Gå til innhold

INTERVJU: Blizzard ser fortsatt ingen ende på World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nok ikke tilbake nei. Og det blir da den første utvidelsen jeg ikke kjøper til World of Warcraft. Jeg var litt i tvil men etter å ha sett på endel beta sendinger ifra Legion så er det ingen tvil lengre.

 

Jeg er ferdig med WoW for godt.

 

Liker Warcraft universet men føler WoW har gått ut på dato rett og slett. Om Blizzard en gang i fremtiden kommer med et nytt og moderne mmo satt i Warcraft universet. Da er jeg all aboard the hype train igjen.

 

Men inntil det evnt skjer så er det kun filmen jeg ser frem til ifra det fantastiske universet som er Warcraft. 

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å spille den, rett og slett fordi jeg elsker Warcraft Lore etc, og vil få med meg det som er av historie. Om jeg vender tilbake på fulltid tviler jeg dog mer på. Har ikke spilt fast siden slutten av Wotlk.

 

Det er få spillunivers som er så spennende som Warcraft universet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer nok til spille legion. Selv etter over 11 år (med et par pauser) så er lysten der ennå.

Må innrømme at jeg begynner å bli litt likegyldig til spillet og hva som skjer. Tar meg god tid og syssler med ting jeg synes er morro.

Man skal aldri si aldri når det gjelder wow, har ikke tall på hvor mange jeg har spilt med som sier de slutter, bare for å returnere før en expansion.

Lenke til kommentar

 

Det er få spillunivers som er så spennende som Warcraft universet.

Det var spennende, men etter WotLK synes jeg det har vært heller tynn suppe

 

Snakker selvsagt om det ekspanderte universet, med noveller, tegneserier etc. Jeg er definitivt enig at det har vært tynt "in-game" en god stund nå. 

Lenke til kommentar

For de som samler den gode gamle vanilla versjonen kan jeg anbefale Nostalrius varmt. Gratis community lagd vanilla server som er populær og blir vedlikeholdt.

 

Selv om jeg liker freshe ideer og nye ting fra blizzy så har de melket denne puppen tom, enig at de burde la det ligge og fokusere på WC4 eller noe. Derimot forstår jeg at de ikke vil gi opp sine, wat - 7mill subscribers?

Lenke til kommentar

Blir ganske morsomt å se hvordan de skal gjøre det ene våpenet man får så "unikt" som de sier. "ingen kommer til å ha akkurat det samme våpenet" etc. det er bullshit.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det er, men har forstått at våpenet blir et slags ekstra talentsheet, og lykke til den dagen de klarer å balansere hver eneste "node" på det treet perfekt mot hverandre.

Lenke til kommentar

Blir ganske morsomt å se hvordan de skal gjøre det ene våpenet man får så "unikt" som de sier. "ingen kommer til å ha akkurat det samme våpenet" etc. det er bullshit.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det er, men har forstått at våpenet blir et slags ekstra talentsheet, og lykke til den dagen de klarer å balansere hver eneste "node" på det treet perfekt mot hverandre.

http://eu.battle.net/wow/en/game/artifacts/

Her er det litt mer info. Synes faktisk dette ser ganske kult ut. Jeg har alltid spilt paladin, og jeg sikler etter å få Ashbringer inn sammen med Tier2 paladin transmog *sikle*

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

For de som samler den gode gamle vanilla versjonen kan jeg anbefale Nostalrius varmt. Gratis community lagd vanilla server som er populær og blir vedlikeholdt.

 

Selv om jeg liker freshe ideer og nye ting fra blizzy så har de melket denne puppen tom, enig at de burde la det ligge og fokusere på WC4 eller noe. Derimot forstår jeg at de ikke vil gi opp sine, wat - 7mill subscribers?

 

Gi opp pengene mener du.

Lenke til kommentar

 

Blir ganske morsomt å se hvordan de skal gjøre det ene våpenet man får så "unikt" som de sier. "ingen kommer til å ha akkurat det samme våpenet" etc. det er bullshit.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det er, men har forstått at våpenet blir et slags ekstra talentsheet, og lykke til den dagen de klarer å balansere hver eneste "node" på det treet perfekt mot hverandre.

http://eu.battle.net/wow/en/game/artifacts/

Her er det litt mer info. Synes faktisk dette ser ganske kult ut. Jeg har alltid spilt paladin, og jeg sikler etter å få Ashbringer inn sammen med Tier2 paladin transmog *sikle*

 

 

Jeg kommer ikke til å spille min paladin mer etter å ha sett hvor stygge de nye animasjonene er.

Lenke til kommentar

Spilte sammenhengende fra vanilla helt fram til ett par måneder inn i Wrath of the lich king hvor jeg da begynte og gå lei. Har siden vært en mer casual wow spiller og dropper som regelt innom vær expansion som kommer på jakt etter gamle dager. hehe. Men WoD er nok den expansion jeg har brukt minst tid på, spilte vel mellom 2-3 uker før jeg gikk lei.

 

Men blir nok å sjekke ut Legion også. Så får vi se hvor lenge det varer. Ikke veldig optimistisk :p

 

Er nok dåg mye nostalgi i at man synes wow var bedre før. For min egen del så spilte vi en gjeng med venner den gangen og grunnla vårt eget guild og gjorde både raid content og PvP sammen. Men etterhvert så ble vi voksne da og en etter en begynte vi og flytte ut hjemmefra, fant damer, begynte i jobb, noen stiftet familie og i det hele tatt mye nytt ansvar som naturlig nok ga oss andre prioriteringer, så ble ikke så mye tid til wow da.

