Gå til innhold

Dette er Googles nye, heftige VR-rigg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett VR video ennå, men har sett VR bilder med imponerende detaljer kun på levende mennesker på VRGirlz. Savner like bra bilder på dyr og andre ting så man kan studere dem i detaljer.

 

Håper jeg får se noe like imponerende i video kvalitet og til spillefilmer.

Jeg håper og regner med Google tar i bruk et slik kamera til nye google street og til oppdateringer på steder dem har tatt alt.

 

Dataprogrammer og datakraft har jo begynt å bli så bra at vi snart kan bevege oss i rommet i en levende spillefilme med mennesker og andre ting.

 

Man klarer jo fint dette i tegnefilmer + at man kan inkludere touch controller. Det må det bli hele tegnefilmer av snart.

Lenke til kommentar

Ca 200 000,- kommer nok dette kamera på ikke 145 000,- For et slik kamera er faktisk ikke dette dyrt.

Der man kan bevege hodet 360 grader + lene oss til sidene i filmen når man sitter uten at hele bildet beveger seg.

 

Ser at man ikke kan lene seg til sidene i filmen. Det er kun 360 grader 3D video, mangler forsatt at man kan bevege hodet sitt i ekte 3D som man kan få med Oculus og Vive. Dette fungerer nok bra til mobil VR uten den ekstra funksjonen som er lagt til i Oculus og Vive.

Ekte 3D krever vel så sinnsyk mye informasjon, så det kommer ikke i min levetid, men kan håpe på heftige data animerte spille filmer i ekte 3D.

Lenke til kommentar

 

VR og 3D... dead end.

 

Forsatt for dårlig maskinvare, linser og oppløsning til VR brillene. Det er også for dyrt å tungvint til å lage ekte VR filmer. Jeg tipper ca 100 år til før vi virkelig får se spillefilmer i ekte VR + masse annet spennende innen VR film.

Virkelig? 100 år tilbake hadde vi så vidt funne opp fly. 70 år etter transistoren blei funne opp kan vi lage milliardar av dei i solid silisium på størrelse med eitt frimerke. På 22 år har vi gått fra virtualboy til Vive og Rift.

 

Det vil ta langt mindre enn 100 år for å få VR med fantastisk oppløysning og perfekt innleving ut til massene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...