Gå til innhold

Kommer det ikke norsk/nordisk Marshmallow til S5?


Anbefalte innlegg

Jeg har snust på Sammobile, og jeg finner ikke Marshmallow /6.0.1 til min S5 noe sted. Det er tonnevis av språk og versjoner, men verken norsk eller nordisk. Har noen sett denne "på frifot"? Jeg kan ikke sjekke med mobilen, for Samsung har selvsagt sperret OTA-oppdateringer for rootede mobiler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker den kommer om ikke lenge, men du kan innstallere den tyske versjonen så lenge. Jeg tror den er så godt som dønn lik.

Forsøkte å legge inn både tysk og telenor, med det feiler bare. ext4 image fail.

Greide å få liv i den igjen ved å legge inn 5.0 igjen .

Noen som har klart det?

Lenke til kommentar

Det gikk fint med tysk versjon på min S5+. Norsk kom to dager etterpå, men kunne fint fortsatt med den tyske.

Snodig at norsk kom nesten først til SM-G901F, mens den er veldig treg til standard SM-G900F.

 

Tipper den kommer straks, for jeg ser på Sammobile at de ruller ut til flere land daglig.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke rart i det hele tatt. Det er bare fordi jeg har en standard. Akkurat som hvis jeg bytter kø foran veiarbeidet på motorveien, så begynner den køen jeg kjørte ut av å bevege seg fortere med en gang. Derfor foretrekker jeg å kjøre motorsykkel og ligge mellom køene eller på veiskulderen! :rofl:

Lenke til kommentar

Godt poeng. Jeg velger sikkert noe annet neste gang. Problemet mitt er at jeg helst ikke vil ha så kjempestor mobil og så idiotisk høy oppløsning på skjermen. Jeg var blant de første som kjøpte HTC HD og HD2, og på den tiden syntes alle at jeg hadde en mobil med idiotisk stor skjerm! :D Nå er min S5 blant de mindre, og det er mer alle andre som har endret mening om hva som er passe skjerm og oppløsning enn meg. Og så bytter jeg ikke mobil før den er ødelagt, siden jeg sjelden trenger noe mer enn det jeg har. Jeg er heller med på rotteracet på ordentlige dingser, altså pc-er og kameraer.

 

For mobilkameraet gir jeg totalt f... i, uansett kvalitet kommer de aldri i nærheten av mitt Sony RX100 uansett, og der det ikke holder, har jeg tilgang til speilrefleks. Mobilkameraer er greie til Snapchat, ikke noe mer. Og med en Surface Pro 4 trenger jeg ikke "produktivitetsverktøy" på mobilen. For ikke å snakke om at surfing på Surfacen er noe helt annet enn en mobil, uansett størrelse. Med den og Sony-kameraet har jeg en mye bedre utgave av det mobiler skal erstatte, men ennå ikke klarer. Men drømmen min er selvsagt at det om 5-6 år fins en mobil som har krefter til å kjøre Photoshop, Office og de spesialprogrammene jeg bruker på jobben, så den bare kan settes i en docking med utgang til de to skjermene jeg bruker når jeg jobber og en docking med en 13" skjerm til "sofabruk". Men det kan nok ta litt mer tid...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg fikk akkurat Android 6.0.1 også  :w00t:

 

Har jeg hallusinert eller har det blitt sagt at Android 6 lar man velge SD-kort for lagring av ViaPlay appen eller ViaPlay filmer og serier? 

 

 

REDIGERT: Det stemmer! :) Nå kan jeg formatere SD-kortet i mobilen og legge ViaPlay appen (eller filmene) på SD kort. Og de har sikret seg med at kortet blir kryptert og kan ikke overføres til andre enheter. Alle vinner! Fra nå av trenger man ikke stor intern lagringsplass, så lenge man har Android 6 eller høyere. :) Selvsagt kontres dette av produsentene med å ikke lage flere telefoner med SD-kort plass... :(

 

Hva er maks størrelse på micro-SD kort som funker med galaxy S5? Jeg har et 64GB i mobilen og et 128GB kort liggende...

 

 

REDIGERT IGJEN: Jeg forsøkte å formatere 64 GB kortet i telefonen to ganger, men fikk "feil 400 11" eller noe begge gangene, den løser ut minnekortet og viser meg kun de 16 GB innebygget lagringsplass, inntil jeg starter telefonen på nytt og da er filene tilbake. Formateringen starter på 20%, fryser på 20% og forsvinner og viser meg så kun intern lagringsplass. Noen tips?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...