Gå til innhold

Apple Watch er fremdeles overlegen på smartklokke-markedet


Anbefalte innlegg

Jada, den er ikke så verst (mye bedre på armen enn på bilder), men jeg har samlet på mekaniske klokker en del år og er temmelig kresen på hva jeg går med. Skal jeg ha en smartkloikke er det bare Apple Watch som er akseptabel av utseende, men den når ikke helt opp den heller :)

 

Joda, jeg har fått med meg det her inne, at du er klokkoman. Det er vel antagelig ingen farlig diagnose med høy smittefare, men jeg kan forstå at digitale klokker kan være vanskelig å få aksept for i de miljøer.

 

Jeg har selv vært heldig og unngått den smitten. Har ikke hatt klokke på kanskje 25 år, så det var på tide med en igjen. Føltes riktig å gå for en Apple Watch.

 

Nå kommer vel AW2 i løpet av året, så hvem vet, kanskje den jeg har går videre til nestemann og jeg putter en ny en på armen. Time will show :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Oppdatering: Er nå over på en stålvariant med lenke for å teste dette her litt på ordentlig. Begynner å bli glad i den, jeg. Og det er jo et problem når hobbyen min er å samle på mekaniske klokker...

 

Batterilevetiden har iallfall vist seg å ikke være noe problem når man lader om natta, noe jeg har gjort så langt. Og med iOs 9.3 får man jo støtte for å ha mer enn én Apple Watch tilkoblet, så da kan jeg bare bruke sportsvarianten om natta og stålklokka om dagen!

Lenke til kommentar

Begynner å bli glad i den, jeg...

Jeg og. Begynner å føle det samme nå som før i tiden, går jeg uten klokken så er det noe som mangler...

 

 

 

Og det er jo et problem når hobbyen min er å samle på mekaniske klokker...

Det problemet slipper jeg heldigvis. Klokker har aldri vært en hobby for meg.

 

 

 

Batterilevetiden har iallfall vist seg å ikke være noe problem når man lader om natta, noe jeg har gjort så langt.

Batteritiden har overhode ikke vært noe problem. Det kan se ut som de som har størst problem med dette er de som ikke har denne klokken. Merkelig nok...:)

Lenke til kommentar

Jada, den er ikke så verst (mye bedre på armen enn på bilder), men jeg har samlet på mekaniske klokker en del år og er temmelig kresen på hva jeg går med. Skal jeg ha en smartkloikke er det bare Apple Watch som er akseptabel av utseende, men den når ikke helt opp den heller :)

Apple Watch er kjent for mange ting, men utseendet er ikke en av dem Faktisk er de fleste smartklokkene penere, som Moto 360, Huawei Watch, Tag Connected osv.  Her må det være epleøyer som ser...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple Watch er kjent for mange ting, men utseendet er ikke en av dem Faktisk er de fleste smartklokkene penere, som Moto 360, Huawei Watch, Tag Connected osv.  Her må det være epleøyer som ser...

Ikke på armen. På bilder ser flere Androidklokker bra ut, men de funker ikke i bruk. Apple Watch er motsatt.

 

Moto 360 er forferdelig stygg og ser ut som et kumlokk noen har limt på armen. Gudene vet hva de tenkte på. Og når man får den på ser man at dekket i tillegg er punktert.

 

Huawei Watch er ikke så gal, litt kjedelig men ikke stygg på noen måte.

 

Tag Connected ser jo ut som en Carrera, men den er så latterlig stor at nesten ingen kan bruke den. Dessuten er det en Tag, så det går jo ikke i utgangspunktet.

 

Så har man jo Samsungs smartklokker, men de snakker vi ikke om.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Jada, den er ikke så verst (mye bedre på armen enn på bilder), men jeg har samlet på mekaniske klokker en del år og er temmelig kresen på hva jeg går med. Skal jeg ha en smartkloikke er det bare Apple Watch som er akseptabel av utseende, men den når ikke helt opp den heller :)

 

Apple Watch er kjent for mange ting, men utseendet er ikke en av dem Faktisk er de fleste smartklokkene penere, som Moto 360, Huawei Watch, Tag Connected osv.  Her må det være epleøyer som ser...

Nei, det har ikke noe med ditt nedlatende uttrykk å gjøre.

