Gå til innhold

Mange kan fortsatt oppgradere gratis til Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

 

Hvilke forklaring på hvorfor Microsoft er så aggressiv på å gi folk Windows 10 vil du godta? Må det være negativt for deg som bruker, eller et det nok at Microsoft tjener eller sparer på det?

 

Og Windows 7 var absolutt ikke noe bedre enn Windows XP!

Windows XP var absolutt ikke noe bedre enn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

 

Mer bugs i Win10 kanskje... Men den er laaangt lettere enn Win7. Bedre strømsparingsfunksjoner har den også og man er oppdatert med det siste OSet. Før eller siden trenger man Windows 10 uansett.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

 

Noen er bare aldri fornøyd ... !

 

Jeg vil påstå at det du skriver her er godt gammeldags pisspreik og tullprat.

 

Windows 10 er bedre en Windows 7, det er mer lettdrevet og det er i hvert fall ikke noe mindre stabilt.

Installasjonen er enklere, søkefunksjonen fungerer og det eneste som kan være mer tungvindt (hvis man ikke kan operativsystemet) er systemkonfigurasjon ...

Lenke til kommentar

 

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

Hvilke forklaring på hvorfor Microsoft er så aggressiv på å gi folk Windows 10 vil du godta? Må det være negativt for deg som bruker, eller et det nok at Microsoft tjener eller sparer på det?

 

Og Windows 7 var absolutt ikke noe bedre enn Windows XP!

Windows XP var absolutt ikke noe bedre enn...

 

 

 

Microsoft har ihvertfall endret på enkelte forutsetninger av lisensen. Jeg har tilgode å lese all informasjonen de overøser oss med nå. Men, her er hva jeg sikter til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=174&do=findComment&comment=23385164

Lenke til kommentar

 

 

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

Hvilke forklaring på hvorfor Microsoft er så aggressiv på å gi folk Windows 10 vil du godta? Må det være negativt for deg som bruker, eller et det nok at Microsoft tjener eller sparer på det?

 

Og Windows 7 var absolutt ikke noe bedre enn Windows XP!

Windows XP var absolutt ikke noe bedre enn...

 

Microsoft har ihvertfall endret på enkelte forutsetninger av lisensen. Jeg har tilgode å lese all informasjonen de overøser oss med nå. Men, her er hva jeg sikter til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=174&do=findComment&comment=23385164

Det er helt greit. Det var mer det å være mistenkelig til Windows 10 på grunnlag av at det var gratis, og ble aggressivt dyttet på forbrukerne. Hvis folk har tinnfoliehatter så godtar de ingen andre forklaringer enn at Microsoft er slemme og skal spionere på alt og alle.

 

At Microsoft sparer millioner på vedlikehold og utvikling ville ikke vært en god nok grunn. Ikke at jeg vet om de gjør det, jeg bare spør om det må være en "ond plan" for at det skal bli akseptert som begrunnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Microsoft har ihvertfall endret på enkelte forutsetninger av lisensen. Jeg har tilgode å lese all informasjonen de overøser oss med nå. Men, her er hva jeg sikter til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=174&do=findComment&comment=23385164

 

 

Ingenting av det du linker til i den posten angår selve Windows-operativsystemet.

Det angår 'skytjenester' som Microsoft tilbyr, som email, OneDrive, Store, Skype, osv.

 

Lisensvilkårene du har godtatt da du installerte Windows ligger lagret på din egen Windows-PC, tilgjengelig fra 'System'-kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Jeg er relativt fornøyd med Win10 selv, men jeg har også en del "Event-viewer"-problemer. Akkurat i øyeblikket så forsøker jeg å oppgradere til Anniversery Update, uten at jeg vet om det gir noen særlige feilfikser på for mye.

 

Kan hende det er en ren funksjonsoppdatering for alt jeg vet, og at feilfiksene gjenstår. Er ihvertfall kjedelig å oppleve at Windows plutselig reboot'er uten grunn. Kan selvfølgelig være at maskinen min er ræva, men den ble kjøpt på Siba i desember 2015, så den er rimelig ny, uten at det gir meg noen som helst garantier for smertefrie opplevelser med den.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

Hvilke forklaring på hvorfor Microsoft er så aggressiv på å gi folk Windows 10 vil du godta? Må det være negativt for deg som bruker, eller et det nok at Microsoft tjener eller sparer på det?

 

Og Windows 7 var absolutt ikke noe bedre enn Windows XP!

Windows XP var absolutt ikke noe bedre enn...

Microsoft har ihvertfall endret på enkelte forutsetninger av lisensen. Jeg har tilgode å lese all informasjonen de overøser oss med nå. Men, her er hva jeg sikter til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=174&do=findComment&comment=23385164

Det er helt greit. Det var mer det å være mistenkelig til Windows 10 på grunnlag av at det var gratis, og ble aggressivt dyttet på forbrukerne. Hvis folk har tinnfoliehatter så godtar de ingen andre forklaringer enn at Microsoft er slemme og skal spionere på alt og alle.

