Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Pro 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil utgaven som er testet klare seg fint til oppgaver i Photoshop og Lightroom, eller anbefales da en dyrere utgave?

 

Jeg har i5, 8GB RAM, 256 GB SSD Surface Pro 3 med både Photoshop og Lightroom. Fungerer ypperlig til det. Så vil ikke tro den her testede utgaven er noe dårligere. Får selv min Pro 4 om ei ukes tid, så får testet litt da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vil utgaven som er testet klare seg fint til oppgaver i Photoshop og Lightroom, eller anbefales da en dyrere utgave?

 

Jeg har i5, 8GB RAM, 256 GB SSD Surface Pro 3 med både Photoshop og Lightroom. Fungerer ypperlig til det. Så vil ikke tro den her testede utgaven er noe dårligere. Får selv min Pro 4 om ei ukes tid, så får testet litt da.

Tusen takk. Får se om det kommer et godt tilbud neste fredag ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker en vifteløs CoreM-maskin til hverdags (Macbook). Regner med at Windows ikke er særlig tyngre enn OSX - maskina er mer enn rask nok til det meste. Ubrukelig til nye spill såklart, men til alt annet (inkludert å redigere litt hd-film og store bilder) funker den flott. Til "vanlig bruk" (surfing, streaming) oppleves den som like rask som en hvilken som annen maskin som er rask nok.

Lenke til kommentar

Vil utgaven som er testet klare seg fint til oppgaver i Photoshop og Lightroom, eller anbefales da en dyrere utgave?

Forskjellen på i5 og i7 her er liten. Begge er 15W TDP, så den eneste grunnen til at du får noe bedre med i7 er fordi ingen CPUer er like. Når de kommer fra fabrikken kategoriseres de etter hvor gode de er. En i7 her egentlig en høyere kategori enn i5. Det er ikke som med desktop i7 vs desktop i5. Selv om Intel selvfølgelig vil at du skal tro det :p

 

Den er bedre med i7, men forskjellen er ikke stor.

 

Til "vanlig bruk" (surfing, streaming) oppleves den som like rask som en hvilken som annen maskin som er rask nok.

Har du prøvd Twitch streaming, eller youtube på (1080p@60, 1440p@30/60) eller lignende over lengre tid (si 30 minutter) ?

 

Av erfaring vet jeg at dette er veldig tungt for CPUer. Ikke nødvendigvis fordi det bør. Når Youtube kom ut med 4K så var det umulig å spille det uten hakking hele tiden og selv high end CPUer gikk til 100%, men nå er det langt bedre. 30 minutter vil jo og være nok til å tvinge Core M ned til grunnfrekvens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke prisen var så ekstrem. En Apple Plus 128 GB mobil koster 10690,-.

 

Om jeg kan kjøpe en surface som kan brukes til personlige samt jobbrelaterte ting, nedskriving over ett par år.... så ja....

 

Er jo ikke spesielt positivt for prisen at du følger at du må sammenlikne det med et av de mest ekstremt prisede mobilene, er det?

 

Og alt datautstyr nedskrives i løpet av noen år i en bedrift, betyr det at alt datautstyr er bra priset?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...