Gå til innhold

Slik skal Windows 10 friste spillerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All denne integrasjonen mot Xbone er det vell praktisk talt bare USA som bryr seg om. Cross platform hadde vært genialt hvis det også hadde gått mot PS4 og WII. Det er jo tross alt det alle har.

Den viktigste endringen fra nåtiden ville vært at når man kjøper et spill har man tilgang på det på alle enhetene sine. Det hadde vært digg om fremgang i campaign på PC versjonen fortsetter på PS4 versjonen.

 

Angående denne DVR funksjonen blir det spennende å se hvor bra den funker. Og om den fungerer på spill du har utenfor Windows Live.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

All denne integrasjonen mot Xbone er det vell praktisk talt bare USA som bryr seg om. Cross platform hadde vært genialt hvis det også hadde gått mot PS4 og WII. Det er jo tross alt det alle har.

Den viktigste endringen fra nåtiden ville vært at når man kjøper et spill har man tilgang på det på alle enhetene sine. Det hadde vært digg om fremgang i campaign på PC versjonen fortsetter på PS4 versjonen.

 

Angående denne DVR funksjonen blir det spennende å se hvor bra den funker. Og om den fungerer på spill du har utenfor Windows Live.

 

Hvorfor bare USA?

Er da veldig aktuelt for veldig mange med XBone vil jeg tro? Er ihvertfall veldig aktuelt for meg å kunne strømme spill fra xbox'en til PC'en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stream to one device at a time; streaming with multiplayer from Xbox One requires home network connection and Xbox Live Gold membership (sold separately); Gold also required for multiplayer play on Xbox One. DirectX 12 only available with supported games and graphics chips. Game DVR only available with supported hardware. 

 

Med andre ord.. ta det hele med en klype salt eller to. Xbox Live sølv-medlemskap har alltid vært gratis. Og gull-medlemskapet må selvfølgelig abonneres på.

Endret av VinterUlv
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Ifølge Microsoft skal det også bli mulig å spille med andre på tvers av plattformene, altså at man spiller sammen eller mot hverandre hvor den parten bruker Xbox One og den andre Windows 10. Det skal imidlertid bare være utvalgte spill som har støtte for dette i utgangspunktet.

 

Tror dette kan bli rimelig interessant hvis det blir åpnet for FPS-spill :p Såvidt jeg husker var det mye oppstandelse rundt Quake 3 da PC-spillere klarte å hacke seg inn på Dreamcast-serverne. Plutselig ble de stakkars konsollspillerne plaffa ned som kyr.

 

Skjønt, det finnes vel mus og tastatur tilgjengelig til konsoller også...

Lenke til kommentar

Angående denne DVR funksjonen blir det spennende å se hvor bra den funker. Og om den fungerer på spill du har utenfor Windows Live.

Den ser ut til å fungere på ganske mange apper. Iallefall Edge, og diverse steam apps. Så ser ut til å være ganske universal.

 

Men det spørs om Shadowplay på Nvidia ikke bruker mindre ressurser og fungerer bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

All denne integrasjonen mot Xbone er det vell praktisk talt bare USA som bryr seg om. Cross platform hadde vært genialt hvis det også hadde gått mot PS4 og WII. Det er jo tross alt det alle har.

Den viktigste endringen fra nåtiden ville vært at når man kjøper et spill har man tilgang på det på alle enhetene sine. Det hadde vært digg om fremgang i campaign på PC versjonen fortsetter på PS4 versjonen.

 

Angående denne DVR funksjonen blir det spennende å se hvor bra den funker. Og om den fungerer på spill du har utenfor Windows Live.

 

Kryssplattformspilling er mulig allerede nå, f.eks det nye spillet Rocket League, som man kan spille med både Windows og PS4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

All denne integrasjonen mot Xbone er det vell praktisk talt bare USA som bryr seg om. Cross platform hadde vært genialt hvis det også hadde gått mot PS4 og WII. Det er jo tross alt det alle har.

Den viktigste endringen fra nåtiden ville vært at når man kjøper et spill har man tilgang på det på alle enhetene sine. Det hadde vært digg om fremgang i campaign på PC versjonen fortsetter på PS4 versjonen.

 

Angående denne DVR funksjonen blir det spennende å se hvor bra den funker. Og om den fungerer på spill du har utenfor Windows Live.

 

Kryssplattformspilling er mulig allerede nå, f.eks det nye spillet Rocket League, som man kan spille med både Windows og PS4.

og war thunder på pc og ps4

Lenke til kommentar

Og Shadowrun på Xbox 360 og PC for 8 år siden. 

