Gå til innhold

Morrowind gjenskapt i Skyrim ser helt fantastisk ut i ny trailer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er også et prosjekt som heter Beyond Skyrim, som virker så ambisiøst at jeg ikke kan tenke meg at det noensinne kommer ut, ihvertfall i ferdig form.

Jeg venter egentlig mer på Skyblivion enn Skywind, som kommer til å ta enda mer tid.. Hvis jeg tester Skywind blir det interessant å se om det klarer å dra meg inn, eller om jeg bare hele tiden blir sittende med en følelse av å spille noe som ikke er "profesjonelt"..

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Litt tråkigt at det finnes 3-4-5 forskjellige forsøk, som i bunn og grunn jobber mot samme mål. Var innom en nettside for 3-4 av disse hadde gruppert seg sammen, men allikevel skulle tilby forskjellige mods.

Hadde vært digg om de bare gikk sammen om 1 stor mod og ble ferdig. Som flere ymter frempå, kan det fort hende modden dør ut før de få medlemme gjør seg ferdig...

Har sett det skje alt for mange ganger nå med andre mod communities...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 (uten at det skal gå ut over kvalitet, selvfølgelig.)

Det har det allerede gjort, alt etter Morrowind har bare gått nedover. Vet ikke om det bare er Bethesda som suger, eller om de har satsa alt på å lage konsoll-ports og dumme ned spillet dereter.

Morrowind hadde flere dmg types på våpen, piercing, slashing og blunt damage. nå er det bare "dmg".

Sverd = 10 dmg

Øks = 12 dmg

og så videre... kjipt, spør du meg.

Ryktene sier at de ekte nerdene har forlatt Bethesda for lenge siden, og det merker man godt!

Lenke til kommentar

Det har det allerede gjort, alt etter Morrowind har bare gått nedover. Vet ikke om det bare er Bethesda som suger, eller om de har satsa alt på å lage konsoll-ports og dumme ned spillet dereter.

Morrowind hadde flere dmg types på våpen, piercing, slashing og blunt damage. nå er det bare "dmg".

Sverd = 10 dmg

Øks = 12 dmg

og så videre... kjipt, spør du meg.

Ryktene sier at de ekte nerdene har forlatt Bethesda for lenge siden, og det merker man godt!

Det er en fyr som har forlatt teamet etter Morrowind, EN! Så du tar nok feil der. Også er ett Elder Scrolls spill dårlig fordi det ikke har piercing, slashing og blunt damage? Du har en rar standard, også har man jo selvsagt perks i Skyrim til de forskjellige våpen typene, men det er ikke verdt å nevne.

Lenke til kommentar

 

Det har det allerede gjort, alt etter Morrowind har bare gått nedover. Vet ikke om det bare er Bethesda som suger, eller om de har satsa alt på å lage konsoll-ports og dumme ned spillet dereter.

Morrowind hadde flere dmg types på våpen, piercing, slashing og blunt damage. nå er det bare "dmg".

Sverd = 10 dmg

Øks = 12 dmg

og så videre... kjipt, spør du meg.

Ryktene sier at de ekte nerdene har forlatt Bethesda for lenge siden, og det merker man godt!

Det er en fyr som har forlatt teamet etter Morrowind, EN! Så du tar nok feil der. Også er ett Elder Scrolls spill dårlig fordi det ikke har piercing, slashing og blunt damage? Du har en rar standard, også har man jo selvsagt perks i Skyrim til de forskjellige våpen typene, men det er ikke verdt å nevne.

 

 

Det er et tegn på neddumming og "steamlining" og consolifsering.

 

Er masse morrowind hadde som Oblivion og Skyrim ikke hadde.

 

og finne et helt sett med Deadric armor var gøy og vanskelig.

 

Du hadde hjelm, høyre og venstre skuldre, bryst, høyre og venstre arm, bukser og støvler

 

8 deler med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et tegn på neddumming og "steamlining" og consolifsering.

 

Er masse morrowind hadde som Oblivion og Skyrim ikke hadde.

 

og finne et helt sett med Deadric armor var gøy og vanskelig.

