Gå til innhold

Oktoberfest 2015 – JorunT – 45 mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min kone har veldig lyst på versjon 2 av OM-D E-M10 så jeg gleder meg å følge med på denne tråden.

Tror ikke din kone blir misfornøyd med den nye versjonen, hyggelig at du vil følge med

Fikk en "alone in the world" følelse over dette bildet ditt. :) Skal bli spennede å se hvordan Hellas ser ut på "vinteren". :)

Takk, det er svært så fredelig her nå, ja, men det dukker opp noen måker av og til.

Oktober er helt gresk for deg i år også ja. Det ser egentlig litt kjølig ut, selv om du sier det er bra temp i vannet. Både havet og flagget indikerer en god bris. God gresk stemning både i forgrunn og bakgrunn.

Fargene er langt kjøligere nå, ser jeg, og det er ganske friskt når du kommer opp fra sjøen, men deilig, særlig etter flere timers spaing i ny grønnsakhage.

Flotte linjer og farger, men enig med k.n.b at det ser litt kjølig ut - med drivende skyer og småkrusinger på vannet. Fin badetemperatur er det jo, og sikkert frisk luft - hele bildet hadde noe friskt over seg.

I dag var det ikke bare småkrusninger, men stooore bølger.

 

1. oktober;  ser jo deilig ut, det der... Kunne godt ha tenkt meg dit en uke eller to, nå også...   :)

Det blir nok flere slike dager i oktober, vi har et lite gjesterom!

Lenke til kommentar

2. oktober - Feta er godt!

 

Fredag og markedsdag igjen, alle stiller der. En av osteselgerne hadd med sin lille sønn i dag, han var nok til stor hjelp, og feta, det er godt, det.

 

21270778533_a97c391175_z.jpg

PA020403-Edit Nice feta.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Turistene stiller i shorts, men på markedet går det nå i vinterklær, det er godt utvalg i solid ullundertøy til damer og herrer, høstens selskapsklær var også på plass, om ikke helt min stil, se spoiler.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ost er godt ja. Og fint reklamebilde for osten med far og sønn der. - det ull-undertøyet så litt gammeldags ut, men det er sikkert godt og varmt. .

Takk, det er mye gode oster her i Hellas, ikke bare feta. Tror ullundertøyet er av den solide sorten, klør sikkert også

Noe med den greske atmosfæren som jeg ikke egentlig kjenner så godt, men allikevel jeg synes jeg finner i bildene dine. Varme mennesker, herlige naturgaver, stor fortid.

Takk, beskrivelsen din passer bra med min oppfatning, men det er andre sider som ikke er like rosenrøde for tiden, folk tar det hele med beundringsverdig ro

Lenke til kommentar

3. oktober - Ikke bare kaffe og kaker

 

Det ble nesten ikke tid til fotografering i dag, men får nøye meg med dette fra selskap vi var invitert til i ettermiddag. Vi ble bedt på kaffe og kaker hos noen tyske i nabolaget, etterhvert også nokså rikelig med øl. De har noen voldsomme skåleritualer med klinking i flasker og dunking i bordet så ølet skvetter.

 

21733480959_e433ebaaba.jpg

PA030432 Cheers.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Lenke til kommentar

Morsomt bilde. Vet at tyskere gjerne drikker øl - men er det ikke vin som er mer "in" i Hellas da?

Tror det drikkes vel så mye øl som vin. 

Det første skriker høst og lavsesong. Ser av en eller annen grunn kaldt ut. :)

Takk, det var det inntrykket jeg ønsket å få fram, men særlig kaldt er det ikke, fortsatt rundt 25 grader i luften.

 

Flott komposisjon av båten. Godt strandbilde derfra, så får lyst på en ferietur dit! Utfordrende objektiv å bruke på festen. Har det selv, men bruker ikke Olympusen omtrent. Ellers pen eksponering på portrettet, og fint situasjonsbilde med flaskene.

Takk for kommentarene Er enig i at objektivet er krevende, jeg sliter med finne rette avstanden, det er en litt uvant brennvidde, hverken fugl eller fisk, så måneden kan bli lang.

Lenke til kommentar

4. oktober - restaurantfølge

 

Litt uvant å ha hunder og hester (ponny her, får å være korrekt) rett ved siden av bordet når du spiser på en restaurant, men på Platorema er det vanlig. Stedet driver med agroturisme og råvarene til maten er stort sett selvdyrket (vi spiste villsvin som var slaktet på stedet i går) og av topp kvalitet.

 

21757355350_3baaa8d2d0.jpg

PA040484 Restaurant guests.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...