Gå til innhold

Få mer ut av nettleseren din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Hihi, omveier rundt regionssperrer, innholdslagring og 'stopp snokingen' men ikke et pip om adblock? : )))

Endret av Slettet-dKc7vp3W
Lenke til kommentar

Jeg legger ikke inn noe Adblock... og er egentlig litt i mot de som gjør.

 

Alle nettsider, som VG, DB, Tek.no osv. lever av reklameinntekter. Om alle blokker disse reklamene, blir flere og flere artikler TEK+, VGpluss, DB+ artikler som vi må betale ett abonnement for å kunne lese, noe jeg er mer i mot enn å ha en reklamelink eller bilde på siden av nettsiden min.

 

Og ja, før var dette noe som gjorde at nettsidene tok lengre tid og laste og skjønte da bedre argumentasjonen av å blokke disse, men i 2015 har alle såpass rask internett at det ikke er noe argument lengre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal prøve noen av disse :)

Hadde dere ikke vært et reklamefinansiert domene, hadde dere nok tatt med Adblock, for de andre her er jo like mye lureri. Men jeg forstår at dere må blokkere Adblock slik dere har gjort, for å få inntekter. Jeg liker annonsene og reklamene her på tek.no, de er relevante og interessante. Samme med VG, eller alt er ikke like relevant og interessant på VG og der kan det bli litt mye, men viss du har Adblock på så kommer det sånn blå bakgrunn med tekst der de ber oss lesere om å deaktivere Adblock på domenet. Dette kommer der reklame vanligvis er, så jeg velger reklame lett foran det! Men på YouTube derimot, hater jeg reklame. Der har jeg alltid på Adblock! Forstår jo at youtube også er delvis reklamefinansiert, men youtube er såpass stort at om jeg har Adblock aktivert, hjelper ikke det så mye.

Lenke til kommentar

Jeg legger ikke inn noe Adblock... og er egentlig litt i mot de som gjør.

 

Alle nettsider, som VG, DB, Tek.no osv. lever av reklameinntekter. Om alle blokker disse reklamene, blir flere og flere artikler TEK+, VGpluss, DB+ artikler som vi må betale ett abonnement for å kunne lese, noe jeg er mer i mot enn å ha en reklamelink eller bilde på siden av nettsiden min.

 

Og ja, før var dette noe som gjorde at nettsidene tok lengre tid og laste og skjønte da bedre argumentasjonen av å blokke disse, men i 2015 har alle såpass rask internett at det ikke er noe argument lengre.

Det er kjempeflott. Man betaler for å lese blader og aviser analogt, men så snart man får det på en skjerm blir det av en eller annen grunn noe motbydelig. Rene reklamefinansierte nettsider har som regel dårlig kvalitet, og har dessverre vært en viktig grunn til at Aftenposten på nett har blitt forenklet og tabloidisert med click bates.

 

Det er ikke linjehastigheten som er problemet, og har vel ikke vært siden 90-tallet, men Flash-animasjoner og GIF-animasjoner som får opp CPU-loaden og ofte gjør at nettleseren henger eller bruker mer strøm/batteri. Sikkerhet er også en grunn til å bruke Adblock.

Endret av RattleBattle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg legger ikke inn noe Adblock... og er egentlig litt i mot de som gjør.

 

Alle nettsider, som VG, DB, Tek.no osv. lever av reklameinntekter. Om alle blokker disse reklamene, blir flere og flere artikler TEK+, VGpluss, DB+ artikler som vi må betale ett abonnement for å kunne lese, noe jeg er mer i mot enn å ha en reklamelink eller bilde på siden av nettsiden min.

 

Hadde de bare begrenset seg til å vise (litt) reklame, men når de skal spore oss fra krybbe til grav med annonsene er det ikke noe spørsmål for min del om jeg blokkerer dem eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Hihi, omveier rundt regionssperrer, innholdslagring og 'stopp snokingen' men ikke et pip om adblock? : )))

 

Nesten så man skulle trodd at nettsider som dette blir drevet av reklame-inntekter, hva?

Lenke til kommentar

Dersom ein går inn på den nettsida der ein kan laste ned frå Youtube m.m. får ein vite at ein må laste ned eit eige program dersom ein ynskjer å laste ned som mp3 eller HD. Er det nokon som har testa dette programmet?

 

Elles lurer eg på om det finst nokon måte å laste ned frå NRK nett-tv.

 

Snipsatt sin Wx_nrk som finnes på https://bitbucket.org/snippsat/wx_nrk/overview fungerer meget bra til å laste ned fra NRK nett-tv.

 

Start Wx_nrk, dra (ev klipp og lim) NRK-URL fra

nettleservindu inn i programmet som laster ned filmen i kvaliteten du har valgt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg ser no at det er ein skog med program der ute som lar ein lagre Youtube-videoar. Tek.no har nemnt fleire slike program her: http://www.tek.no/artikler/10_programmer_som_rapper_multimedia/100379/2

 

Eg har testa Offliberty, som viser seg å ikkje laste ned med høgste kvalitet. Deretter installerte eg 4k Wideo Downloader, som så langt har gjort det den lovar like enkelt og knirkefritt som skildra i artikkelen.

Lenke til kommentar

 

Dersom ein går inn på den nettsida der ein kan laste ned frå Youtube m.m. får ein vite at ein må laste ned eit eige program dersom ein ynskjer å laste ned som mp3 eller HD. Er det nokon som har testa dette programmet?

 

Elles lurer eg på om det finst nokon måte å laste ned frå NRK nett-tv.

Snipsatt sin Wx_nrk som finnes på https://bitbucket.org/snippsat/wx_nrk/overview fungerer meget bra til å laste ned fra NRK nett-tv.

 

Start Wx_nrk, dra (ev klipp og lim) NRK-URL fra

nettleservindu inn i programmet som laster ned filmen i kvaliteten du har valgt.

 

 

Når eg prøver å dra ei lenke inn i programmet får eg etter noko venting følgjande melding:

 

Inneheld Wx_nrk virus?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke et program for å laste ned Youtube-videor.

Disse nettsidene ordner det, uten at du må kjøre noe på egen maskin.

 

Youtube til MP3 http://www.youtube-mp3.org/no

Youtube til filmklipp http://www.clipconverter.cc/

 

Disse funker i nettleseren, og lar deg velge format og kvalitet. Så får du ei fil å legge på harddisken. Jeg testet begge tjenestene med Youtube før jeg skrev innlegget, og de fungerer.

 

Jeg vet ikke om de takler NRK. Har ikke prøvd.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...