Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy A5 (2017)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret er ja, det blir den. Hvis man først vil ha en billigere mobil enn toppmodellen vil jeg tro at man ønsker noe som er billigere enn dette. Jeg snakker selvsagt offisielt og på vegne av alle i hele verden :D

 

Spørsmålet for selfie-freaks er om frontkameraet på A5 forvrenger ansiktet slik kameraet på S7 gjør? Det måtte være det eneste som eventuelt taler til A5s fordel hvis den ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Hvordan er mobilen til musikk? Trenger man DAC? Eller låter den som Ipad uten forsterker?

 

Er mobilen noe å spille av film på? Hvor rask ytelse har den?

Syns som alltid testene hos tek.no er veldig korte, så umulig å vite om det er noe å bruke penger på.

Samsung har vel glass skjerm som knuser lett. Men men slipper vel riper?

Lenke til kommentar

 

Samsung har vel glass skjerm som knuser lett. Men men slipper vel riper?

Tror det er omvendt. Lett riper, men vanskeligere å knuse.

 

Min 2.5 år gamle note 4 har tålt utrolige fall uten å knuse skjermen, men den har helt extreme mengder riper!

Så kan skrive under på at Note 4 har en myk skjerm iallefall :p

 

men bedre med riper enn knust glass iallefall.

teYjDY7.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Samsung har vel glass skjerm som knuser lett. Men men slipper vel riper?

Tror det er omvendt. Lett riper, men vanskeligere å knuse.

Tja, S7 Edge til kjæresten tålte ikke ett fall på litt over en meter, 3600,- ca kostet det.

 

Merkelig test, litt sånn, "litt treg, litt dårlig kamera, men ikke så nøye" .

Og en S7 kostet 7300,- da TEK testet den, nå koster den rundt 5000,- og under det også, og da bruker de slike ord:

"men man kan anta både at prisene synker litt etter lansering, slik de har gjort for S7,"

 

Hvis over 2300,- er "litt", hva er mye da.

 

Sikkert en grei tlf, men hadde def gått for S7 hvis den koster under 5K nå, ikke minst pga kamera, og å selge en ny tlf med Android 6 når 7 er kommet for rundt ett halvt år siden er nesten en skam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er mobilen til musikk? Trenger man DAC? Eller låter den som Ipad uten forsterker?

 

Er mobilen noe å spille av film på? Hvor rask ytelse har den?

Syns som alltid testene hos tek.no er veldig korte, så umulig å vite om det er noe å bruke penger på.

Samsung har vel glass skjerm som knuser lett. Men men slipper vel riper?

 

Hei!

 

Vi pleier som oftest å dele opp testene våre i flere sider. Tidligere delte vi dem om ved å ha en introduksjon på side 1, ytelse/bruk på side 2/3, og konklusjon på siste siden. Vi deler opp testene slik at det ikke skal bli altfor mye stoff på én side, men vi følte at de fleste var mest interessert i karakteren uansett. Derfor har vi justert om på hvordan vi publiserer tester, hvor vi nå har konklusjonen/sammendraget på side 1, og "resten" på side 2. Du kan lese litt mer om tankene våre rundt det hele i denne saken:

 

https://www.tek.no/artikler/kommentar-slik-har-vi-endret-testene-pa-tek-no/359343

 

I denne testen var første side hakket for kort, så vi slo rett og slett bare sammen våre to sider til én ganske lang side. Håper du finner det du var ute etter nå :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk ikke helt svar på:

 

Ta man ytelse tester:

Hva hvis mobilen gir slik ytelse:

 

Kingston MicroSDXC 256GB

Minnekort, Class 10 UHS-I, 45MB/s, + SD Adapter

 

Når det finnes:

Sandisk MicroSDXC Ultra 256GB

Minnekort, microSD, 95MB/s

 

 

Dere skriver også:

 

Litt variabel ytelse

Er det 3d ytelsen som dere sikter til der?

Eller generielt ytelse? Litt enklere å se på youtube en forstå deres tester.

Beste hvis man hadde prøvd mobilen selv, så kanskje man hadde forstått det.

Lenke til kommentar

 

 

Samsung har vel glass skjerm som knuser lett. Men men slipper vel riper?

Tror det er omvendt. Lett riper, men vanskeligere å knuse.

 

Min 2.5 år gamle note 4 har tålt utrolige fall uten å knuse skjermen, men den har helt extreme mengder riper!

Så kan skrive under på at Note 4 har en myk skjerm iallefall :p

 

men bedre med riper enn knust glass iallefall.

teYjDY7.jpg

 

Jeg mener omvendt. Jeg bruker beskyttelsescover, og er mye mindre bekymret for at glasset skal knuse enn at det skal få riper.

Lenke til kommentar

 

Denne beviser på siden på mobilen kan det oppstå riper. Men fremsiden\baksiden tåler kniv men tror ikke man skal prøve dette uansett.

 

 

Viser det motsatte skulle tro det er forskjellig kvalitet på disse.

Noen tåler mere en andre?

 

Falltest gikk dårlig ser det ut som.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Om glasset knuser lett eller riper lett må jo være i forhold til noe, ikke sant?

 

Samsung bruker nyeste versjon Gorilla Glass, og etter det jeg vet så bruker alle det. Ja, også Apple, de bare vil ikke si andre sitt navn.

 

End telefon med bøyd skjerm har åpenbart strukturelt svake punkter som gjør at glasset kan knuse mye lettere enn det burde.

Lenke til kommentar

Det som kanskje burde ha vært nevnt i denne testen, siden det fortsatt dreier seg om en telefon, er at den støtter både Telenors 4G Tale og WiFi Tale.

 

Foreløpig er det ikke mange produsenter og modeller som støtter de nye teknologiene som reduserer problemet med dårlig utendørs- og innendørsdekning:

 

https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp
https://www.telenor.no/privat/dekning/wifi-tale.jsp

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg liker A-serien, men liker ikke at prisen kryper oppover for hver generasjon. Noe av poenget, for B2B iallfall, var å kunne tilby en rimelig telefon som dekker behovet for folk flest.

A3 er alltids et rimeligere alternativ, men samtidig er det flere som ønsker en fysisk større telefon.

Det går jo an å kjøpe noe annet og, som Huawei. Hvertfall ved launch har ikke Samsung de beste prisene for mellom og lavpris modeller. De kan selge dyrere på grunn av navnet sitt. De selger nok A-serien til faktisk profitt i motsetning til f.eks Huawei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...