Gå til innhold

TEST: RiksTV SMART-boks II PVR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min LG Smart-TV hvor jeg bruker riks-tv, får jeg opp valget "opptak". Når jeg velger dette får jeg beskjed om at det ikke er noen HDD eller Minnepenn tilkoblet, noe som jo er naturlig i og med at jeg ikke har noe slikt koblet til. Så, er det bare for meg å koble til en HDD så kan jeg ta opp, eller må man ha en boks som i denne artikkelen for å kunne ta opp på riks-tv?

Lenke til kommentar

Burde fått slakt. For 3000,- eller 129,- i måneden forventer jeg at den kan gjøre mye mer. Minimum er plex og streaming tjenester som netflix etc, slik at det fjerner behovet for flere duppeditter, og selv da er den for dyr. Hadde denne kommet i 2010 hadde den vært middelmådig, men i 2015...

Lenke til kommentar

Forstår ikke prisen på disse boksene.

 

For 2500 kroner kjøpte jeg en ny Xbox One 500gb, for 280 kroner kunne jeg ha kjøpt en digital tuner til xboxen for bakkenettet. Eneste egentlig mangler er en kortleser som gjør at dette ikke vil fungere med annet en NRK her i Norge.

 

MTP at Xboxen da kunne vert en digital PVR, spillkonsoll, støtte for Plex, TV sumo, Viaplay, Xbox Music/Video etc..

Lenke til kommentar

Bruker selv en MiniX X8-H Plus. Der har jeg tilgang til alt du nevner ovenfor og mye mer. Også NRK 1,2 og 3. Kjenner også til flere som har over 200 TV kanaler på sin MiniX, inkludert alle de nordiske kanalene. Når det gjelder film og serier så kan man med enkle grep få tilgang til 10.000 filmer og like mange serier. Plomberere man TV kan man si opp TV lisensen og kaste ut dekoderen. Man har også tilgang til 1,5 millioner apper i Google play store, kan surfe på nett, lese e-post, bruke Facebook, høre på tusenvis av radiokanaler, og se live TV fra hele verden om man ønsker det. Dette ved hjelp av KODI og vanlige apper. Så hva jeg skal med en dekoder eller en dekoder/tvboks skjønner jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har ett spørsmål som jeg ikke får svar på..

Har så klart da rikstv siden jeg spør

Gjelder forøverig str 8950, men antar det er samme på smartboks 2 også.

Jeg har aktivert flekanals lyd i menyen og har hdmi til egen receiver, og NRK kanalene switcher over på dts 5.1

På filmleietjenesten til rikstv har vi prøvd noen filmer, MEN ikke på en eneste film ser det ut til å være noe digital lyd av noe slaget...... kun pcm stereo.

 

Noen som kan bekrefte at rikstv IKKE sender digital surround på filmer i filmleietjenesten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...