Gå til innhold

Skylake I7-6700K, I5-6600K-tråden


Anbefalte innlegg

Noen må vel ha skaffet seg Skylake innen nå.  :wee:

 

Noen som har prøvd overklokking på "Non-K" CPUene enda?

 

Får en I7 6700 + Z170 Krait fra MSI her neste uke som jeg vil teste litt på luft med en 212 evo.  :dremel:

 

Håper på en 4000mhz overklokk på nær til stock spenning. Lydnivået må ikke være høyt, og med en kjøler som 212 evo regner jeg med at den ikke går høyere om jeg skal ha lave temperaturer og lavt støynivå.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får se gitt. 

 

Jeg liker godt Skylake selv etter å ha prøvd det. Trekker lite strøm, (ergo kalde) og de klokker jo helt greit også. Synd de bare har 4 kjerner. ^^

 

Haswell-E tipper jeg kommer til å klare seg en god stund. 3930K er forsatt en veldig kraftig cpu idag, spesielt med en overklokk på.

 

Ja de som kjøpte 3930K i sin tid gjorde et kupp! Samme kan vel sies om 2600K. Skylake 6700K til 3800 kr i dag, not so much.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Intel Core i7 7700K Kaby Lake makes an appearance - it's another quad-core  :mellow: 

 

http://www.guru3d.com/news-story/intel-core-i7-7700k-kaby-lake-makes-an-appearance.html

 

Så den nyheten. Ikke overraskende det vel Nizzen? Skal vi ha flere kjerner må vi på X99 plattformen, og slik vil det nok være en god stund. Spessielt nå som Intel har sagt at de ikke er et PC selskap lenger... (at de satser mer på andre ting).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeeg ser at 6700K ligger ut til 3 laken nå... Er det noe OK oppgradering fra en 3570K som for tiden kjører på 4,4?

Såklart anbefal HK og noe RAM i tillegg hvis dere mener det er hvert å oppgradere... 

 

Nei. Skal det være noe, må det bli 6800K eller 6850K da. Klart det blir dyrere.

Lenke til kommentar

 

Jeeg ser at 6700K ligger ut til 3 laken nå... Er det noe OK oppgradering fra en 3570K som for tiden kjører på 4,4?

Såklart anbefal HK og noe RAM i tillegg hvis dere mener det er hvert å oppgradere... 

 

Nei. Skal det være noe, må det bli 6800K eller 6850K da. Klart det blir dyrere.

 

Kjipt at 6800K har hoppet opp i pris siden 5820K. Men da vil jeg heller vente på Skylake-E... Spare opp litt mer å skaffe et kabinett til og ny vannkjøling... På en rig som til å begynne med kanskje bare har en cpu og gpu :p 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Med 1080 overklokket og en stock I7 6700K, så opplevde jeg at skjermkortet ble holdt tilbake flere ganger på 1440P/144hz.

En I5 vil virkelig ikke duge da. Bare sjekk på OCN, flere med I5 som sliter. :-)

Vent, du sa at 6700Ken holdt tilbake et GTX 1080 i 1440p? Den påstanden er veldig, veldig kontroversiell. Den samsvarer med verken min egen erfaring med 6700K@1440p i BF1 eller alle de utallige testene på nettet, som viser en overlegenhet for 6700K (selv i 1080p). Her motstrider du det store fjellet av data der ute, og er i en posisjon som få tester vil støtte. Det er imidlertid en interessant observasjon, og mulig jeg tar en videre titt på det selv, hvis jeg får inn en ny 6700K. Har plenty av 1080er å teste fremover.

 

Når det gjelder folk som sliter i BF1 med prosessorer, hadde en link vært greit. Av egen erfaring fra Reddit, Techpowerup og OC, har folk med alle typer prosessorer klagd over CPU-forbruk og varierende FPS i spillet. Var det ikke Nizzen og noen andre her inne som ga oss skjermbilder på type-100% CPU-forbruk over 16 tråder? Selv hadde jeg og andre med firekjerners i7-prosessorer helt tilbake til Haswell,toppen 70% forbruk over alle åtte tråder, men likevel samme FPS som 6600Ken (ikke overklokket) med nærmere 100% CPU-forbruk. Min egen i7 2600K har 80% forbruk.

 

Det kan være enkelt å peke på antatte årsaker for sine problemer i spillet, før man har kunnet gjøre de tiltak/tester til å utelukke/konfirmere det. Jeg var selv i diskusjon med en på Reddit (skal se om jeg ikke finner posten) som oppgraderte fra i5 til i7 for BF1, men klagde over at variasjonsproblemene i BF1 fortsatte.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med 1080 overklokket og en stock I7 6700K, så opplevde jeg at skjermkortet ble holdt tilbake flere ganger på 1440P/144hz.

En I5 vil virkelig ikke duge da. Bare sjekk på OCN, flere med I5 som sliter. :-)

Vent, du sa at 6700Ken holdt tilbake et GTX 1080 i 1440p? Den påstanden er veldig, veldig kontroversiell. Den samsvarer med verken min egen erfaring med 6700K@1440p i BF1 eller alle de utallige testene på nettet, som viser en overlegenhet for 6700K (selv i 1080p). Her motstrider du det store fjellet av data der ute, og er i en posisjon som få tester vil støtte. Det er imidlertid en interessant observasjon, og mulig jeg tar en videre titt på det selv, hvis jeg får inn en ny 6700K. Har plenty av 1080er å teste fremover.

 

 

GTX1080SLI testen til TPU er en grei plass å kikke. I Fallout 4 kommer det ganske tydelig frem at selv en 6700K på 4,5GHz er flaskehalsen i 1440p. At Strix versjonen kun klarer 0,5fps mer skal jo ikke stemme. Andre titler viser også liknende tendenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...