 

Noe av dette er rett og slett noe som går inn i fagfeltet design, noe av det er subjektiv smak. Du liker tydeligvis noe annet og det er helt greit. Men å kalle folk negativt ladede uttrykk bare fordi de liker noe annet enn du gjør, det er ganske arrogant og snobbete, syns du ikke?

Lenke til kommentar

 

 

Jada, den er ikke så verst (mye bedre på armen enn på bilder), men jeg har samlet på mekaniske klokker en del år og er temmelig kresen på hva jeg går med. Skal jeg ha en smartkloikke er det bare Apple Watch som er akseptabel av utseende, men den når ikke helt opp den heller :)

 

Apple Watch er kjent for mange ting, men utseendet er ikke en av dem Faktisk er de fleste smartklokkene penere, som Moto 360, Huawei Watch, Tag Connected osv. Her må det være epleøyer som ser...
Nei, det har ikke noe med ditt nedlatende uttrykk å gjøre.

 

Noe av dette er rett og slett noe som går inn i fagfeltet design, noe av det er subjektiv smak. Du liker tydeligvis noe annet og det er helt greit. Men å kalle folk negativt ladede uttrykk bare fordi de liker noe annet enn du gjør, det er ganske arrogant og snobbete, syns du ikke?

Les omtaler og kommentarfelt, jeg er på ingen måte alene om å synes Apple Watch har litt, skal vi si, "utfordrende" estetikk. Smak og bak er som kjent forskjellig, men har fått mange positive kommentarer om utseendet på Moto 360 og Huawei Watch, også fra folk som har Apple Watch på armen. Sistnevnte gruppe blir overrasket over at Huawei Watch også funker på iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les omtaler og kommentarfelt, jeg er på ingen måte alene om å synes Apple Watch har litt, skal vi si, "utfordrende" estetikk. Smak og bak er som kjent forskjellig, men har fått mange positive kommentarer om utseendet på Moto 360 og Huawei Watch, også fra folk som har Apple Watch på armen. Sistnevnte gruppe blir overrasket over at Huawei Watch også funker på iPhone.

For all del, hver sin smak. Men folk går med Pebble og pulsklokker også, så jeg hører ikke akkurat på kommentarfelt og omtaler når det kommer til klokkedesign.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jada, den er ikke så verst (mye bedre på armen enn på bilder), men jeg har samlet på mekaniske klokker en del år og er temmelig kresen på hva jeg går med. Skal jeg ha en smartkloikke er det bare Apple Watch som er akseptabel av utseende, men den når ikke helt opp den heller :)

Apple Watch er kjent for mange ting, men utseendet er ikke en av dem Faktisk er de fleste smartklokkene penere, som Moto 360, Huawei Watch, Tag Connected osv. Her må det være epleøyer som ser...
Nei, det har ikke noe med ditt nedlatende uttrykk å gjøre.

Noe av dette er rett og slett noe som går inn i fagfeltet design, noe av det er subjektiv smak. Du liker tydeligvis noe annet og det er helt greit. Men å kalle folk negativt ladede uttrykk bare fordi de liker noe annet enn du gjør, det er ganske arrogant og snobbete, syns du ikke?

Les omtaler og kommentarfelt, jeg er på ingen måte alene om å synes Apple Watch har litt, skal vi si, "utfordrende" estetikk. Smak og bak er som kjent forskjellig, men har fått mange positive kommentarer om utseendet på Moto 360 og Huawei Watch, også fra folk som har Apple Watch på armen. Sistnevnte gruppe blir overrasket over at Huawei Watch også funker på iPhone.

Folk har ulik smak ja, det er helt sikkert. Jeg har jo en liten mistanke om at mange av de som misliker designet på Apple Watch er rimelig lite interessert i produkter fra Apple på generelt grunnlag.

 

tror ikke det er så veldig mange som lar seg overraske over at man kan koble til en hvilken som helst klokke som kan kommunisere over Bluetooth til iPhone...

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Det største problemet mitt med de fleste smartklokker er størrelsen. De ser rett og slett for store ut på armen. Det er det ingen som kler, og da har det ikke så mye å si hvordan resten av designet er.

Nå har ikke jeg hatt en klokke på håndleddet på veldig mange år, men størrelsen på Apple Watch 42mm plager ikke meg nevneverdig. Jeg blir nok ikke overrasket om AW2 blir noen millimeter tynnere, men bortsett fra det tror jeg ikke det skjer all verden med den fysiske størrelsen.

 

Ikke minst liker jeg at den er firkantet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...