 

Du hadde hjelm, høyre og venstre skuldre, bryst, høyre og venstre arm, bukser og støvler

 

8 deler med andre ord.

Jepp, 8 deler er bedre enn 4. Det gir en helt ny dybde til rollespill elementene hvor mange biter rustningen er delt opp i. Det betyr vel at Fallout 4 er bedre enn Skyrim siden det har flere biter slik som i Morrowind. Eneste som er et tegn på ned dumming er at folk som bruker det uttrykket. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

 

Det har det allerede gjort, alt etter Morrowind har bare gått nedover. Vet ikke om det bare er Bethesda som suger, eller om de har satsa alt på å lage konsoll-ports og dumme ned spillet dereter.

Morrowind hadde flere dmg types på våpen, piercing, slashing og blunt damage. nå er det bare "dmg".

Sverd = 10 dmg

Øks = 12 dmg

og så videre... kjipt, spør du meg.

Ryktene sier at de ekte nerdene har forlatt Bethesda for lenge siden, og det merker man godt!

Det er en fyr som har forlatt teamet etter Morrowind, EN! Så du tar nok feil der. Også er ett Elder Scrolls spill dårlig fordi det ikke har piercing, slashing og blunt damage? Du har en rar standard, også har man jo selvsagt perks i Skyrim til de forskjellige våpen typene, men det er ikke verdt å nevne.

Nå er du bare vrang; jeg tviler sterkt på at personen du quoter mener Skyrim er konsollifisert pga den ene grunnen han nevner.

 

Når det er sagt, er jeg helt enig i ham. Elder Scrolls-serien har blitt voldsomt forenklet fra Morrowind til Oblivion og videre til Skyrim. De har kvittet seg med en hel haug forskjellige rollespill-mekanikker (ulike skills, birthsigns, stats), forenklet factions (krav til skills/stats/småquests gjennomført vs. å kun trenge å bruke ett(!) spell gjennom hele College-questlinen), faktisk forverret AI (ta en titt på en NPC i Oblivion i forhold til Skyrim hvis du er i tvil), og gjort alle quests til enten fetch-quests eller "drep X antall draugr/banditter/dyr i hule Y". I tillegg presterer de å gjennomføre de samme feilene de har gjort i over et tiår, med horrible animasjoner, bosser som utelukkende er "damage sponges", samt en grafikkmotor som henger mer og mer etter alt annet på markedet til tross for små forbedringer ved hver utgave.

 

Det er sikkert en hel haug med andre ting jeg har glemt, men hvis du ikke mener at Elder Scrolls-spillene blir mer og mer forenklet (og for de fleste som faktisk ønsker seg et action-rollespill istedenfor en CoD-klone med sverd: dårligere), lider du av sterke vrangforestillinger. Det skal sies at jeg har hatt moro med Skyrim i nesten 400 timer, uheldigvis er 380 av dem ikke takket være Bethesda, men moddere.

Endret av Akrobaten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er et tegn på neddumming og "steamlining" og consolifsering.

 

Er masse morrowind hadde som Oblivion og Skyrim ikke hadde.

 

og finne et helt sett med Deadric armor var gøy og vanskelig.

 

Du hadde hjelm, høyre og venstre skuldre, bryst, høyre og venstre arm, bukser og støvler

 

8 deler med andre ord.

Jepp, 8 deler er bedre enn 4. Det gir en helt ny dybde til rollespill elementene hvor mange biter rustningen er delt opp i. Det betyr vel at Fallout 4 er bedre enn Skyrim siden det har flere biter slik som i Morrowind. Eneste som er et tegn på ned dumming er at folk som bruker det uttrykket. 

 

Du kan være så vrang og vanskelig du vil, men alle som er ekte rpg-nerds veit hva jeg snakker om. At du ikke annerkjenner den dybden forskjellige typer weapon dmg tilføyer gameplay, får være ditt problem. Før i tiden var det logisk at man byttet til blunt weapons for å knuse skjelettfiender, for eksempel. Nå kan du jo bare bruke en tannpirker med 20 dmg, så har den samme nytte som en massiv slegge...  Makes no sense. og det føles simplifiserende.

