Gå til innhold

SNIKTITT: Nokia Lumia 830


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Liker designet på denne og 930 veldig bra, men jeg har ikke helt sansen for WP...

Ikke missforstå meg, har hatt en 720 og var veldig fornøyd men liker friheten med Android mye bedre.

Hadde jeg kunne fått Android på disse hadde jeg kjøpt tvert! :)

Lenke til kommentar

Tenk hvis Nokia den gang for noen år siden hadde valgt Android fremfor Windows Phone.... Da hadde Nokia blitt farligere igjen. Den gangen konkluderte de med at de var for sent ute til å snu merket og valgt å starte fra scratch med WP, men se hva Sony klarte med restene av SE.

Det er virkelig synd at det gikk som det gikk med Nokia for Nokia har alltid levert lekre telefoner og tenkt nytt.

Lenke til kommentar

Tenk hvis Nokia den gang for noen år siden hadde valgt Android fremfor Windows Phone.... Da hadde Nokia blitt farligere igjen. Den gangen konkluderte de med at de var for sent ute til å snu merket og valgt å starte fra scratch med WP, men se hva Sony klarte med restene av SE.

Det er virkelig synd at det gikk som det gikk med Nokia for Nokia har alltid levert lekre telefoner og tenkt nytt.

 

En av hovedgrunnene til at det gikk som det gikk med Nokia var vel strengt tatt at de sluttet å tenke nytt fort nok. At de hadde begynt med Android på den tiden de startet med WP betyr ikke at alt ville gått bra.

 

For det første ville de kommet inn som en underdog på android, et marked med mange etablerte produsenter. Samsung dominerte allerede da, og flere andre var på vei inn. HTC, Sony, LG og flere ville vært sterke konkurrenter, og det går ikke akkurat supert med alle disse. Det er ikke gitt at Nokia, som da hadde problemer med eiere, aksjonærer og investorer, samt fallende ry i markedet ville seilt i medvind.

 

Ved å velge WP fikk de midler av MS, samt en forsikring gjennom å ha en sterk aktør i ryggen. Samtidig seilte de i stede opp som størst på en voksende plattform, fremfor minst på en overfyllt en. Nå kunne det gått bedre med Nokia enn det gjorde, men det kunne også gått mye værre om de gjorde andre valg etter 2010. Men det blir spekulasjoner.

 

Hadde man begynt omveltningen tidligere kunne jo verden sett anderledes ut for Nokia.

 

Selv er jeg som bruker av disse mobilene svært fornøyd ned hvordan ting gikk. For meg er WP det desidert fordelaktige OSet i daglig bruk, selv om det er noe å hente på appsiden enda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Liker designet på denne og 930 veldig bra, men jeg har ikke helt sansen for WP...

Ikke missforstå meg, har hatt en 720 og var veldig fornøyd men liker friheten med Android mye bedre.

Hadde jeg kunne fått Android på disse hadde jeg kjøpt tvert! :)

 

Problemet er at Android ikke funker på billigtelefoner. Det OSet krever heftig og dyr maskinvare for å kjøre glatt. Windows Phone er ene og alene grunnen til at Nokia (nå Microsoft) kan lage fantastisk gode telefoner til en billig penge, uten at det går på bekostning av brukeropplevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk hvis Nokia den gang for noen år siden hadde valgt Android fremfor Windows Phone.... Da hadde Nokia blitt farligere igjen. Den gangen konkluderte de med at de var for sent ute til å snu merket og valgt å starte fra scratch med WP, men se hva Sony klarte med restene av SE.

Det er virkelig synd at det gikk som det gikk med Nokia for Nokia har alltid levert lekre telefoner og tenkt nytt.

 

Android "suger" bigtime, de viste "oss" og viser oss enda hvor fint Hardwaren kan bli utover det er det bare tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

Liker designet på denne og 930 veldig bra, men jeg har ikke helt sansen for WP...

Ikke missforstå meg, har hatt en 720 og var veldig fornøyd men liker friheten med Android mye bedre.