 

Men la oss si en utvilker lager et spill som fungerer på både mobile enheter, Xbox, Playstation og PC. Må man da kjøpe spillet fire ganger for å bruke det på alle plattformene eller må utviklerne bruke absurde summer med penger ut av egen lomme for å holde alle versjonene like? 

 

Med andre ord: Hvem skal ta regningen for "ekte" crossplatform-titler?

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og Shadowrun på Xbox 360 og PC for 8 år siden. 

 

Men la oss si en utvilker lager et spill som fungerer på både mobile enheter, Xbox, Playstation og PC. Må man da kjøpe spillet fire ganger for å bruke det på alle plattformene eller må utviklerne bruke absurde summer med penger ut av egen lomme for å holde alle versjonene like? 

 

Med andre ord: Hvem skal ta regningen for "ekte" crossplatform-titler?

 

Hvorfor skulle man ikke ha kjøpt det 4 ganger? Er da 4 forskjellige produkter. Jeg utvikler windows programmer, hvis noen har bedt meg utvikle en av mine program til Mac og forventer å kjøpe det en gang så hadde jeg blitt pissed off mildt sagt :p PAY UP!
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet med meg selv at jeg ikke ville betalt for det samme spillet flere ganger. Jeg ville kjøpt det på èn plattform, og jeg gjetter vilt på at det er det de aller fleste ville gjort. Jeg kunne spilt det på min favorittplattform og spilt med kompiser uavhengig av deres plattformvalg. Supert. Men man (utvikleren) har da spredt arbeidstimer og mengder med penger utover flere plattformer når man like gjerne kunne utviklet til færre og spart penger i prosessen.

 

Så for meg da klarer jeg ikke helt se hvorfor en utvikler skulle gjort nettopp dette. Kan hende det er en vinkel i bildet jeg ikke ser.

Lenke til kommentar

Stream to one device at a time; streaming with multiplayer from Xbox One requires home network connection and Xbox Live Gold membership (sold separately); Gold also required for multiplayer play on Xbox One. DirectX 12 only available with supported games and graphics chips. Game DVR only available with supported hardware. 

 

Med andre ord.. ta det hele med en klype salt eller to. Xbox Live sølv-medlemskap har alltid vært gratis. Og gull-medlemskapet må selvfølgelig abonneres på.

 

Ja, men det som menes er at du ikke trenger gull medlemskap for å spille online på pc ;) Til streaming må du ha gull medlemskap da...

Lenke til kommentar

Og Shadowrun på Xbox 360 og PC for 8 år siden. 

 

Men la oss si en utvilker lager et spill som fungerer på både mobile enheter, Xbox, Playstation og PC. Må man da kjøpe spillet fire ganger for å bruke det på alle plattformene eller må utviklerne bruke absurde summer med penger ut av egen lomme for å holde alle versjonene like? 

 

Med andre ord: Hvem skal ta regningen for "ekte" crossplatform-titler?

 

Du kan faktisk da betale en gang og få det på Windows 10 mobile, WIndows 10 PC og på XBox one! Playstation må du selvsagt betale utenom med mindre utvikleren har noe eget hvor du får det på alt samtidig...

Lenke til kommentar

Med tanke på Steam Share og Nvidia sin SHIELD-løsning, tror jeg ikke dette blir et særlig stort problem i framtiden.

Tror heller på at alle har en maskin (et overdrevet kraftig beist) som står i kjelleren og streamer alt over WiFi.

 

I den ideelle verden vil man også kunne kose seg med witcher 4 på mobilen mens man kjører til landstedet, men witcher er avsluttet så man må nøye seg med noe annet.

 

Tror dette er den (nest-)siste iterasjonen av konsoller.

Lenke til kommentar

 

Og Shadowrun på Xbox 360 og PC for 8 år siden. 

 

Men la oss si en utvilker lager et spill som fungerer på både mobile enheter, Xbox, Playstation og PC. Må man da kjøpe spillet fire ganger for å bruke det på alle plattformene eller må utviklerne bruke absurde summer med penger ut av egen lomme for å holde alle versjonene like? 

 

Med andre ord: Hvem skal ta regningen for "ekte" crossplatform-titler?

Du kan faktisk da betale en gang og få det på Windows 10 mobile, WIndows 10 PC og på XBox one! Playstation må du selvsagt betale utenom med mindre utvikleren har noe eget hvor du får det på alt samtidig...

 

Hvis spillet er en universal app vil du kunne det, men tviler på at de fleste (hvertfall tyngre) spill vill være universal apps og da må du nok handle separat for windows og xbox i tillegg til en (antatt) forenklet versjon som kan kjøres på alle 3 platformer.

Enklere spill vil nok med fordel kunne slippes kun som universal app til MS sine platformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...