Gå til innhold

DDR roundup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grei test , men hadde vel vert bedre/mer oversiktlig om dere hadde testet brikker av samme hastighet fra alle produsenter.

Det samme gjelder type brikker, feks corsair xms kontra Geil Golden Dragon. dere bruker std geilbrikke og xms corsair, det riktige der ville vert en valu brikke.

 

Helt enig med Snekker'n her. Sendt akkurat en mail til Espen med samme spørsmålet. Grei nok test, men jeg vil heller vite hva de tilsvarende brikkene fra OCZ og Geil på PC4000 yter enn å se brikker med vidt forskjellig spec testet mot hverandre... :shrug:

Snekker'n, hvor ligger den testen din?

B

Lenke til kommentar

Bra test!

 

Men gjør som ingen andre har greid å gjøre! Nemlig å teste stabiliteten ved mem dev 5/4 og kanskje 3/2 ettersom alle 875 chipsett har små problemer på dette feltet. :cry:

 

Skal en kjøpe minne i dag er det jo nesten rusisk rullet med tanke på akkurat dette med minne og devider på 875 kort. Den beste Pris/ytelse er jo et minne som kan for eks. kjøre 225MHz med 5/4 mem dev og lave timings, kontra 1/1. En P4 2.4/800 CPU vil jo da kjøre på 3375 MHz kontra 2700 MHz 5/4 vs. 1/1 :o

 

Fatter ikke at dette ikke får større fokus???? Sitter nok mange som grubler over dette, + at mange ikke er klar over dette.

:oops:

Lenke til kommentar

Herregud for en patetisk test :roll: . Kaller dere for overklokking.no og tester moduler på 2.8volt? Hvor uinteressant er ikke det for overklokkere da?

Modulene er tilogmed GARANTERT 2.95volt... hallo.. underklokking.no, var det..?

 

Det som gjør det så ille er jo at vi har påpekt dette med minnespenninger _U_TALLIGE ganger før, og alt vi får er tomme ord og like ubrukelige tester :shrug: Må bare få det ut altså, ufattelig irriterende. Begeret renne over når dere ikke lytter til det vi sier :evil:

 

Kan ikke hovedkortet gi høyere spenning sier dere? Dere har da jo SELV liggende en utmerket loddeguide som gjør dere istand til å utføre modd på kortet. Og ikke si at "det er bedre med test på 2.8v enn ingenting, for det er det faktisk ikke. Det blir et helt forvridd resultat av å kjøre enkelte brikker på nominal spenning og enkelte ikke. Vi vil også ha med resultater som sier hva de presterer litt OVER nominell spenning, det er nemlig OVERklokking vi her på forumet driver med, vet ikke hva dere gjør på for tiden...

 

Oppnår bedre resultater enn alle i den testen med Corsair XMS3200C2 @3V, som faktisk er det jeg klarer å få standard på et nf7-s som overvolter på minnet standard (skal modde). nå er jo dette amd, og klarer litt høyere minnehastighet. men hvilket sammenligningsgrunnlag har jeg utifra denne testen da?

 

ikke nok med det. dere presterer å sammenligne brikker i helt forskjellige bruksområder, hastighetsklasser og prisklasser... Hvis målet er å faktisk gi leserene et inntrykk av hva de skal velge på markedet i dag må dette gjøres i en større sammenheng, og det må gjøres skikkelig, ikke halvveis som dette her.

Snekker'n... som ikke engang er ansatt hos dere, har laget en test på fritidsbasis som, riktignok ikke har med minnespenningsdelen om jeg husker riktig, men på andre områder laaangt overgår denne testen. Den vitner bl.a om en mye mer gjennomført testing av timings.

 

Stiller også spørsmål ved timingene som er valgt. 5.3.3.2 timings synes jeg høres utradisjonelt ut, og det har endel å si at disse er i forhold til hverandre. Nå skal jeg ikke uttale med så bastant her siden jeg ikke vet, men stiller likevel spørsmål. De vanlige timingene pleier å være 5-2-2-2 eller 6-3-3-2. Alle brikkene er også testet på samme timings... vet dere ikke at det kan være veldig individuelt hva brikker klarer på forskjellige timings?

 

Blir litt mye svartmaling dette her altså, men må bare få si min mening og det er at det er så ufattelig irriterende hvor lite flid dere legge i enkelte av testene deres. Snakker generelt nå, og synet mitt er nok også farget av hw.nos hovedkorttester blant annet.

Hvis man leser en bra test skal det gjerne i tillegg til det vesentlige, også kanskje være med ting vi tilogmed kanskje ikke har tenkt på selv, positive overraskelser som vitner om at dere har interesse av det dere driver med. En profesjonelt gjennomført test. Hent opplysninger fra andres erfaringer på internett, kanskje dere finner ut spesielle ting som skal til for å få ting til å yte bra, spesielle timings osv. Ikke noe bøvvs som er klesset sammen på en kvelds testing og som hvilkensomhelst kunne gjort.

 

Må dere fan meg ta dere sammen :evil:

Lenke til kommentar
Bra test!

 

Men gjør som ingen andre har greid å gjøre! Nemlig å teste stabiliteten ved mem dev 5/4 og kanskje 3/2 ettersom alle 875 chipsett har små problemer på dette feltet. :cry:

 

Skal en kjøpe minne i dag er det jo nesten rusisk rullet med tanke på akkurat dette med minne og devider på 875 kort. Den beste Pris/ytelse er jo et minne som kan for eks. kjøre 225MHz med 5/4 mem dev og lave timings, kontra 1/1. En P4 2.4/800 CPU vil jo da kjøre på 3375 MHz kontra 2700 MHz 5/4 vs. 1/1 :o

 

Fatter ikke at dette ikke får større fokus???? Sitter nok mange som grubler over dette, + at mange ikke er klar over dette.

:oops:

 

Kan til dels vere enig med deg der men kan nevne at alle brikkene som står i min test var kjørt på 5:4 også på de samme hastighetene uten problemer , dog var ikke maks klokking av cpu utført på denne innstillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...