Gå til innhold

Apple Watch er fremdeles overlegen på smartklokke-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig at Apple Watch gjør det best, men gjør smartklokker det bra?

 

Ja, det ser ut til at smartklokker gjør det bra. Det er jo artikler om at sveitsisk klokkeindustri har begynt å merke effektene...

 

 

 

Jeg tror jeg så og si aldri møter folk med en smartklokke.Er sikkert forskjell på miljøer og slikt, men det føles ut som slikt er en nisje inntil videre.

 

 

Det er absolutt mulig å si at smartklokke fortsatt er en nisje, men dette markedet begynner å bli såpass stor at nisjebegrepet snart er feil. Jeg møter selv flere og flere som har en eller annen smartklokke. Av disse har flere og flere AW, selvsagt blant de som har andre dingser fra Apple.

 

Lenke til kommentar

52% til Apple Watch, 10% til Android Wear. Så hvem har de resterende 38 prosentene?

 

Og merk, dette er ei sjappe som har hengt rundt på kontoret og synsa på hvor mye som er solgt. De må først synse på omsetningssum, som er vanskelig siden Apple baker tallene sammen med andre produkter. De oppgir heller ikke gjennomsnittlig salgspris som gjør at de må synse enda en gang. Summa summarum er tallene bare fjas. Andre mediehus har sett gjennom tøyset, men ikke tek.no tydeligvis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

52% til Apple Watch, 10% til Android Wear. Så hvem har de resterende 38 prosentene?

Og merk, dette er ei sjappe som har hengt rundt på kontoret og synsa på hvor mye som er solgt. De må først synse på omsetningssum, som er vanskelig siden Apple baker tallene sammen med andre produkter. De oppgir heller ikke gjennomsnittlig salgspris som gjør at de må synse enda en gang. Summa summarum er tallene bare fjas. Andre mediehus har sett gjennom tøyset, men ikke tek.no tydeligvis...

Regnes sånne ting som sportsklokker, "fitbit", pulsklokker, "garmin"-dingser og sånt inn som Android Wear? Hvis ikke, kanskje det er sånne produkter som utgjør de andre 38%...

 

Jeg tror ikke tallene et bare fjas. Hvorfor skulle de være det? Det er da ingen grunn til å tvile så mye på at Apple selger bøtter og spann av AW...

Lenke til kommentar

52% til Apple Watch, 10% til Android Wear. Så hvem har de resterende 38 prosentene?

 

Og merk, dette er ei sjappe som har hengt rundt på kontoret og synsa på hvor mye som er solgt. De må først synse på omsetningssum, som er vanskelig siden Apple baker tallene sammen med andre produkter. De oppgir heller ikke gjennomsnittlig salgspris som gjør at de må synse enda en gang. Summa summarum er tallene bare fjas. Andre mediehus har sett gjennom tøyset, men ikke tek.no tydeligvis...

 

Resten er antakelig (i hovedsak), android-tilsiktede smartklokker som ikke bruker android wear-oset vil jeg tro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Funker med iOs.

Det er det vell flere som gjør. Tror nok logoen teller mye inn på selve valget for mange.

 

Personlig synes jeg iPhone og iPad har vært flotte produkter, men denne klokka er i mine øyne ikke noe å rope hurra for sammenlignet med flere andre. Designet er kanskje penere enn noen treningsband, men langt i fra det beste, på grensen til mindre pen faktisk. Funksjonsmessig er den bare on par at best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone og Apple Watch er ikke to gadgets. Det er en telefon og et tilbehør. Klokka har ikke mer verdi uten telefonen enn et telefondeksel.  Jeg vil ikke si det er lock-in, det er avhengighet. 

 

Det er vel lov å lage tilbehør til produktene sine også om de ikke støtter konkurrentenes utstyr? 

 

"Men Google lar alle støtte Android Watch" - det er fordi Google driter i om folk bruker Android eller iOs. De tjener faktisk mer penger på iOs-brukerne og er rett og slett ikke med i konkurransen om hvilket OS folk bruker, bare om hvilket innhold de ser.

 

At ting er standard og virker med hverandre er flott og jeg foretrekker når det funker - men om valget står mellom manglende funksjonalitet og god interoperabilitet er det ikke sånn at valget alltid er å følge standarder. Jeg er glad telefonen min ikke tilbyr åpne bluetooth-apier til alt av data og funksjonalitet. Veldig glad. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Er ikke dette lock-in da? Du kan selv velge hvor negativt man skal se på praksisen, men å "integrere" sine egne produkter og behandle alt annet som "second-class citizens" tvinger deg til å bli værende i Apple-økosystemet, og det fungerer skikkelig bra for Apple.

 

Jeg kan ihvertfall garantere deg at det ikke er noe teknisk som hindrer Apple Watch i å fungere like bra på en Android-enhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...