Gå til innhold

Slik skal Windows 10 friste spillerne


Anbefalte innlegg

 

Og Shadowrun på Xbox 360 og PC for 8 år siden. 

 

Men la oss si en utvilker lager et spill som fungerer på både mobile enheter, Xbox, Playstation og PC. Må man da kjøpe spillet fire ganger for å bruke det på alle plattformene eller må utviklerne bruke absurde summer med penger ut av egen lomme for å holde alle versjonene like? 

 

Med andre ord: Hvem skal ta regningen for "ekte" crossplatform-titler?

 

Hvorfor skulle man ikke ha kjøpt det 4 ganger? Er da 4 forskjellige produkter. Jeg utvikler windows programmer, hvis noen har bedt meg utvikle en av mine program til Mac og forventer å kjøpe det en gang så hadde jeg blitt pissed off mildt sagt :p PAY UP!

Hvis du utvikler i f.eks C kan du bare compile koden på nytt for Linux eller Mac med en annen compiler med mindre du bruker noe plattform-spesifikk kode. Siden vi snakker om spill kan jeg også nevne at Unreal Engine har mulighet for å compile for de aller fleste plattformer, inkludert Windows, Linux, Mac, Android, iOS, PS4, XBOX ONE og WII U. Da er det ikke mye ekstra arbeid å "utvikle" x-plattform støtte og da vil programvaren din også ha potensiale til å nå veldig mange flere kunder som sannsynligvis vil gjøre inntekten større

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

 

Hvis du utvikler i f.eks C kan du bare compile koden på nytt for Linux eller Mac med en annen compiler med mindre du bruker noe plattform-spesifikk kode. Siden vi snakker om spill kan jeg også nevne at Unreal Engine har mulighet for å compile for de aller fleste plattformer, inkludert Windows, Linux, Mac, Android, iOS, PS4, XBOX ONE og WII U. Da er det ikke mye ekstra arbeid å "utvikle" x-plattform støtte og da vil programvaren din også ha potensiale til å nå veldig mange flere kunder som sannsynligvis vil gjøre inntekten større

 

 

Nå har det seg faktisk slik at alle konsollene har spesifikk kode for grafikk, kontrollbehandling, lyd, mm. Det er derfor ikke bare å rekompilere koden til din platform! I tillegg kommer andre ting som nettspilling (xbox live vs. PSN vs. whatever), trofesystemer, osv.

 

Dessuten, alle som har jobbet med litt krossplatform kode vet at hver kompilator har sine særegne bugs og finurligheter som ikke gjør alt helt krossplattform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...