Gå til innhold

Selskapet bak Gigacon er konkurs etter milliongjeld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbannede kjeltringer!

 

Det er typisk av slike useriøse aktører å etablere mange selskap, ta opp store lån, hente ut kapital, slå de konkurs og deretter starte på nytt. Alle de involverte burde vært ilagt konkurskarantene og oppført på svartelister i alle banker.

 

Det er ikke bare bankene som får svi av slike useriøse selskaper, men i ennå større grad alle leverandørene som får problemer fordi de ikke får betalt for varer og tjenester de har levert.

 

Jeg har bare en ting å si... Gleder meg til neste Gigacon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det et populært arrangement a? Så det stod en notis om det her, men hørte ikke noe om det i ettertid.

 

Ja det var bra. Jeg jobbet for e-sporten på Gigacon og det var sykt bra. Helt annent nivå enn hva Norge har hatt tidligere, det minnet meg om DreamHack 2011/2012. Resten var også veldig bra. Dette året skal jeg dra som deltager med gjengen.

Lenke til kommentar

Forbannede kjeltringer!

 

Det er typisk av slike useriøse aktører å etablere mange selskap, ta opp store lån, hente ut kapital, slå de konkurs og deretter starte på nytt. Alle de involverte burde vært ilagt konkurskarantene og oppført på svartelister i alle banker.

 

Det er ikke bare bankene som får svi av slike useriøse selskaper, men i ennå større grad alle leverandørene som får problemer fordi de ikke får betalt for varer og tjenester de har levert.

 

Dummeste du har sagt efikkan, kanskje hente fakta før du sprer løgner og påstander? Alle, inkludert ledelsen har jobbet frivillig med Gigacon. Ledelsen har investert masse penger ut av egen lomme og en stor del av gjelda er egentlig deres, som de ikke har tatt ut.

 

Hvordan jeg vet dette? Jo, hilsen Gigacon crewmedlemm 2014.

Lenke til kommentar

 

Forbannede kjeltringer!

 

Det er typisk av slike useriøse aktører å etablere mange selskap, ta opp store lån, hente ut kapital, slå de konkurs og deretter starte på nytt. Alle de involverte burde vært ilagt konkurskarantene og oppført på svartelister i alle banker.

 

Det er ikke bare bankene som får svi av slike useriøse selskaper, men i ennå større grad alle leverandørene som får problemer fordi de ikke får betalt for varer og tjenester de har levert.

 

Dummeste du har sagt efikkan, kanskje hente fakta før du sprer løgner og påstander? Alle, inkludert ledelsen har jobbet frivillig med Gigacon. Ledelsen har investert masse penger ut av egen lomme og en stor del av gjelda er egentlig deres, som de ikke har tatt ut.

 

Hvordan jeg vet dette? Jo, hilsen Gigacon crewmedlemm 2014.

Tror du skal sjekke din egen informasjon og kanskje gå litt mer i sømmene på det du sier her, samt ikke si at andre folk sprer løgner, når du tydeligvis ikke har en villeste anelse om hva de har utestående til alle kreditorene. Du tror vel ikke at dette var et konsept som ikke skulle tjene penger, og var basert 100 % på dugnad og frivillig arbeid fra top - bottom? Uvitenhet er en synd husker jeg det stod i en gammel bok...

 

Hilsen,

Kreditor

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Var det et populært arrangement a? Så det stod en notis om det her, men hørte ikke noe om det i ettertid.

 

Ja det var bra. Jeg jobbet for e-sporten på Gigacon og det var sykt bra. Helt annent nivå enn hva Norge har hatt tidligere, det minnet meg om DreamHack 2011/2012. Resten var også veldig bra. Dette året skal jeg dra som deltager med gjengen.

Du kan virkelig ikkje ha mykje snøring på korleis et godt event innen e-sport skal gjennomførast. Det var jo total krise. Å sammenligne det med DH er både ei fryktelig bjørnetjeneste til Gigacon og samtidig hån mot Dreamhack.