 

At Microsoft sparer millioner på vedlikehold og utvikling ville ikke vært en god nok grunn. Ikke at jeg vet om de gjør det, jeg bare spør om det må være en "ond plan" for at det skal bli akseptert som begrunnelse.

Hvordan vil de spare på vedlikehold og utvikling ved dette mener du? 100% går jo ikke over (og blant større bedrifter så er det vel rimelig få som faktisk bytter fra 7), så de må jo fremdeles vedlikeholde 7 og 8.1 uansett.

 

Hvis jeg skal spekulere litt så tror jeg at den aggressive pushingen fra microsoft er for at de skal kunne tjene mer penger på å selge brukerdata til bedrifter. For i 10 rapporteres det default mye mer brukerdata tilbake til microsoft enn på 7 eller 8.1. Og slik rapportering av masse brukerdata er det jo en del folk som er skeptisk til og ser litt på som spionasje / brudd på privatliv. Og ikke kom her med "det kan jo deaktiveres", du vet godt at over 90% av brukerene hverken kan eller kommer til å gjøre dette, og at de fleste ikke en gang vet om at dette rapporteres. Opt out er en uærlig forretningsmetode.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

 

Microsoft har ihvertfall endret på enkelte forutsetninger av lisensen. Jeg har tilgode å lese all informasjonen de overøser oss med nå. Men, her er hva jeg sikter til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=174&do=findComment&comment=23385164

 

 

Ingenting av det du linker til i den posten angår selve Windows-operativsystemet.

Det angår 'skytjenester' som Microsoft tilbyr, som email, OneDrive, Store, Skype, osv.

 

Lisensvilkårene du har godtatt da du installerte Windows ligger lagret på din egen Windows-PC, tilgjengelig fra 'System'-kontrollpanelet.

 

 

 

Det er betryggende å høre. Da kan jeg regne med at du har saumfart alt det nye som er tilført der, sjekket eksterne lenker fra epost og slikt også? For jeg har klart å skumlese hovedteksten, og det kan jo nesten se ut som om at du har rett, men jeg ville ikke vært for påståelig uten å ha sjekket kriker og kroker av det.

 

Jeg har ikke orket det, og regner nesten med at noen andre hyler ut i en eller annen Win10-diskusjonstråd, dersom de føler seg "forfulgt og tråkket på" av Microsoft.

Lenke til kommentar

Her er listen over tjenester som berørt av den oppdaterte avtaleteksten: https://www.microsoft.com/nb-no/servicesagreement/upcoming.aspx#serviceslist

 

Folk som "hyler ut" om Microsoft kan skyldes så mangt ...

 

Årsaken til "Event-viewer"-problemene dine kan selvsagt skyldes både Windows og maskin-hardwaren, men jeg antar at du har installert 3.parts-software på den også, så hvorfor antar du at de er bug-frie?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det finnes ingen "gratis" lunch. Og når MS pusher det så desperat vekker det mistaker.

Har "10" på jobben og der er absolutt ikke noe bedre enn nr 7.

Hvilke forklaring på hvorfor Microsoft er så aggressiv på å gi folk Windows 10 vil du godta? Må det være negativt for deg som bruker, eller et det nok at Microsoft tjener eller sparer på det?

 

Og Windows 7 var absolutt ikke noe bedre enn Windows XP!

Windows XP var absolutt ikke noe bedre enn...

Microsoft har ihvertfall endret på enkelte forutsetninger av lisensen. Jeg har tilgode å lese all informasjonen de overøser oss med nå. Men, her er hva jeg sikter til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=174&do=findComment&comment=23385164

Det er helt greit. Det var mer det å være mistenkelig til Windows 10 på grunnlag av at det var gratis, og ble aggressivt dyttet på forbrukerne. Hvis folk har tinnfoliehatter så godtar de ingen andre forklaringer enn at Microsoft er slemme og skal spionere på alt og alle.

 

At Microsoft sparer millioner på vedlikehold og utvikling ville ikke vært en god nok grunn. Ikke at jeg vet om de gjør det, jeg bare spør om det må være en "ond plan" for at det skal bli akseptert som begrunnelse.

Hvordan vil de spare på vedlikehold og utvikling ved dette mener du? 100% går jo ikke over (og blant større bedrifter så er det vel rimelig få som faktisk bytter fra 7), så de må jo fremdeles vedlikeholde 7 og 8.1 uansett.

 

Hvis jeg skal spekulere litt så tror jeg at den aggressive pushingen fra microsoft er for at de skal kunne tjene mer penger på å selge brukerdata til bedrifter. For i 10 rapporteres det default mye mer brukerdata tilbake til microsoft enn på 7 eller 8.1. Og slik rapportering av masse brukerdata er det jo en del folk som er skeptisk til og ser litt på som spionasje / brudd på privatliv. Og ikke kom her med "det kan jo deaktiveres", du vet godt at over 90% av brukerene hverken kan eller kommer til å gjøre dette, og at de fleste ikke en gang vet om at dette rapporteres. Opt out er en uærlig forretningsmetode.

 

 

"Ikke at jeg vet om de gjør det, jeg bare spør om det må være en "ond plan" for at det skal bli akseptert som begrunnelse."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...