Gå til innhold

Microsoft anbefalte Windows 10 på direktesendt TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-68389

Dette Win10 maset kan unngåes hvis man installerer "Gwx Control Panel" ;)

Jeg får ingen varsler i Win 7, men det kan nok være fordi jeg aldri har windows update beskjeder satt til på. Jeg liker ikke programvare som starter automatisk i tide og utide. 

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av disse varslene.

 

Den kommer hele tiden med kreative påfunn til å overtale meg til å oppgradere, forsikrer meg om at pc'en min støtter oppgraderingen. Setter jeg igang oppdateringen tar det et par minutter før den kommer med en langt mindre forbrukervennlig feilmelding. Og sånn går dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette Win10 maset kan unngåes hvis man installerer "Gwx Control Panel" ;)

Jeg får ingen varsler i Win 7, men det kan nok være fordi jeg aldri har windows update beskjeder satt til på. Jeg liker ikke programvare som starter automatisk i tide og utide. 

 

 

Windows sikkerhets fixer kan være kjekt å få installert så raskt som mulig... GWX Control Panel kan også slette eventuelle Win10 install filer som allerede er lastet ned for de som har det.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

Om det er noen som skal latterliggjøres må det være de som administrerer datamaskinene i denne bedriften.

 

Joa, men MS har fått en fæl uvana med å ha overlays over fullscreen med uvensentlig tøveinformasjon som dette, hvorfor skal dette måtte slås av i utgangspunktet?

 

AtW

 

Fordi de vil ha flest mulig brukere over på det nyeste operativsystemet sitt slik at alle får bedre sikkerhet? Ser virkelig ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om det er noen som skal latterliggjøres må det være de som administrerer datamaskinene i denne bedriften.

 

Joa, men MS har fått en fæl uvana med å ha overlays over fullscreen med uvensentlig tøveinformasjon som dette, hvorfor skal dette måtte slås av i utgangspunktet?

 

AtW

 

Fordi de vil ha flest mulig brukere over på det nyeste operativsystemet sitt slik at alle får bedre sikkerhet? Ser virkelig ikke problemet.

 

 

Bedre sikkerhet, for et påskudd, men la oss si jeg kjøper det. MS har masse overlays i win10 også, bedre sikkerhet? Og du ser ikke problemer med slike overlays over full-screen-applikasjoner? Bruker du fullscreen? Synes du det er greit å få sånn over filmen du ser feks?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fjern KB2952664 og KB3035583 og skjul dei. Men set Windows update til å kun gi beskjed om nye oppdateringar og pass på kvar gong. MS har ein tendens til å flytte dei tilbake som viktig oppdatering kvar gong.

 

Det er nettopp dette GWX Control Panel stopper så man slipper det manuellt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

 

 

Dette Win10 maset kan unngåes hvis man installerer "Gwx Control Panel" ;)

Jeg får ingen varsler i Win 7, men det kan nok være fordi jeg aldri har windows update beskjeder satt til på. Jeg liker ikke programvare som starter automatisk i tide og utide.

Windows sikkerhets fixer kan være kjekt å få installert så raskt som mulig... GWX Control Panel kan også slette eventuelle Win10 install filer som allerede er lastet ned for de som har det.

Jeg gjorde et eksperiment for noen år siden. Jeg kjørte min egen maskin uten antivirus, brannmur eller andre sikkerhetsapplikasjoner i 2-3 år. Ikke noe problem bare man tenker seg om litt...
Lenke til kommentar

 

Interessant.  Er det snakk om Win10 Pro eller non-Pro?  Kan forskjellen ligge der siden jeg aldri har sett noe slikt?

 

Pro. Se her for eksempel

 

Turn-Off-Get-Office-Notifications-In-Win

AtW

 

 

Slike har ikke jeg sett i Win10 enda, men så har jeg heller ingen Office pakke, ny eller gammel, installert heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...