 

Reality check, please!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Forbannede kjeltringer!

 

Det er typisk av slike useriøse aktører å etablere mange selskap, ta opp store lån, hente ut kapital, slå de konkurs og deretter starte på nytt. Alle de involverte burde vært ilagt konkurskarantene og oppført på svartelister i alle banker.

 

Det er ikke bare bankene som får svi av slike useriøse selskaper, men i ennå større grad alle leverandørene som får problemer fordi de ikke får betalt for varer og tjenester de har levert.

Dummeste du har sagt efikkan, kanskje hente fakta før du sprer løgner og påstander? Alle, inkludert ledelsen har jobbet frivillig med Gigacon. Ledelsen har investert masse penger ut av egen lomme og en stor del av gjelda er egentlig deres, som de ikke har tatt ut.

 

Hvordan jeg vet dette? Jo, hilsen Gigacon crewmedlemm 2014.

 

Ledelsen har sikkert jobbet frivillig. Men Gigacon er et AS med formål om å _tjene_ penger.

 

Hvordan pengene har rullet rundt er delvis ukjent men noe fra egen lomme stemmer nok og ellers er store deler rett fra billettsalget.

 

Hvordan jeg veit dette?

 

Jo, Gigacon 2014 (og 2015?) Crew Chief.

 

Og anbefaler ikke personer som har jobbet for et arrangement å kommentere og angripe påstander rundt arrangementet uten kjennskap til noe. Det er bare uprofesjonelt.

 

Vent heller på en offisiell uttalelse fra ledelsen angående dette.

Hvis dem føler for å gi en uttalelse rundt dette i det hele tatt.

Endret av raWrz
Lenke til kommentar

 

Forbannede kjeltringer!

 

Det er typisk av slike useriøse aktører å etablere mange selskap, ta opp store lån, hente ut kapital, slå de konkurs og deretter starte på nytt. Alle de involverte burde vært ilagt konkurskarantene og oppført på svartelister i alle banker.

 

Det er ikke bare bankene som får svi av slike useriøse selskaper, men i ennå større grad alle leverandørene som får problemer fordi de ikke får betalt for varer og tjenester de har levert.

Dummeste du har sagt efikkan, kanskje hente fakta før du sprer løgner og påstander? Alle, inkludert ledelsen har jobbet frivillig med Gigacon. Ledelsen har investert masse penger ut av egen lomme og en stor del av gjelda er egentlig deres, som de ikke har tatt ut.

 

Hvordan jeg vet dette? Jo, hilsen Gigacon crewmedlemm 2014.

 

Gigacon er et kommersielt lan som har som mål og tjene penger , ergo er det noen i toppen som driver dette med formå og tjene penger , om de har gjort dette eller ikke er ikke så veldig relevant , de har slått selskapet konkurt og startet et nytt med samme formål , og nå i samarbeid med folk som driver festivaler på samme metode , de lager selskap og arrangerer en festival , selskapet går konkurs og neste og gjør de det enda en gang , siden de gjør dette gang på gang så er det jo logisk og anta at de må sitte igjen men noe for arbeidet sitt , hadde de ikke tjent penger hadde de jo ikke gjort dette gang etter gang etter gang ....

 

jeg vet at organisasjoner jeg ikke skal nevne hadde personer som ikke ville samarbeide med Gigacon pga de er 100% frivillige og Gigacon er kommersielt

 

 

men for all del de må jo bare holde på , når den ene i styret får konkurskarantene tar neste mann over og sånn holder de på .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært involvert i Gigacon, men jeg har hatt ansvaret for et og annet party tidligere.

 

Det som overrasker meg så mye med arrangementer av denne typen er at de går så himla høyt ut allerede første året. De leier svært dyre haller og skal bli verdens største og beste party på første forsøk. Så blir de plutselig overrasket over at de måtte solgt 10 ganger så mange billetter for å gå rundt, og konkursen er et faktum.

