Gå til innhold

– «Fist-bump» bør erstatte håndtrykket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håndhilser aldri på noen mer, ser jo at 50% av alle mannfolk ikke engang vasker seg etter å ha vært på do på jobb.

 

Hvis du har sett alle mannfolk gå på do, så kan du komme med den uttalelsen. Hvis ikke skal jeg ha meg frabedt at halvparten av oss menn ikke tenker bittebittelitt på hygiene i hverdagen, skal ikke mer til for å vaske seg etter man har vært på toalett, folkeskikk kalles det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

2cncpw8.jpg

Hva med denne hilsenen? Den er også berøringsfri. Eller gikk den i likhet med den snasne tannbørstebarten og hårsveisen av en eller annen grunn litt av moten en gang på førtitallet? Sjeldent jeg ser folk med slikt hår eller slik bart i dag. Spesiellt ikke i kombinasjon.

Lenke til kommentar

Hygenisk sett så vil det sjølvsagt være ein fordel å få lengst mulig avstand mellom kontaktflatene i håndflata som du bruker til å berøre f.eks mat, og den delen som du bruker til å berøre eventuelle smittekilder.

 

Men for min del så er fist bump litt vell aggressiv i framtoninga, og slår ein litt hardt så er det lett å pådra seg ein brist i ein knokkel.

Er det ikkje mykje betre (og meir utbredt) med elbow bump som helsemetode? Det er denne helsemetoden som blir anbefalt når ein er forkjøla, og var særlig aktuell igjen under svine- og fugleinfluensaen.

 

Å berøre albuane er både meir skånsomt for dei som helser, og ein får kontaktpunktet lenger unna fingrane slik at smittefaren er minimal.

 

Sjølv synest eg også at albueberøring er meir intimt, noke som også er litt av poenget med håndhelsing. Håndhelsing blir vanligvis brukt når ein skal knytte kontakter for å inngå ein personleg eller profesjonell relasjon med den som du helser på. Om ein ikkje vil knyte nær kontakt med personen du møter så er det meir vanlig å berre gi eit nikk eller liknande.

Ein fist bump er ein svært avvisande måte å møte ein person på, det einaste som hadde vært meir kjølig hadde vært om ein skubba personen bakover med åpen hand.

 

 

 

Men det klart om ein kun bruker 1-dimensjonal forskning til å finne den beste måten å helse på så kan fist bump være eit alternativ, men det er langt i frå det beste.

Ein anna ting er at å telle antall bakterier og kun bruke bakterietallet som begrunnelse for korleis ein skal helse er svært lite praktisk då det ikkje er alle bakterier som er farlige.

Eg er hellig overbevist om at dersom folk hadde begynt å helse ved god gammaldags "kyss meg i ræva" framgangsmåte så hadde bakterieoverføringa også vært svært liten (målt i antall bakterier), men dei bakteriane som eventuelt blir overført frå bak til munn vil være potensielt dødelige sjølv om det berre er nokre få av dei.

Lenke til kommentar

 

Håndhilser aldri på noen mer, ser jo at 50% av alle mannfolk ikke engang vasker seg etter å ha vært på do på jobb.

Hvis du har sett alle mannfolk gå på do, så kan du komme med den uttalelsen. Hvis ikke skal jeg ha meg frabedt at halvparten av oss menn ikke tenker bittebittelitt på hygiene i hverdagen, skal ikke mer til for å vaske seg etter man har vært på toalett, folkeskikk kalles det.

 

 

Sist gang på kino, 5 stykker på do, 2 gikk rett ut uten å vaske seg. Ikke skyld på meg, skyld på de som ikke vasker seg.

Lenke til kommentar

 

 

Håndhilser aldri på noen mer, ser jo at 50% av alle mannfolk ikke engang vasker seg etter å ha vært på do på jobb.

Hvis du har sett alle mannfolk gå på do, så kan du komme med den uttalelsen. Hvis ikke skal jeg ha meg frabedt at halvparten av oss menn ikke tenker bittebittelitt på hygiene i hverdagen, skal ikke mer til for å vaske seg etter man har vært på toalett, folkeskikk kalles det.

 

 

Sist gang på kino, 5 stykker på do, 2 gikk rett ut uten å vaske seg. Ikke skyld på meg, skyld på de som ikke vasker seg.

 

 

Jeg er solgt. Heretter blir det kun et vink fra meg. Vanskelig å argumentere mot slike mengder overveldende data.

Lenke til kommentar

 

 

 

Håndhilser aldri på noen mer, ser jo at 50% av alle mannfolk ikke engang vasker seg etter å ha vært på do på jobb.

Hvis du har sett alle mannfolk gå på do, så kan du komme med den uttalelsen. Hvis ikke skal jeg ha meg frabedt at halvparten av oss menn ikke tenker bittebittelitt på hygiene i hverdagen, skal ikke mer til for å vaske seg etter man har vært på toalett, folkeskikk kalles det.

Sist gang på kino, 5 stykker på do, 2 gikk rett ut uten å vaske seg. Ikke skyld på meg, skyld på de som ikke vasker seg.

Sist jeg sjekket var ikke 2 halvparten av 5....

Lenke til kommentar

 

 

 

Håndhilser aldri på noen mer, ser jo at 50% av alle mannfolk ikke engang vasker seg etter å ha vært på do på jobb.

Hvis du har sett alle mannfolk gå på do, så kan du komme med den uttalelsen. Hvis ikke skal jeg ha meg frabedt at halvparten av oss menn ikke tenker bittebittelitt på hygiene i hverdagen, skal ikke mer til for å vaske seg etter man har vært på toalett, folkeskikk kalles det.

 

 

Sist gang på kino, 5 stykker på do, 2 gikk rett ut uten å vaske seg. Ikke skyld på meg, skyld på de som ikke vasker seg.

 

 

Jeg er solgt. Heretter blir det kun et vink fra meg. Vanskelig å argumentere mot slike mengder overveldende data.

 

 

Hvis du ikke legger merke til hvor mange som ikke vasker hendene sine etter de har vært på do, eller ikek vasker de før de spiser så bryr du deg tydeligvis ikke mye om saken, bra for deg :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...