Gå til innhold

Flere enn noen gang bytter fra Android til iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Det er farlig å kommentere dette, men som forumbruker med ett bein i hver leir, på stikkordsform:

  1. iOs bare virker, smooth og enkelt. Android er fragmentert i en rekke varianter og Gud alene vet når det kommer oppdateringer.
  2. Apple tar vare på gamle kunder, min fire år gamle iPhone 4S får iOS 9 til høsten. Får du Android 5.1 til Samsung Galaxy S2? Neppe.
  3. Android var OS par excellance i 2010. Nå domineres det mer og mer av lavpris-telefoner fra Kina.

Ta gjerne en titt på signaturen min før dette kommenteres.

Lenke til kommentar

Det er farlig å kommentere dette, men som forumbruker med ett bein i hver leir, på stikkordsform:

  • iOs bare virker, smooth og enkelt. Android er fragmentert i en rekke varianter og Gud alene vet når det kommer oppdateringer.
  • Apple tar vare på gamle kunder, min fire år gamle iPhone 4S får iOS 9 til høsten. Får du Android 5.1 til Samsung Galaxy S2? Neppe.
  • Android var OS par excellance i 2010. Nå domineres det mer og mer av lavpris-telefoner fra Kina.
Ta gjerne en titt på signaturen min før dette kommenteres.

I tillegg så skal appene til Android gjerne ha mer rettigheter enn de burde hatt for å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

De har vel lyst på iPhone/iOS da?

Og det virker som om de gjør det selv om Apple sine produkter koster mer enn andre. Både datamaskin og mobiltelefon koster skjorta.

 

Prisen er fort glemt. Det er kvaliteten du skal leve med.

 

Tror det var IBM som sa det for mange år siden.

Lenke til kommentar

 

 

De har vel lyst på iPhone/iOS da?

Og det virker som om de gjør det selv om Apple sine produkter koster mer enn andre. Både datamaskin og mobiltelefon koster skjorta.

 

Prisen er fort glemt. Det er kvaliteten du skal leve med.

 

Tror det var IBM som sa det for mange år siden.

 

 

Har nå kikket litt omkring og sett at Iphone med 64GB koster bare 3300 enn det min Sony Compact gjør. Omtrent 300 kroner i måneden. Og det er slett ikke ille for en slik telefon med ekstra mye lagring. Så nå skjønner jeg at folk går over til eplet.

Lenke til kommentar

Det er farlig å kommentere dette, men som forumbruker med ett bein i hver leir, på stikkordsform:

  • iOs bare virker, smooth og enkelt. Android er fragmentert i en rekke varianter og Gud alene vet når det kommer oppdateringer.
  • Apple tar vare på gamle kunder, min fire år gamle iPhone 4S får iOS 9 til høsten. Får du Android 5.1 til Samsung Galaxy S2? Neppe.
  • Android var OS par excellance i 2010. Nå domineres det mer og mer av lavpris-telefoner fra Kina.
Ta gjerne en titt på signaturen min før dette kommenteres.

Min 3 år gamle Lumia 920 får Windows 10.... ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg, som Tom Bäcker, har en fot i hver leir. iPhone 6+, iPad m3, Galaxy S2, S3, og Tab S i umiddelbar nærhet atm. 

 

For min egen del kan jeg forklare mitt eget bytte til iOS som daily driver ganske enkelt: iOS er et OS hvor jeg vil ha siste versjon, Android er et OS hvor jeg IKKE vil ha siste versjon. 

 

Mange av tingene jeg gjør på iOS nå er ting som har kommet gradvis med hver OS-oppdatering, og gjort enhetene mer og mer kabable. 6+ kan gjøre mye mer enn det siste iPhone jeg hadde, 3GS. iPad mini 3 kan gjøre mer enn hva forgjenger iPad mini 2 kunne på den tiden, som igjen gjorde mer enn iPad mini før det, og iPad 2 før det igjen.

 

Samtidig er det ting jeg ikke får gjort på S2en nå som den har Android 5 som jeg fikk gjort da den kjørte Android 2.3. Litt forsvant med 4.0, og så gradvis forsvant mer og mer for hver OS-versjon. At funksjoner som Android Wear da krever en høyere versjon gjør at OS-oppdateringer ikke blir å legge til funksjoner, men å bytte dem ut. 

 

Det er for fanken ikke slik softwareoppdateringen skal fungere!

Lenke til kommentar

Syns observasjonene over er en grei oppsummering.

Når store androidtlf-produsenter klarer å ta bort det store salgsargument (sd) og lage en helt identisk telefon som Apple sine toppmodeller med et dårligere OS så er dette ikke så merkelig. Håper MS får det til med winx og kombo med winphone ellers så har Apple klart å ta over for godt slik det ser ut nå. Har ingen mening den ene eller andre veien, men vi er alle tjent med konkurranse.

 

Har ikke Apple selv lengre, mest pga at en del software jeg bruker på jobb ikke er så kompatibelt med ios og at de ikke lager noe som tåler hard bruk. Om dette forandrer seg så ville jeg glatt gått over til Apple i dag.

 

På tide å bruke mindre tid på selvkjørende biler og heller få os'et til å fungere, Google?

Lenke til kommentar

Når jeg leste overskriften så tenkte jeg bare: Hvorfor??

 

fordi android 5.0 er noe dritt. Hadde de ennå solgt 4.4 eller hvis root var muligt på 5.0 så hadde eg kjøpt android. Men da nexusen min med 4.4 root ble ødelagt kjøpte eg 6en med 5.0 og leverte den tiblake mot iphone. android 4.4>ios7/8>android 5.0

Lenke til kommentar

 

Når jeg leste overskriften så tenkte jeg bare: Hvorfor??

fordi android 5.0 er noe dritt. Hadde de ennå solgt 4.4 eller hvis root var muligt på 5.0 så hadde eg kjøpt android. Men da nexusen min med 4.4 root ble ødelagt kjøpte eg 6en med 5.0 og leverte den tiblake mot iphone. android 4.4>ios7/8>android 5.0

Hva et dritt med 5.0 da?
Lenke til kommentar

Dette skyldes vel også naturlige årsaker? Mobilmarkedet er mettet for lengst og folk har lyst til å prøve ut nye ting. Hvis du ikke er fanboy av det ene eller andre, hva hindrer deg i å gå fra Android til IOS eller vice versa? Siden Android er desidert størst, så blir antallet brukere som bytter også større enn fra IOS og Windows. Prosentvis hadde kanskje vært mer interessant? Personlig kommer jeg til å gå fra Android til Windows til høsten dersom det kommer en skikkelig topptelefon.

 

Hadde for øvrig vært interessant å se tallene andre veien også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...