Gå til innhold

Amazon lanserer «Chomecast-dödare»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har på følelsen av at neste generasjon av disse får HDMI 2.0 med støtte for 3840*2160 video som er H.265 komprimert. Vente eller ikke?

 

Hvor mye "reklame" for Amazon-tjenester følger med på kjøpet? Hvilke større tjenester vil ikke støttes fordi Amazon heller vil at du skal bruke deres tjeneste?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981238947

Selv tok jeg å nettopp å pledget på MatchStick med FirefoxOS.

 

Ja, denne likte jeg. Det eneste jeg kunne ønsket meg i tillegg er digital lydutgang for koblig rett til receiver/forsterker som ikke har HDMI. Men dette mangler alle disse "stikkene" som er på markedet.

Lenke til kommentar

Hadde heller kjøpt en Probox2 EX! Selv om det ikke er en stick. Den går for å være det råeste som er på markedet om dagen. Fantastisk fjernkontroll som også kan brukes i spill! Og banker alle andre bokser jeg har sett så langt, i AnTuTU. Leveres ferdig rootet og er det beste jeg har prøvd av Android Mini PC! Den har også optisk lyd-utgang! Og får vist nok Android 5 om ikke så lenge!

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt kjedelig at det må utvikles støtte for den i selve appene. Det vil jo da si at man får nok en runde med venting før utviklerne omsider får lagt inn støtte for det. NRK henger jo fortsatt i bakkant selv om de har holdt på å utvikle støtte til Chromecast i et drøyt halvår allerede.

«kaste» innhold hørtes forøvrig rart ut. Greit at cast i chromecast er kort for "broadcast" og at kaste kan være kort for den norske oversettelsen "kringkaste", men «sende» vil være et mer fornuftig ord å bruke, eller bare skrive det på "engelsk": "caste".

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hadde heller kjøpt en Probox2 EX! Selv om det ikke er en stick. Den går for å være det råeste som er på markedet om dagen. Fantastisk fjernkontroll som også kan brukes i spill! Og banker alle andre bokser jeg har sett så langt, i AnTuTU. Leveres ferdig rootet og er det beste jeg har prøvd av Android Mini PC! Den har også optisk lyd-utgang! Og får vist nok Android 5 om ikke så lenge!

 

Dæven den boksen såg jalla ut.

Lenke til kommentar

 

Hadde heller kjøpt en Probox2 EX! Selv om det ikke er en stick. Den går for å være det råeste som er på markedet om dagen. Fantastisk fjernkontroll som også kan brukes i spill! Og banker alle andre bokser jeg har sett så langt, i AnTuTU. Leveres ferdig rootet og er det beste jeg har prøvd av Android Mini PC! Den har også optisk lyd-utgang! Og får vist nok Android 5 om ikke så lenge!

 

Dæven den boksen såg jalla ut.

Utseende driter jeg en lang marsj i, den blir uansett montert ute av syne. Vil si det stikk motsatte jeg, "Dæven den boksen såg brilliant ut". Noen som har den? har fingeren veldig nær "kjøp nå" knappen her. Har alt jeg vil ha så langt jeg kan se; optisk ut, kablet nett, kan kjøre xbmc eller plex, sprek hardware.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde heller kjøpt en Probox2 EX! Selv om det ikke er en stick. Den går for å være det råeste som er på markedet om dagen. Fantastisk fjernkontroll som også kan brukes i spill! Og banker alle andre bokser jeg har sett så langt, i AnTuTU. Leveres ferdig rootet og er det beste jeg har prøvd av Android Mini PC! Den har også optisk lyd-utgang! Og får vist nok Android 5 om ikke så lenge!

Dæven den boksen såg jalla ut.

Utseende driter jeg en lang marsj i, den blir uansett montert ute av syne. Vil si det stikk motsatte jeg, "Dæven den boksen såg brilliant ut". Noen som har den? har fingeren veldig nær "kjøp nå" knappen her. Har alt jeg vil ha så langt jeg kan se; optisk ut, kablet nett, kan kjøre xbmc eller plex, sprek hardware.

 

 

Hvorfor kjøre vanlig android på en tv når AndroidTV er så nært. Går vel an å kjøpe Nexus Player via jetcarrier og lignende hvis man ikke klarer å vente. og liker du xbmc tror jeg det er verdt å sjekke ut OSMC og vero. getvero.tv (blir kickstarter straks).

 

Amazon sticken som tråden handler om hadde jeg kjøpt glatt hvis man kunne bruke Amazon Prime i norge. Amazon instant video kan man få til å funke med prepaid uscard, men blir håpløst dyrt uten Prime (amazon tillater ikke å bruke noe annet en ekte bankkort på prime)

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøre vanlig android på en tv når AndroidTV er så nært. Går vel an å kjøpe Nexus Player via jetcarrier og lignende hvis man ikke klarer å vente. og liker du xbmc tror jeg det er verdt å sjekke ut OSMC og vero. getvero.tv (blir kickstarter straks).

 

Amazon sticken som tråden handler om hadde jeg kjøpt glatt hvis man kunne bruke Amazon Prime i norge. Amazon instant video kan man få til å funke med prepaid uscard, men blir håpløst dyrt uten Prime (amazon tillater ikke å bruke noe annet en ekte bankkort på prime)

 

Var ikke klar over Android TV heller, bruker pr i dag en x86 pc som mediacenter. Har prøvd med chromecast, men gidder ikke bruke telefonen til å velge media, MYE enklere med en fjernstyring og velge på skjermen. Har også prøvd xbmc (eller plex) på Raspberry PI, men ble ALT for tregt. Plexklienten for Android er egentlig ganske ok (når den ikke kræsjer), så det virker som et ålreit alternativ.