FO4 er shit btw. Stusslig modifisering av FO3 spør du meg. Samme type bugs og glitches som det alltid har vært, elendig grafikk (ikke at jeg egentlig bryr meg, men Bethesda er et av de største i verden, og burde få til mye bedre) og sinnsykt knotete og trege menyer.

Halvparten av tiden må brukes på inventory management og loking i menyene. Skulle likt å nyte Fo4, men det er rett og slett resirkulering ispedd noen kule quests her og der. Ellers skal jeg helt ærlig innrømme at jeg er dritlei FO, men man forventer på en måte noe nytt i en slik massiv spillserie. Sånn jeg ser det, kunne nesten FO4 vært en playermade mod til FO3.

De største endringene er byggesystemet, som også bare er mediokert i forhold til hva jeg forventer av et av de største mest suksessrike spillselskapene i verden.

Håndtverket deres har kina-standard, til tross for at du betaler full pris... For å prøve å sette en metafor på det.

 

Edit: Akrobaten har skjønt det!

Endret av HanFyrenVetDu
Lenke til kommentar

Du kan være så vrang og vanskelig du vil, men alle som er ekte rpg-nerds veit hva jeg snakker om. At du ikke annerkjenner den dybden forskjellige typer weapon dmg tilføyer gameplay, får være ditt problem. Før i tiden var det logisk at man byttet til blunt weapons for å knuse skjelettfiender, for 

Syns du hadde hatt et bra innlegg om du ikke hadde en trang til å klassifisere deg selv og andre som forstår deg som EKTE RPG nerds. Jeg vil si at jeg er en RPG nerd, men jeg er ikke enig med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oj, har var det en BGS diskusjon av klassiske slaget. :)

 

Noen ganger lurer jeg på hva kritikerne egentlig vil...:

Mitt favorittspill  i TES serien er Daggerfall. Den største verden i TES-serien, veldig mange klasser, store hovedsteder, mange store faksjoner, vanvittig mange items og stats, intuitiv sverdføring. All good! Det mest politisk korrekte er å si at favorittspillet er Morrowind og at det har gått nedover bakke derfra. Jeg er helt enig i at forenklingen/konsollifiseringen ikke har vært bra for serien. Men den har ikke vært udelt negativ heller. Jeg hadde neppe fått den samme innlevelsen og spillopplevelsen om Daggerfall hadde blitt sluppet i 2016, med sine flate spriter og sin VGA grafikk (640x480 pixler) (som gjør at det noen ganger er vanskelig å se hva et monster skal forestille), og med sin randomgenrerte verden og med sine randomgenererte quest. Ja, spillet la mye bli opp til å la fantasien ta seg det visuelle og historiene i questene. Daggerfall solgte imellom 500.000 og 800.000 eller noe slikt, godt hjulpet av low-bud prising etterhvert. Den gangen var det greit nok, men idag med Fallout 4's 20 mill kopier eller hva de er oppe i nå, er det småtteri.  Poenget er at de måtte utvikle seg på en eller annen måte.

 

Konsollifiseringen har blant annet bidratt til håndplasserte items, istedet for randomgenerator (selv om ja det er fortsatt noe randomgenerering av quester). Bidratt til flere stemmeskuespillere (så kan man diskutere om BGS heller burde ha valgt ukjente skuespillere for å få enda flere inn inn istedet for få stjerner med store gasjer). Videre har vi fått finere grafikk, bedre utnytelse av api'er etc.

 

Så ja vi mistet medium armour etc. Men det er er bare en ting i det store bildet.

 

Så til Fallout 4. Hva mer skulle byggingen vært? Personlig synes jeg det er veldig greit at det er mindre enn Sim City 3000 ihvertfall.

 

Så til kritikken til utviklingen ifra Oblivion til Skyrim. Hvis noen har god tid hadde det vært interessant å sett hva konkret som ble forenklet. Føler her at mange glemmer hva som ikke fungerte så godt i Oblivion: trykk på mustast å få randomgenerert melee slag. Færre stemmeskuespilelre, dårligere sneaking og bueskyting med mer. Dette ble forbedret til Skyrim. Verden ble vel også litt større.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...