Gå til innhold

Tinnfoliehatten har blitt moteriktig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ifølge Pascal burde rasjonelle mennesker leve som om Gud fantes, fordi tapet ved å leve forsiktig er uendelig mye mindre enn det man kan lide dersom man lever uten noen guddom og plutselig finner ut at den eksisterer. En slags helgardering mot evig forbannelse.

 

Nå fikk nettopp de kristne her på forumet et argument de kommer til å bruke for alt det er verdt i alle situasjoner. Takk Takk TEK :w00t:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er bare nok et produkt som utnytter folks overtro og uvitenhet, og føyer seg inn i rekken av produkter fra en stadig voksende "alternativbransje". Enten det er snakk om "el-overfølsomhet", homøopati, vaksinemotstand, akupunktur, "jording", "detox-kur", økologisk/biodynamisk mat, kiroprakti/osteopati/naprapati, urtemedisin, gestaltterapi, diverse alternative dietter og mye mer har alle til felles at de er basert på overtro, mystikk og i noen tilfeller konspirasjonsteorier.

 

Folk er mer overtroiske enn noen gang, og en rekke av overnevnte har blitt allment akseptert på tross av at det er påvist at det er lureri. Flere av disse har til og med funnet veien inn i skolebøker som "sunne" og "miljøriktige" alternative livsstiler. Noe så enkelt som "el-overfølsomhet" er noe enhver som har hatt fysikk på skolen vet er bare tull, men likevel er overtroen så sterk i befolkningen at tullinger har fått gjennomslag for å legge om kraftlinjer og flytte lekeplasser. Jeg vet om flere eksempler på dette fra området jeg har vokst opp.

 

Alternativbransjen er i dag "big business", og er mer lukrativt enn noen gang. Behandlingsklinikker har dukket opp i snart alle bygder og byer, og et stort utvalg av alternativ "medisin" og mat er i alle matbutikker. Dessverre har også flere alternative behandlingsformer blitt offentlig godkjente behandlingsformer i en rekke land, og det sløses dessverre bort mengder av skattepenger på slikt. En rekke barnehager og skoler har kastet seg på alternativ-bølgen, og ikke bare dedikerte alternativ-miljøer slik som antroposofer og lignende. Et av de klareste eksemplene på denne svindelbransjen er butikken Unovita i Oslo, som blant annet selger beskyttelse mot stråling, revitalisering av vann og mye mer. Det er også bred støtte både politisk og kjendismessig; Brundtland, Støre, Almaas, Schiøtz og mange flere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Ifølge Pascal burde rasjonelle mennesker leve som om Gud fantes, fordi tapet ved å leve forsiktig er uendelig mye mindre enn det man kan lide dersom man lever uten noen guddom og plutselig finner ut at den eksisterer. En slags helgardering mot evig forbannelse.

 

Nå fikk nettopp de kristne her på forumet et argument de kommer til å bruke for alt det er verdt i alle situasjoner. Takk Takk TEK :w00t:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager

 

og det mer fornuftige

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Atheist's_Wager

 

Kort fortalt: Pascal's Wager sier at man bør følge Guds ord, fordi ellers havner man i helvete om han eksisterer, mens du ikke taper noe særlig om han ikke eksisterer

 

Atheist's Wager sier at man skal være et godt menneske, for hvis Gud eksisterer og er god, vil du havne i himmelen, og du har gjort uansett verden til et bedre sted om han ikke skulle eksistere. Hvis du er et dårlig menneske, vil Gud sende deg til helvete hvis han eksisterer, og du vil uansett ha gjort verden til et verre sted.

Endret av Suppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det da kanskje tenkes at energien fra disse signalene blir absorbert og blir om til varme? Isåfall positivt om vinteren, men mindre positivt på flyet.

Luen vil kanskje motta og omdanne en watt eller to til varme. Mesteparten av den varmen vil nok stråle ut igjen i rommet, ikke inn i luen. Til sammenligning vil en hvilende voksen generere omtrent 100 watt varme, mens en vanlig ovn man har i stuen er 1000 watt

Endret av Suppen
Lenke til kommentar

Dette er bare nok et produkt som utnytter folks overtro og uvitenhet, og føyer seg inn i rekken av produkter fra en stadig voksende "alternativbransje".