 

Det jeg vil ha er:

- Plex klient (eller en annen klient til plex server, som er minst like bra)

- Lydløs (krav)

- Kablet nett (ikke et krav, men et sterkt ønske)

- Fjernkontroll (krav)

- Må være kjapp, like kjapp som Plex på en oppegående pc (krav)

- 1080p via HDMI (krav)

- Optisk ut (veldig sterkt ønske, fint å kunne spille musikk uten å ha på tv)

 

Tja, det er vel stort sett det .... Hadde jeg satt denne boksen til å starte Plex ved oppstart, så hadde den vel passet meg utmerket virker det som. Såfremt fjernstyringen virker ok i plex da selvsagt.

 

Andre forslag da ? Har det ikke bråtravelt, så kan nok sikkert vente på AndroidTV også.

Endret av sikotryne
Lenke til kommentar

@Missy TommeN: Vet ikke helt hvordan en "firkantet boks" kan se jalla ut.. ,men smaken er som baken, Delt!

Om du hadde sett på video av produktet hadde du sette at den er testet av SomeCoolTech, som er rimelig oppegående på dette. Han tester Chromecast og alle andre lignende produkter. Får svært god kritikk og går for å være meget bra. Slår f. eks MiniX X8-H ganske greit i AnTuTu. Nexus player også! Den er slett ikke noen råtass av en boks som mange tror. Men den blir nok ganske billig i forhold til andre toppmodeller. Har lagt inn google TV remote på Android mini PC (fjernkontroll for å styre enheten fra mobil) og likte ikke helt det jeg så. Prøver man å laste den ned fra Google Play store, får man beskjed om at den ikke støttes i "ditt land" så da er jeg litt skeptisk til om alt vil virke i Norge når det kommer til Google TV. Android TV er så vidt jeg har forstått det bare software, så hvorfor kjøre det på Google sin slappe boks når man kan velge så mye annet bra. Den har ikke en gang støtte for minnekort :-/

Det som utmerker seg med Probox2 i forhold til andre "bokser" er hastigheten, at den kan slås helt av/på med fjernkontrollen. Meget stabil firmware. MiniX har vel slitt med å fikse firmware på X8-H siden i juli. Og ikke minst, den er rootet, og har en helt eksepsjonelt bra fjernkontroll til "boks" å være.

Fire Tv Stick. Denne hadde jeg kjøpt om jeg var 15-20 år og likte å ta med meg med mediasenteret i lomma når jeg skulle "bort til en kompis", På hytta eller lignende. Siden jeg er godt voksen og har boksen min hjemme, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe stick. Liker å kunne bruke den sammen med surroundforsterker, og siden jeg ikke er tilhenger av TV lisensen har jeg mellom 250 og 300 TV kanaler på den, og ca 1000 forholdsvis nye Filmer via XBMC. Og ja, jeg har plombert TV, så jeg (les: kone og barn) gjør ikke noe ulovlig nr jeg ser NRK 1,2 og 3, samt NRK arkiv via Internett.
Når Android 5 kommer, oppgraderer jeg bare firmware på boksene mine, så er jeg "fortsatt med" :)

Lenke til kommentar

Android TV er så vidt jeg har forstått det bare software, så hvorfor kjøre det på Google sin slappe boks når man kan velge så mye annet bra. Den har ikke en gang støtte for minnekort :-/

"Bare software"? Sw er da minst like viktig som hw. Det burde man skjønne hvertfall. Du får ikke kjørt AndroidTV på noe annet enn godkjente enheter. Akkurat som Android wear. I fremtiden vil det antagelig åpnes opp slik at du kan kjøre det på andre enheter og, men du vil jo alltid få raskere oppdateringer med Nexus player. Hvis du er misfornøyd med google og ASUS sin slappe boks, så kommer det nok andre alternativer etterhvert. Hva skal man med minnekort plass? Lokalt innhold kan du jo caste, for da tenker du vel på bilder og videoer du har produsert selv?

Lenke til kommentar

SELVFØLGELIG skjønner jeg det.
MEN software oppdateres gratis!

Derfor ser jeg på det som "bare" i forhold til hardware, som tross alt må kjøpes på nytt.
Og jeg regner med at de fleste seriøse leverandører vil støtte dette ved en firmware oppdatering.

Boksen til Google er "slapp" i forhold til mye annet som allerede er på markedet.

Derfor ønsker jeg ikke å benytte den, men produkter jeg har i dag som er raskere, har mer mine, mulighet for digital lyd rett i forsterker og lignende.

 

Hehe. Nei jeg tenker ikke på bilder og ting jeg har "produsert selv"

Jeg tenker på firmware, og andre ting jeg kunne tenkt med å fått inn/ut av boksen utenom mitt eget nettverk! Skal jeg f. eks oppdatere min boks, og boksen til et par kompiser, så laster jeg ned firmware på minnekort, stikker innom dem og kjører den inn via minnekort. Så slipper jeg laste den ned flere ganger.

 

Når det gjelder Google sin hardware på dette punktet, så ja, den får nok siste versjon av Android først, men det er mye mer en det som spiller inn på en slik boks! Jeg vil ikke ha google sine telefoner heller, selv om de får siste versjon av Android først!

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...