Gå til innhold

Snart kan du trolig få kjøpt Lenovos lekre flaggskip-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skal ikke si noe, men jeg føler jeg har sett denne telefonen før en plass..

 

Kall ei spade for en spade... iPhone 6/plus kopi, så det synger!

Ikke glem baksiden til GALAXY S6, nederste del av forsiden til Samsung og øverste del av forsiden til Moto X, veldig originalt design fra Lenovo dette her :D

Lenke til kommentar

 

 

Skal ikke si noe, men jeg føler jeg har sett denne telefonen før en plass..

Kall ei spade for en spade... iPhone 6/plus kopi, så det synger!

Ikke glem baksiden til GALAXY S6, nederste del av forsiden til Samsung og øverste del av forsiden til Moto X, veldig originalt design fra Lenovo dette her :D

 

Haha agreed...

Lenke til kommentar

Denne er uinteressant for det norske markedet da den mangler den viktigste 4G frekvensen 800MHz (b20)!

 

Av spesifikasjonen til ZUK er det å lese:

TDD-LTE (bands: 38 39 40 41)

FDD-LTE (bands: 1 3 7)

Jeg satt akkurat og studerte det samme.

 

I Norge trenger man :

FDD

3 (1800) ,7 (2600) og 20 (800)

Synd den mangler 800MHz - Jeg kunne virkelig tenkt meg den der.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Skal ikke si noe, men jeg føler jeg har sett denne telefonen før en plass..

Kall ei spade for en spade... iPhone 6/plus kopi, så det synger!

 

Ikke glem baksiden til GALAXY S6, nederste del av forsiden til Samsung og øverste del av forsiden til Moto X, veldig originalt design fra Lenovo dette her :D

 

Hva så? (Forøvrig har denne designdetaljer som skiller seg fra Apple.)

 

De fleste telefoner har veldig mange likheter, hvis man alltid må ha et nytt design til enhver modell bare for å ha nytt design så mister det sin hensikt. Jeg liker hvordan SONY har landet på et godt design på Z-telefonene sine og ikke føler et behov for å måtte gjøre noe nytt hver gang. Hvis det ser pent ut, og det fungerer, hvorfor endre på det? Og hvorfor skal produsenter skille seg ut fra konkurrenten? Det er en telefon, alle har en stor skjerm med navigeringsknapper nederst, ladekontakt under, kamera bak. Det er begrenset hvor "originale" de kan være. Personlig synes jeg det blir hysteri når man klager på at noen lager en telefon som ligner iPhone (det er en bra ting, right? Ettersom Apple er gode på design). Ingen sier noe om resten av plastikktelefonene som ligner på Samsung Galaxy, men med en gang noe ligner på iPhone så skriker folk ut. Who gives a shit.. Som om Apple er originale med alt de gjør.. Industrien avanserer ved å ta i bruk andres idèer, og slik er det med alt.

Endret av AdNauseam
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Skal ikke si noe, men jeg føler jeg har sett denne telefonen før en plass..

Kall ei spade for en spade... iPhone 6/plus kopi, så det synger!

 

Ikke glem baksiden til GALAXY S6, nederste del av forsiden til Samsung og øverste del av forsiden til Moto X, veldig originalt design fra Lenovo dette her :D

 

Hva så? (Forøvrig har denne designdetaljer som skiller seg fra Apple.)

 

De fleste telefoner har veldig mange likheter, hvis man alltid må ha et nytt design til enhver modell bare for å ha nytt design så mister det sin hensikt. Jeg liker hvordan SONY har landet på et godt design på Z-telefonene sine og ikke føler et behov for å måtte gjøre noe nytt hver gang. Hvis det ser pent ut, og det fungerer, hvorfor endre på det? Og hvorfor skal produsenter skille seg ut fra konkurrenten? Det er en telefon, alle har en stor skjerm med navigeringsknapper nederst, ladekontakt under, kamera bak. Det er begrenset hvor "originale" de kan være. Personlig synes jeg det blir hysteri når man klager på at noen lager en telefon som ligner iPhone (det er en bra ting, right? Ettersom Apple er gode på design). Ingen sier noe om resten av plastikktelefonene som ligner på Samsung Galaxy, men med en gang noe ligner på iPhone så skriker folk ut. Who gives a shit.. Som om Apple er originale med alt de gjør.. Industrien avanserer ved å ta i bruk andres idèer, og slik er det med alt.

 

Jeg er enig i at det ofte blir for mye hysteri når noen telefoner ligner litt på iPhone. Jeg pleier heller ikke være den som klager på kopiering av design, men når det ikke er en eneste original del på designen, så blir det for idiotisk.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ofte blir for mye hysteri når noen telefoner ligner litt på iPhone. Jeg pleier heller ikke være den som klager på kopiering av design, men når det ikke er en eneste original del på designen, så blir det for idiotisk.

Så like er de da ikke, jeg står fortsatt ved mine ord.

 

iPhone-6-Review-Colors.jpg

ZUK-Z1.jpg

Apple-iPhone-6-Plus-side_original.JPG

Untitled.png

iphone6plus_silver_side2.png

 

 

Skal de ha trekantet hjem-knapp og alle slags merklige former og alle mulige farger for å skille seg ut? Det gir ingen mening. Minimalistisk design som dette er vanskelig å få til å skille seg ut, fordi detaljene er få og stilrene.

 

Når det er sagt så trenger man ikke å se på en iPhone for å fatte at linjene de har satt opp blir pent og gir mening. Det er ikke så mange måter å designe en telefon at det gjør noe. Og det er ikke bare designmessige faktorer som spiller inn her, det må gi mening for en ingeniør også.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så like er de da ikke, jeg står fortsatt ved mine ord.

 

SNIP

Bra du ikke tok med bilde av undersiden.. for den er jo ikke 100% kopi i hele tatt...

 

 

I tillegg har begge skjerm. OG volumknapper.

 

Visste ikke at Apple hadde patent på ladeport og mini-Jack på undersiden av telefonen.

Endret av TheHaughom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...