekket og rettighetshaverne kommer til å diktere ennå mer fremover. 

 

Og hvem gidder da abonnere på tjenesten? Det er rett og slett ennå for enkelt å være pirat. Der er det ikke geofencing, rigide krav eller mangel på storfilmer. Der for du alt. Direkt. Du finner alltid noe du ønsker å se og du kan se det nå. Trenger ikke vente til neste tirsdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Netflix viser vei nok en gang. Og andre aktører (sumo, viaplay, dplay osv) klarer engang ikke støtte surroundlyd. Ikke har de 4K og HDR heller.

 

Det er mye bra med Netflix, men jeg mener de nå har litt for mye innhold av tvilsomt kaliber. Det er mye egenprodusert, men det er langt mellom kvaliteten til House of Cards.

 

Tror de skal være litt forsiktig fremover, og kanskje kjøpe inn noe kvalitet en gang i blant.

Lenke til kommentar

Skulle ikke vært behov for å kjøpe, men mer som Spotify har det, sånn at de får betalt for antall ganger de blir spilt av

Da kan de ha 1 tjeneste til hele verden og bonusen er at det vil ta knekken på det meste av piratkopiering

Samtidig må filmselskapene lansere filmene samtidig verden rundt, da jeg i dag kan laste ned Blu-ray filmer mens de enda går på kino i Norge

 

Hadde lyst til å prøve meg på Dr. Who, men Netflix starter på Sesong 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...