Hadde jeg kunne fått Android på disse hadde jeg kjøpt tvert! :)

Problemet er at Android ikke funker på billigtelefoner. Det OSet krever heftig og dyr maskinvare for å kjøre glatt. Windows Phone er ene og alene grunnen til at Nokia (nå Microsoft) kan lage fantastisk gode telefoner til en billig penge, uten at det går på bekostning av brukeropplevelse.

 

 

Android har en historie som sier at det kreves kraftig maskinvare MEN dette har endret seg veldig de siste 2 årene.

Se på Moto G, den har ganske nøyaktig samme spesifikasjoner en Lumia 830 og kjører Android silkemykt.

Kommer til å kjøre Android enda glattere når L kommer ut iløpet av høsten. :)

Lenke til kommentar

Håpte på en 930 med 1020 kamera i denne omgang, men forstår at MicroNokia må gå for massene og.

 

Ble en 930 som jobbtelefon nå så gleder meg til den kommer i hus selv om 925 har fungert bra vil man alltid ha "litt til" :)

 

Liker godt telefonene og OS, men kunne gjerne hatt litt raskere aktivering av kamera, men så at Nokia kommer med en oppdatering for å forbedre dette snart.

 

Det går fremover

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenk hvis Nokia den gang for noen år siden hadde valgt Android fremfor Windows Phone.... Da hadde Nokia blitt farligere igjen. Den gangen konkluderte de med at de var for sent ute til å snu merket og valgt å starte fra scratch med WP, men se hva Sony klarte med restene av SE.

Det er virkelig synd at det gikk som det gikk med Nokia for Nokia har alltid levert lekre telefoner og tenkt nytt.

 

Android "suger" bigtime, de viste "oss" og viser oss enda hvor fint Hardwaren kan bli utover det er det bare tull.

Så flott at dere som ikke har greie på noen ting gjør det klart for oss andre med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenk hvis Nokia den gang for noen år siden hadde valgt Android fremfor Windows Phone.... Da hadde Nokia blitt farligere igjen. Den gangen konkluderte de med at de var for sent ute til å snu merket og valgt å starte fra scratch med WP, men se hva Sony klarte med restene av SE.

Det er virkelig synd at det gikk som det gikk med Nokia for Nokia har alltid levert lekre telefoner og tenkt nytt.

 

En av hovedgrunnene til at det gikk som det gikk med Nokia var vel strengt tatt at de sluttet å tenke nytt fort nok. At de hadde begynt med Android på den tiden de startet med WP betyr ikke at alt ville gått bra.

 

For det første ville de kommet inn som en underdog på android, et marked med mange etablerte produsenter. Samsung dominerte allerede da, og flere andre var på vei inn. HTC, Sony, LG og flere ville vært sterke konkurrenter, og det går ikke akkurat supert med alle disse. Det er ikke gitt at Nokia, som da hadde problemer med eiere, aksjonærer og investorer, samt fallende ry i markedet ville seilt i medvind.

 

Ved å velge WP fikk de midler av MS, samt en forsikring gjennom å ha en sterk aktør i ryggen. Samtidig seilte de i stede opp som størst på en voksende plattform, fremfor minst på en overfyllt en. Nå kunne det gått bedre med Nokia enn det gjorde, men det kunne også gått mye værre om de gjorde andre valg etter 2010. Men det blir spekulasjoner.

 

Hadde man begynt omveltningen tidligere kunne jo verden sett anderledes ut for Nokia.

 

Selv er jeg som bruker av disse mobilene svært fornøyd ned hvordan ting gikk. For meg er WP det desidert fordelaktige OSet i daglig bruk, selv om det er noe å hente på appsiden enda.

Du bekrefter akkurat det jeg skriver :) men så sa jeg se på Sony, det beviser at ingenting er umulig.

Nokia hadde selvsagt tjent på å benytte Android og vørt en underdog der. Nå valgte de istedet et underdog OS som strengt tatt satt store begrensninger for Nokias videre utvikling.

Nå er Nokia bare en serie produsert av Microsoft.

 

Problemet er at de andre plutselig tok igjen Nokia og slapp produkter lik Nokias konsepter ut på markedet.