 

Så nye WoW har lite og stille opp med da det kan jo ikke bringe kompis gjengen sammen igjen eller gi de samme feelsa som man fikk den gangen som baserte seg på ett samspill mellom venner. Om jeg logger på idag så er den en gang lange opplyste vennelista fra vanilla, tbc og lich tiden nå helt mørklagt og jeg er den eneste som er Online.

 

Men vil tror de som nylig startet med wow og spiller med vennegjengen nok har samme gleden som man selv hadde før i tiden. Mange idag som er like hype på Legion som vi engang var på The Burning Crusade. hehe

Lenke til kommentar

returnerer nok, men kun pga historien. alt har ikke vært like engasjerende siden interessen min startet i WC3:ROC, ikke har jeg spilt WOW så aktivt heller, kom inn da WOTLK kom (pga Arthas ofc) og sluttet med Cataclysm. MoP og WoD var kun Lore, LFR og forenklingen av talent systemet ødela "alt", men WoW har alltid vært morsom å spille, helt til man når den massive grindingen av LFR og gear crafting, fordi man skulle ha en viss item lvl for å joine grupper til raids, noe som føltes som et rævutslett i MoP.

Lenke til kommentar

Jeg kommer selvsagt til å spille Legion:) WOW er som familie for meg...jeg blir ofte lei og har lange pauser (pausene er alltid lengre enn tiden jeg spiller) men jeg komemr alltid tilbake og hver eneste gang jeg kommer tilbake så elsker jeg det:)

 

WOW er og blir den beste spillopplevelsen man kan få i denne verden:)

Lenke til kommentar

Og dem eneste jeg vet om som har gitt seg for godt med WOW er dem som har sluttet å spille dataspill i sin helhet...og årsak har alltid vært at dem rett og slett har blit "voksne" med all tid dedikert til familie....dvs ingen tid til dataspill!

Full forståelse for dette, men helt ærlig så kan man droppe netflix(orange is the new black etc), & chill med kone par dager i uken for å spille litt ny og ne... Trenger ikke "vokse" vekk fra dataspill...underholdning er underholdning.  En god 31 år gammel venn av meg som har kone og 3 barn kan lett benytte 2-4 timer til spill 1-4 dager i uken. 

Min bror's kone derimot klikker helt når han skal spille. For hun skal på død og liv ha han i armkroken å tvinge han til å se<Love at first sight> for 97 gang eller annet jall. Hadde jeg aldri orket...

Lenke til kommentar

 

Og dem eneste jeg vet om som har gitt seg for godt med WOW er dem som har sluttet å spille dataspill i sin helhet...og årsak har alltid vært at dem rett og slett har blit "voksne" med all tid dedikert til familie....dvs ingen tid til dataspill!

Full forståelse for dette, men helt ærlig så kan man droppe netflix(orange is the new black etc), & chill med kone par dager i uken for å spille litt ny og ne... Trenger ikke "vokse" vekk fra dataspill...underholdning er underholdning.  En god 31 år gammel venn av meg som har kone og 3 barn kan lett benytte 2-4 timer til spill 1-4 dager i uken. 

Min bror's kone derimot klikker helt når han skal spille. For hun skal på død og liv ha han i armkroken å tvinge han til å se for 97 gang eller annet jall. Hadde jeg aldri orket...

ja..mange kvinner er slik;) Men stort sett kvinner som er under en viss alder;) Kanskje under 30? 35?Det er sjelden menn på 40+ trenger å sitte i en kvinnes armkrok...dette er jo noe som stort sett hører til i perioden 15 til 30(35?) da men;). Jeg husker også for 10 år siden at damene til kompissene mine maste om kvalitetstid etc...og i disse dager hører jeg INGENTING om slikt;)...heldigvis blir også kvinner voksen:)

 

Men dem mannlige gamle wow spillerne jeg kjenner er 40+...når dem var 31 spilte dem wow selv om dem hadde både kone og barn;) Vi raidet til og med opptil 2-3 ganger i uken...man må ikke nødvendigvis vokse fra dataspill nei, men det virker som om mange etterhvert ikke har samme glede over dataspill som dem hadde...og jo..alder har litt å si;)

 

Selv spiller jeg enda dataspill så min gnist er ikke borte:) men å raide har jeg sjelden tid til.....

Lenke til kommentar

Spilte wow fra morgen til kvelds i to år (med unntak av skole og jobb) og så var jeg ferdig med spillet. Men dæven what a ride det var og World of Warcraft vil alltid være en god del av mitt liv jeg kan se tilbake på med et smil. Det var en unik opplevelse og selv om spill som Ultima Online, Anarchy Online og Everquest var dypere og på mange måter bedre spill så var det gameplayen og den lette tilgjengeligheten, nærmest ikke eksisterende Learning curve som gjorde det så bra. Dette betyr jo også at wow har mange begrensinger spesielt etter en nådde lvl 60 og vanlige 5man Dungeons forsvant.

Likte aldri raids, fullførte Onyxia og Molten Core og fikk noen epics men det var noen kjedelige affærer for min egen del, det å måtte kjempe på en spesifisert skriptet måte ødela endgamen for meg. Var kameratskapet, utforske en verden med kompiser og beseire harde motstandere i pvp og fullføre vanskelige instancer som var tøft. Menmen each to his own :)

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...