Gå til innhold

TEST: ZTE Spro2 Smartprojektor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemer med å se hvorfor noen skulle velge denne over PicoPro

 

Kanskje først og fremst fordi det er et "stand alone"-produkt? Bedre batterikapasitet, trenger ikke være koblet til mobil eller PC, innebygget hotspot, Bluetooth, høyttaler og mikrofon, kjører alle Android-apper som ikke krever kamera. Produsenten Celluon oppgir heller ikke noe om lysstyrken på PicoPro. Prisen vil selvsagt også ha noe å si. Men som gadget freak ville jeg valgt ZTE Spro 2 fremfor PicoPro fordi den kan så mye mer :-). Om jeg måtte velge, da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke 200 Lumen veldig lite? Jeg kjøpte prosjektor fra LG med 3200 Ansi-Lumen, og den var ikke spesielt lyssterk...

 

Som nevnt i artikkelen krever denne at du kan trekke for gardinene. Den er med andre ord ikke lyssterk. Den er imidlertid et godt stykke opp fra første generasjon Spro, som hadde 100 lumen. Du trenger likevel ikke å ha det bekmørkt for å ha glede av Spro 2.
Lenke til kommentar

"Men det er før myndighetene plusser på det norske steinrøystillegget. "

 

Som Aasgaard poengterer er vel MVA 25 % i Norge. At elektronikk er dyrere her i Norge enn i USA skyldes vel leverandører og butikkene, og at markedet er såpass lite at de kan gjøre som de vil. Folk handler likevel ;)

Lenke til kommentar

Så lenge prisen ikke er fastsatt, så er det vel vanskelig å fastlå om denne er en "må ha" dings eller ikke.

 

Egentlig ikke. Den har stort sett den trenger for å erstatte en pad og en reiseruter bortsett fra at den er litt tykk, men med tanke på at den samtidig er en projektor, så hopper denne rett inn på ønskelista. En perfekt reisekompanjong for de fleste.

 

Er du utenlands, kjøp et lokalt kontant-sim og fyll på til litt datatrafikk, og du er godt i gang uten å være veldig redd for store mobilregninger. Hjemme kan du klare deg med et tvilling/trilling-sim eller ha eget mobilt bredbånd for hytteturen.

 

Skulle gjerne sett full-HD, men lysstyrken er uansett så svak, at du ikke nødvendigvis ville fått igjen for høyere oppløsning. HD-ready er uansett tilstrekkelig til alt annet enn hjemmebruk, bortsett fra at ungene garantert vil låne den. Den er sånn sett et smartere kjøp enn en soveroms-TV,

 

Prisen kan selvsagt skremme en vekk, men når man likevel er villig til å betale 3000,- + for en pad, så skal den vel en del opp i pris før det blir et nono for den som irriterer seg over knøttsmå tv-apparater på hotellrom, som stort sett aldri er plassert et sted der man kan sitte/ligge komfortabelt, og samtidig nyte en film.

 

Denne kan fint legges på nattbordet, og vise bilde på veggen du likevel stirrer inn i når du ligger. Sitter to-tre stykk i senga, vri projektoren 90 grader, så har du den riktig i forhold til sittestillingen. Står senga feil vei, er det ofte lettere å flytte senga enn å rydde ned av veggen eller strekke gardinene.

 

IMHO

 

:-)

Lenke til kommentar

 

Så lenge prisen ikke er fastsatt, så er det vel vanskelig å fastlå om denne er en "må ha" dings eller ikke.

Egentlig ikke. Den har stort sett den trenger for å erstatte en pad og en reiseruter bortsett fra at den er litt tykk, men med tanke på at den samtidig er en projektor, så hopper denne rett inn på ønskelista. En perfekt reisekompanjong for de fleste.

... OK.

 

Jeg vet ikke med deg, men slik jeg bruker nettbrett vil nok denne neppe erstatte dem med det første. Til det er den innebygde skjermen for lite, og en projektor kan absolutt ikke brukes overalt. En perfekt reisekompanjong hvis man har med alt det andre fra før. :)

Lenke til kommentar

 

 

Så lenge prisen ikke er fastsatt, så er det vel vanskelig å fastlå om denne er en "må ha" dings eller ikke.

Egentlig ikke. Den har stort sett den trenger for å erstatte en pad og en reiseruter bortsett fra at den er litt tykk, men med tanke på at den samtidig er en projektor, så hopper denne rett inn på ønskelista. En perfekt reisekompanjong for de fleste.

... OK.

 

Jeg vet ikke med deg, men slik jeg bruker nettbrett vil nok denne neppe erstatte dem med det første. Til det er den innebygde skjermen for lite, og en projektor kan absolutt ikke brukes overalt. En perfekt reisekompanjong hvis man har med alt det andre fra før. :)

 

 

Hehehe, ville nok ikke hatt den med på bussen hver dag, da er nok en større mobil (5,5-6") eller lite nettbrett (7-8") langt å foretrekke. Og nei, du fyrer ikke opp projektordelen på buss eller tog. Må kunne dempe lyset og ha en vegg til å fylle bildet på.