 

Det aller viktigste er at man klarer å holde de faste kostnadene på et minimum. Prøv gjerne å få med hallen på å betale leie pr. deltager istedet for et stort fast beløp. Ha også kontroll på de variable kostnadene. Sørg for at det går an å justere bestillingen underveis. Det er veldig dumt å betale for nettverksutstyr for 5000 hvis det bare kommer 1000 deltagere. Om du må ha 4000 deltagere for å dekke de faste kostnadene, da har du et stort problem når det er en uke igjen og du bare har solgt 1000 billetter. Lei heller en mindre hall; bruk litt mindre på premier; kanskje man ikke trenger 100 gigabit internettlinje heller. Om det bare blir plass til 1000 personer, og man blir utsolgt, så er det bare bra. Da har man penger på bok og kan satse større neste år. Hvis du demonstrerer at dere klarer å avholde konkurransene profesjonelt, vil dere ikke ha noen problemer med å tiltrekke dere de store navna neste år, selv om det kanskje ble litt skralere enn dere hadde tenkt det første året.

 

Etter min mening er et realistisk deltagerantall på et nytt party et sted mellom 500 og 1000 deltagere. Da bør man planlegge for å få plass til 2000 deltagere og budsjettere slik at det går i balanse ved ca. 800 deltagere. Kommer det bare 500, bør ikke underskuddet bli større enn at man kan prøve på nytt neste år. Fyller man hallen, bør man sitte igjen med ganske pent overskudd man kan bruke på å satse stort neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ikke vært involvert i Gigacon, men jeg har hatt ansvaret for et og annet party tidligere.

 

Det som overrasker meg så mye med arrangementer av denne typen er at de går så himla høyt ut allerede første året. De leier svært dyre haller og skal bli verdens største og beste party på første forsøk. Så blir de plutselig overrasket over at de måtte solgt 10 ganger så mange billetter for å gå rundt, og konkursen er et faktum.

 

Det aller viktigste er at man klarer å holde de faste kostnadene på et minimum. Prøv gjerne å få med hallen på å betale leie pr. deltager istedet for et stort fast beløp. Ha også kontroll på de variable kostnadene. Sørg for at det går an å justere bestillingen underveis. Det er veldig dumt å betale for nettverksutstyr for 5000 hvis det bare kommer 1000 deltagere. Om du må ha 4000 deltagere for å dekke de faste kostnadene, da har du et stort problem når det er en uke igjen og du bare har solgt 1000 billetter. Lei heller en mindre hall; bruk litt mindre på premier; kanskje man ikke trenger 100 gigabit internettlinje heller. Om det bare blir plass til 1000 personer, og man blir utsolgt, så er det bare bra. Da har man penger på bok og kan satse større neste år. Hvis du demonstrerer at dere klarer å avholde konkurransene profesjonelt, vil dere ikke ha noen problemer med å tiltrekke dere de store navna neste år, selv om det kanskje ble litt skralere enn dere hadde tenkt det første året.

 

Etter min mening er et realistisk deltagerantall på et nytt party et sted mellom 500 og 1000 deltagere. Da bør man planlegge for å få plass til 2000 deltagere og budsjettere slik at det går i balanse ved ca. 800 deltagere. Kommer det bare 500, bør ikke underskuddet bli større enn at man kan prøve på nytt neste år. Fyller man hallen, bør man sitte igjen med ganske pent overskudd man kan bruke på å satse stort neste år.

og så bør det være non profit , det blir fort tricky når du skal ha et lan og folk skal tjene penger på dette itilleg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

joda , men de har og holdt på noen år og har 17 fast annsatte , regner ikke med de tjente noe nevneverdig de første årene , de etter hva jeg kan se ble de ikke et AB før i 2007 heller . de drifter og en hel bråte partys .

klart det er ikke noe direkte galt i og tjene penger på noen , men et lan party i liten skala et det ikke noe proffit og hente uten og kutte noen svinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...