 

Frem til nå (og antagelig en stund til) så er det du skriver forsåvidt sant, men ingen vet enda hva langtidsvirkningene av alle trådløse signaler vi blir utsatt for. Jeg er ikke redd eller noe, men jeg er ganske sikker på at det påvirker oss på en eller annen måte, hvis signalene faktisk penetrerer hodeskallen selvfølgelig. Blir artig når vi får en endelig "avgjørelse" på dette rundt helse og menneskeskapt stråling :)

 

 

 

 

Ifølge Pascal burde rasjonelle mennesker leve som om Gud fantes, fordi tapet ved å leve forsiktig er uendelig mye mindre enn det man kan lide dersom man lever uten noen guddom og plutselig finner ut at den eksisterer. En slags helgardering mot evig forbannelse.

 

Nå fikk nettopp de kristne her på forumet et argument de kommer til å bruke for alt det er verdt i alle situasjoner. Takk Takk TEK :w00t:

 

Kort fortalt: Pascal's Wager sier at man bør følge Guds ord, fordi ellers havner man i helvete om han eksisterer, mens du ikke taper noe særlig om han ikke eksisterer

 

Atheist's Wager sier at man skal være et godt menneske, for hvis Gud eksisterer og er god, vil du havne i himmelen, og du har gjort uansett verden til et bedre sted om han ikke skulle eksistere. Hvis du er et dårlig menneske, vil Gud sende deg til helvete hvis han eksisterer, og du vil uansett ha gjort verden til et verre sted.

 

Det som er kjipern er at skjærsilden har blitt borte i mange kristne miljøer, før kunne man jo bare betale litt avlat :p En god grunn til at det er best å være katolikk :D

 

Uansett så har jeg hørt at man bare kan ta imot Jesus i sitt hjerte rett før man dør og be om tilgivelse så er alt greit. Frykten for å komme til helvete er ikke stor i meg, så sant jeg ikke dauer i en ulykke eller noe så jeg ikke får tid til å be litt.

 

Begge Wager'ene er faktisk ganske gode og verdt å følge uansett hva sannheten er :) Kardemommeloven gjengitt filosofisk.

Lenke til kommentar

 

 

Frem til nå (og antagelig en stund til) så er det du skriver forsåvidt sant, men ingen vet enda hva langtidsvirkningene av alle trådløse signaler vi blir utsatt for. Jeg er ikke redd eller noe, men jeg er ganske sikker på at det påvirker oss på en eller annen måte, hvis signalene faktisk penetrerer hodeskallen selvfølgelig. Blir artig når vi får en endelig "avgjørelse" på dette rundt helse og menneskeskapt stråling :)

 

 

Elektromagnetisk stråling har eksistert så lenge universet har eksistert så vi har ganske lang erfaring med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er bare nok et produkt som utnytter folks overtro og uvitenhet, og føyer seg inn i rekken av produkter fra en stadig voksende "alternativbransje".

Frem til nå (og antagelig en stund til) så er det du skriver forsåvidt sant, men ingen vet enda hva langtidsvirkningene av alle trådløse signaler vi blir utsatt for. Jeg er ikke redd eller noe, men jeg er ganske sikker på at det påvirker oss på en eller annen måte, hvis signalene faktisk penetrerer hodeskallen selvfølgelig. Blir artig når vi får en endelig "avgjørelse" på dette rundt helse og menneskeskapt stråling :)

 

Hvorfor skal "trådløse signaler" være noe som helst annerledes enn annen elektromagnetisme? Vi er godt kjent med elektromagnetisk stråling, og vi på jorden bombarderes konstant av solen og kosmisk stråling fra universet så litt "trådløse signaler" er det siste du skal bekymre deg for!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

... men ingen vet enda hva langtidsvirkningene av alle trådløse signaler vi blir utsatt for.

 

Jeg er ikke redd eller noe, men jeg er ganske sikker på at det påvirker oss på en eller annen måte...

 

Og her har vi problemet med kunnskapsløshet og påfølgende konspirasjoner. Du vet tydeligvis svært lite om slike ting, og derfor finner du opp egne regler, tatt fra fantasien.

 

Mangler du kunnskap, så skal du selvsagt holde deg til hva fagfolk, forskning og eksperter sier. Ikke hva du selv "tror".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

... men ingen vet enda hva langtidsvirkningene av alle trådløse signaler vi blir utsatt for.

 

Jeg er ikke redd eller noe, men jeg er ganske sikker på at det påvirker oss på en eller annen måte...

 

Og her har vi problemet med kunnskapsløshet og påfølgende konspirasjoner. Du vet tydeligvis svært lite om slike ting, og derfor finner du opp egne regler, tatt fra fantasien.

 

Mangler du kunnskap, så skal du selvsagt holde deg til hva fagfolk, forskning og eksperter sier. Ikke hva du selv "tror".

Uten å ta noe standpunkt har jo du ca. Samme utgangspunkt som Belphegor. Så ingen av dere vet noe, og begge baserer seg på det man "tror"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...