 

Til helgeturer, ferier, jobbreiser og til barnerommet, eller som midlertidig "barnevakt" når du vil ha TV'en for deg selv, så synes jeg den er perfekt. Altså de fleste steder der du har en veggflate tilgjengelig (må kanskje flytte bildet på veggen og litt planter og stasj), så kommer fordelen med denne frem. Skal se den kanskje funker fint i telt-taket også.

 

Sammen med Surface Pro og kanskje en mobildisk, har jeg det jeg trenger på tur, også for litt offline-tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Problemer med å se hvorfor noen skulle velge denne over PicoPro

Kanskje først og fremst fordi det er et "stand alone"-produkt? Bedre batterikapasitet, trenger ikke være koblet til mobil eller PC, innebygget hotspot, Bluetooth, høyttaler og mikrofon, kjører alle Android-apper som ikke krever kamera. Produsenten Celluon oppgir heller ikke noe om lysstyrken på PicoPro. Prisen vil selvsagt også ha noe å si. Men som gadget freak ville jeg valgt ZTE Spro 2 fremfor PicoPro fordi den kan så mye mer :-). Om jeg måtte velge, da.

 

 

Du har noen poenger her ja  :blush:

For egen del så jeg først og fremst på oppløsning og størrelse.

Lysstyrken på PicoPro er forøvrig 32 lumen, men størrelsene er ikke sammenliknbare, siden PicoPro er en laserprosjektor. Er usikker på helt hva som skjer, men sett noen påstå at sensitiviteten for laserlys er noe helt annet, så den vil virke mer lyssterk enn mange konkurrenter. Hvorvidt det er sant vet jeg ikke, men folk ser ut til å være fornøyd med lysstyrken, samtidig som det sies at det betyr mer hva du lyser den på. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Problemer med å se hvorfor noen skulle velge denne over PicoPro

Kanskje først og fremst fordi det er et "stand alone"-produkt? Bedre batterikapasitet, trenger ikke være koblet til mobil eller PC, innebygget hotspot, Bluetooth, høyttaler og mikrofon, kjører alle Android-apper som ikke krever kamera. Produsenten Celluon oppgir heller ikke noe om lysstyrken på PicoPro. Prisen vil selvsagt også ha noe å si. Men som gadget freak ville jeg valgt ZTE Spro 2 fremfor PicoPro fordi den kan så mye mer :-). Om jeg måtte velge, da.

 

 

Du har noen poenger her ja  :blush:

For egen del så jeg først og fremst på oppløsning og størrelse.

Lysstyrken på PicoPro er forøvrig 32 lumen, men størrelsene er ikke sammenliknbare, siden PicoPro er en laserprosjektor. Er usikker på helt hva som skjer, men sett noen påstå at sensitiviteten for laserlys er noe helt annet, så den vil virke mer lyssterk enn mange konkurrenter. Hvorvidt det er sant vet jeg ikke, men folk ser ut til å være fornøyd med lysstyrken, samtidig som det sies at det betyr mer hva du lyser den på. 

Er ikke denne og en laserprojektor? Klarer ikke se hverken av teksten her, eller direkte skrevet, men med en lampelevetid på 20000 timer, så får det ihvertfall meg til å tro at dette er laser og. Og i tilfelle, vil den faktisk kunne være en konkurrent til min noe større Panasonic PT-AE500E med ca 850 Ansi Lumens.

 

http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-AE500U.htm

http://www.panasonic.ru/upload/iblock/36a/PT-AE500E.pdf

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

 

Problemer med å se hvorfor noen skulle velge denne over PicoPro

Kanskje først og fremst fordi det er et "stand alone"-produkt? Bedre batterikapasitet, trenger ikke være koblet til mobil eller PC, innebygget hotspot, Bluetooth, høyttaler og mikrofon, kjører alle Android-apper som ikke krever kamera. Produsenten Celluon oppgir heller ikke noe om lysstyrken på PicoPro. Prisen vil selvsagt også ha noe å si. Men som gadget freak ville jeg valgt ZTE Spro 2 fremfor PicoPro fordi den kan så mye mer :-). Om jeg måtte velge, da.

 

 

Du har noen poenger her ja  :blush:

For egen del så jeg først og fremst på oppløsning og størrelse.

Lysstyrken på PicoPro er forøvrig 32 lumen, men størrelsene er ikke sammenliknbare, siden PicoPro er en laserprosjektor. Er usikker på helt hva som skjer, men sett noen påstå at sensitiviteten for laserlys er noe helt annet, så den vil virke mer lyssterk enn mange konkurrenter. Hvorvidt det er sant vet jeg ikke, men folk ser ut til å være fornøyd med lysstyrken, samtidig som det sies at det betyr mer hva du lyser den på. 

Er ikke denne og en laserprojektor? Klarer ikke se hverken av teksten her, eller direkte skrevet, men med en lampelevetid på 20000 timer, så får det ihvertfall meg til å tro at dette er laser og. Og i tilfelle, vil den faktisk kunne være en konkurrent til min noe større Panasonic PT-AE500E med ca 850 Ansi Lumens.

 

http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-AE500U.htm

http://www.panasonic.ru/upload/iblock/36a/PT-AE500E.pdf

 

 finner ingenting som tilsier det noe sted, så det er veldig lite sannsynlig. det er en så grunnleggende forskjell at det er ikke en spesifikasjon det er lett å overse 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...