Gå til innhold

FEATURE: Her er våre personlige favorittspill fra 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Watch Dogs 2 er knallbra men de burde lisensiert engine fra Rockstar Games. Bilfysikken er elendig. Men spillet føles faktisk morsommere enn GTA 5. Alle de små tingene.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hmm ikke noe Civ 6

 

Et spill som fikk 8/10 og er ifølge gamer.no bedre enn alle sine forgjengere, men ingen syns det var et av de beste spillene i 2016 og er dårligere enn indie spill som owlboy, abzu eller oxenfree når civilization er en av de beste franchisene i spill industrien for over 25 år.

 

Nei her er det noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Hmm ikke noe Civ 6

 

Et spill som fikk 8/10 og er ifølge gamer.no bedre enn alle sine forgjengere, men ingen syns det var et av de beste spillene i 2016 og er dårligere enn indie spill som owlboy, abzu eller oxenfree når civilization er en av de beste franchisene i spill industrien for over 25 år.

 

Nei her er det noe som ikke stemmer.

 

Ja. Det som ikke stemmer er nok at du ikke skjønner at noen kan ha andre preferanser enn deg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 Ja. Det som ikke stemmer er nok at du ikke skjønner at noen kan ha andre preferanser enn deg...

 

 

Kan godt være det, eller kan det være at Civilization 6 ikke er så bra som første reviews skulle gi inntrykk for?

Gode anmeldelser tilsvarer ikke nødvendigvis hva man spiller mest av, eller hvilke spill man har som favoritt. Et spill kan få 10/10 uten å være favorittspillet mitt, liksom :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd overwatch skulle få så mye skryt. Et fps spill for meg er en slags investering hvor eg lærer å mestre det, og der er CS fortsatt kongen på haugen, det har det vist seg å være gjennom et tiår med fantastisk esport. Har også hørt at overwatch trengs å spilles med venner, er visst grusomt å solo queue (i CS kan man solo queue, for har du en god dag, kan du alene avgjøre alt for ditt lag, 1v5 osv). Kan du føle deg like godlike som dette i overwatch? 

Synd at eg leser bilkjøringen til watch dogs er så dårlig. Noe av det viktigste for meg er selve kjøringen, det er så gøy i gta5, spesielt motorsykkel. 

Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd overwatch skulle få så mye skryt. Et fps spill for meg er en slags investering hvor eg lærer å mestre det, og der er CS fortsatt kongen på haugen, det har det vist seg å være gjennom et tiår med fantastisk esport. Har også hørt at overwatch trengs å spilles med venner, er visst grusomt å solo queue (i CS kan man solo queue, for har du en god dag, kan du alene avgjøre alt for ditt lag, 1v5 osv). Kan du føle deg like godlike som dette i overwatch? 

Synd at eg leser bilkjøringen til watch dogs er så dårlig. Noe av det viktigste for meg er selve kjøringen, det er så gøy i gta5, spesielt motorsykkel. 

 

Tror folk er veldig delte. Syntes selv at bilkjøring var forbedret betraktelig fra forgjengeren da jeg anmeldte det - mye tightere og mer arcadeaktig enn i eneren. Motorsykkel fungerer uansett knallgodt, verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

 

Hadde ikke trodd overwatch skulle få så mye skryt. Et fps spill for meg er en slags investering hvor eg lærer å mestre det, og der er CS fortsatt kongen på haugen, det har det vist seg å være gjennom et tiår med fantastisk esport. Har også hørt at overwatch trengs å spilles med venner, er visst grusomt å solo queue (i CS kan man solo queue, for har du en god dag, kan du alene avgjøre alt for ditt lag, 1v5 osv). Kan du føle deg like godlike som dette i overwatch? 

Synd at eg leser bilkjøringen til watch dogs er så dårlig. Noe av det viktigste for meg er selve kjøringen, det er så gøy i gta5, spesielt motorsykkel. 

 

Tror folk er veldig delte. Syntes selv at bilkjøring var forbedret betraktelig fra forgjengeren da jeg anmeldte det - mye tightere og mer arcadeaktig enn i eneren. Motorsykkel fungerer uansett knallgodt, verdt å sjekke ut.

tusen takk! Trenger overhodet ikke være realistisk, faktisk så synes eg det blir kjedelig. Arcade ftw! Personlig så er Trackmania fremdeles min favoritt blant bilkjøring.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde ikke trodd overwatch skulle få så mye skryt. Et fps spill for meg er en slags investering hvor eg lærer å mestre det, og der er CS fortsatt kongen på haugen, det har det vist seg å være gjennom et tiår med fantastisk esport. Har også hørt at overwatch trengs å spilles med venner, er visst grusomt å solo queue (i CS kan man solo queue, for har du en god dag, kan du alene avgjøre alt for ditt lag, 1v5 osv). Kan du føle deg like godlike som dette i overwatch? 

Synd at eg leser bilkjøringen til watch dogs er så dårlig. Noe av det viktigste for meg er selve kjøringen, det er så gøy i gta5, spesielt motorsykkel. 

 

Tror folk er veldig delte. Syntes selv at bilkjøring var forbedret betraktelig fra forgjengeren da jeg anmeldte det - mye tightere og mer arcadeaktig enn i eneren. Motorsykkel fungerer uansett knallgodt, verdt å sjekke ut.

tusen takk! Trenger overhodet ikke være realistisk, faktisk så synes eg det blir kjedelig. Arcade ftw! Personlig så er Trackmania fremdeles min favoritt blant bilkjøring.

Største problemet jeg personlig hadde med bilkjøringa i Watch Dogs 2 var at bilene føltes litt som om de var laget av papir. Ikke på det viset at de tålte lite, men at de manglet vekt og ikke "føltes solide". Resten av spillet har underholdt så langt, men akkurat den biten ødela litt.

Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd overwatch skulle få så mye skryt. Et fps spill for meg er en slags investering hvor eg lærer å mestre det, og der er CS fortsatt kongen på haugen, det har det vist seg å være gjennom et tiår med fantastisk esport. Har også hørt at overwatch trengs å spilles med venner, er visst grusomt å solo queue (i CS kan man solo queue, for har du en god dag, kan du alene avgjøre alt for ditt lag, 1v5 osv). Kan du føle deg like godlike som dette i overwatch?

Det kommer an på hvilken figur man spiller og hvordan man spiller.

Lenke til kommentar

 

 

<snip>

Synd at eg leser bilkjøringen til watch dogs er så dårlig. Noe av det viktigste for meg er selve kjøringen, det er så gøy i gta5, spesielt motorsykkel. 

Tror folk er veldig delte. Syntes selv at bilkjøring var forbedret betraktelig fra forgjengeren da jeg anmeldte det - mye tightere og mer arcadeaktig enn i eneren. Motorsykkel fungerer uansett knallgodt, verdt å sjekke ut.
tusen takk! Trenger overhodet ikke være realistisk, faktisk så synes eg det blir kjedelig. Arcade ftw! Personlig så er Trackmania fremdeles min favoritt blant bilkjøring.

Problemet jeg har med bilkjøringen er at kameraet ikke ser inn i svingene. Og at bilene reagerer litt for ivrig.

 

Men bilene føles forskjellige. Det er helt forskjellige opplevelser å sitte i en stor, gammel og slitt amerikaner som sladder for et godt ord og en ny dyr bil med veigrep som lar deg håndbrekksladde rund svinger uten at det ender med en 360.

 

Jeg har funnet ut at jeg foretrekker å kjøre store motorsykler. Chopper eller Cruiser. Det hender ofte jeg kjører lange avstander fremfor å vente på lastetiden ved "quick travel". Jeg har faktisk etter hvert begynt å like det :)

 

Det beste ved WD2 er etter min mening det enorme arbeidet de har lagt ned i oppdragene. Det er ingen repetitive sideoppdrag av typen finn ditt, gjør datt. Sideoppdragene føles som en del av historien og er like morsomme å gjøre som storylineoppdragene.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode anmeldelser tilsvarer ikke nødvendigvis hva man spiller mest av, eller hvilke spill man har som favoritt. Et spill kan få 10/10 uten å være favorittspillet mitt, liksom :)

 

Ser den, men basert på egen begrensede sample case av rundt 20 venner på steam som har kjøpt spillet så er det ingen som spilte det mer enn 2 uker selv om alle sier det var veldig bra spill og ville sagt seg enig i 8/10. 

 

Har spilt civ franchisen siden release 25 år siden og med en pristag på 600kr som er 100kr mer enn det jeg betalte for civ2 back in the day forventer jeg samme mengde med gameplay. Men basert på at ingen på hverken gamer.no eller mine venner fortsatt spiller det etter release sier meg at enten så er spillet ikke så bra som en skal ha det til selv om det er helt greit spill, skal ikke påstå at det er dårlig, eller så betyr det at selve spill designet er utdatert. Men hvis det siste er casen så hvorfor er da Owlboy en success selv om det er mer eller mindre 35-40 år gamlere spill design?

 

Har lyst på civ6 men jeg tror holder meg til de gamle enn å kaste 600kr på noe ingen spiller lengre bare et par uker etter release relativt sett.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Lite strategi interesse i staben deres? :p

 

Shadow Tactics: Blades of the Shogun og Duskers spesielt er ett par skjulte skatter fra året som gikk. Shadow Tactics er etter den gamle Commando oppskriften bare utført ennå bedre mens Duskers må bare oppleves siden det er vanskelig og sammenligne med noe annet egentlig.

 

Stellaris, HoI 4, TW Warhammer og Civ 6 kan og nevnes som kandidater på min årets spill liste.

 

Ellers ble det mye Battlefield 1,The Witcher og Fallout 4.

Lenke til kommentar

Lite strategi interesse i staben deres? :p

 

Shadow Tactics: Blades of the Shogun og Duskers spesielt er ett par skjulte skatter fra året som gikk. Shadow Tactics er etter den gamle Commando oppskriften bare utført ennå bedre mens Duskers må bare oppleves siden det er vanskelig og sammenligne med noe annet egentlig.

 

Stellaris, HoI 4, TW Warhammer og Civ 6 kan og nevnes som kandidater på min årets spill liste.

 

Ellers ble det mye Battlefield 1,The Witcher og Fallout 4.

 

Helt enig med deg i at Stellaris er et av de beste spillene fra '16, fantastisk spill. Har enda ikke prøvd Shadow Tactics, men kjøpte det på Steam når det kom ut, så  jeg må finne tid til å teste etter hvert. Så noen videoer på youtube fra spillet, og likte veldig det jeg så :)

Lenke til kommentar

Alt for mange spill og for lite tid... Spillet jeg anser som det største som skjedde i 2016 og som er min GOTY er Pokémon Go. Spill mekanismen i seg selv er ikke stort å skryte av men Pokémon Go er mer en hva som skjer på mobil skjermen. Jeg må 13 år tilbake til 2004 når World of Warcraft lanserte for en like stor bølge i spill verden.

 

VR er utrolig spennende og jeg tror neste store bølge blir når det kommer en augmented/virtual reality brille ifra Apple til deres telefoner. Eller type stand alone enheter som både Intel, Oculus og Magic Leap skal mest trolig lansere iløpet av året. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...