Da Android kom gikk toget, enten var du med eller så sto du igjen på plattformen. Nokia valgte å satse på eget OS, men som eneste aktør mangler utvikler samfunnet og de store avtalene. Nokia fikk atter en mulighet til å hoppe på, men da valgte de WP.

 

Skal være sagt at jeg liker WP, har tom en 1020. Men skal man være ærlig må man inrømmet at Android styrer showet og de andre bare i større og større grad kopierer Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WP går ikke mot Android for meg. De går mot ios. Samme begrensninger ift hva som kan gjøres osv.

Jeg anbefaler WP til alle som ikke trenger Android, MAO de aller fleste. Kjappe rimelige telefoner og nå med et nydelig design.

830 ser ut til å være en perle, rett og slett, for mannen i gata.

Lenke til kommentar

Dere burde nevne størrelsen på kamerasensoren. Det er en viktig indikasjon på hvor ille bildestøyen blir. Den er hakket mindre enn de man finner i iPhone og Galaxy S5 og mange andre telefoner i den klassen. Siden støre som regel er bedre så er det en dårlig nyhet.

Fra gsmarena:

The camera has a 1/3.4" BSI sensor with 16:9 aspect ratio. The camera has an f/2.2 aperture and relatively wide 26mm focal length and a minimum focus distance of 10cm.

Det betyr en cropfaktor på ca 8,1, reell brennvidde på ca 3,2 mm og ca 1,45 mm diameter blenderåpning. Ikke spesielt imponerende, men heller ikke helt på bærtur. Stabiliseringen synes jeg er en veldig bra og viktig egenskap.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Tenk hvis Nokia den gang for noen år siden hadde valgt Android fremfor Windows Phone.... Da hadde Nokia blitt farligere igjen. Den gangen konkluderte de med at de var for sent ute til å snu merket og valgt å starte fra scratch med WP, men se hva Sony klarte med restene av SE.

Det er virkelig synd at det gikk som det gikk med Nokia for Nokia har alltid levert lekre telefoner og tenkt nytt.

 

 

Jeg er veldig glad for at Nokia gikk for wp. Beste telefon ever

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Liker designet på denne og 930 veldig bra, men jeg har ikke helt sansen for WP...

Ikke missforstå meg, har hatt en 720 og var veldig fornøyd men liker friheten med Android mye bedre.

Hadde jeg kunne fått Android på disse hadde jeg kjøpt tvert! :)

Problemet er at Android ikke funker på billigtelefoner. Det OSet krever heftig og dyr maskinvare for å kjøre glatt. Windows Phone er ene og alene grunnen til at Nokia (nå Microsoft) kan lage fantastisk gode telefoner til en billig penge, uten at det går på bekostning av brukeropplevelse.

Android har en historie som sier at det kreves kraftig maskinvare MEN dette har endret seg veldig de siste 2 årene.

Se på Moto G, den har ganske nøyaktig samme spesifikasjoner en Lumia 830 og kjører Android silkemykt.

Kommer til å kjøre Android enda glattere når L kommer ut iløpet av høsten. :)

Nja silkemykt vet jeg ikke :). Misforstå meg rett, MotoG er en bra billig Android, men den lagger noe fryktelig innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Skal være sagt at jeg liker WP, har tom en 1020. Men skal man være ærlig må man inrømmet at Android styrer showet og de andre bare i større og større grad kopierer Android.

 

Mulig jeg misforstår innlegget ditt, men Windows Phone er da så langt unna Android man kan komme? Likhetene er da ikke akkurat mange. At iOS og Android kopierer hverandre, er under enhver tvil, men WP går da helt egne veier slik jeg kan se det, og det er jo bra, så har vi flere valgmuligheter. Nå har det vel ikke skjedd så mye med grensesnittet på Android siden de kopierte iPhone i, var det 2009? Det har vel stått stille på home-screen icon madness touching siden den gang..

 

Om man liker det eller ei, synes jeg Microsoft skal ha cred for å prøve sin helt egne og anerledes stil! Det er da i det minste et friskt pust om ikke annet, fra et selskap som alltid blir beskylt for ikke å tenke nytt

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...