Gå til innhold

SNIKTITT: Google Android L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint hvis dere hadde brukt nyeste versjon av KitKat (4.4.4) og GApps når dere sammenligner, det dere viste på Nexus 4 telefonen er steingammelt, og mye av det dere påpekte at var nytt i L er egentlig fra KitKat, det så nesten ut som dere kjørte JellyBean.

Kalkulatoren, appdrawer, klokke og tidsvelging er av flere ting som ser klin likt ut på KitKat som på L, og noe jeg har brukt I sikkert over et halvt år selv.

 

Videre så tar dere også feil på oppløsningen på Nexus 4, den er ikke 720p (16:9), men 768x1280 (5:3), også kjent som WXGA.

Endret av p3lim
Lenke til kommentar

p3lim: Nexus 4-en i videoen kjører 4.4.4 i mesteparten av videoen. I oppstartsekvensen kjørte den 4.4.2. Foruten et ekstra symbol i bunnen av skjermen er oppstartsekvensen helt lik i 4.4.4 på Nexus 4. KitKat gjør ikke alt det samme på Nexus 4 som den gjør på Nexus 5; forbedret touch-respons på sistnevnte, "Ok Google!" fungerer kun på Nexus 5, osv.

Hvis noe ser eldre ut enn det bør være, er det i tilfelle slik KitKat presenterer seg selv på akkurat denne telefonen. Vi hadde dessverre ikke to stykker Nexus 5 for hånden, så dette måtte bli løsningen for å få en mest mulig direkte sammenlikning.

Å få rettet opp i lydsporet på videoen angående oppløsning rekker jeg ikke, men poenget er uansett at antallet apper har minket, til tross for at oppløsningen de siste årene har økt. Poenget i seg selv berøres ikke av at Nexus 4-skjermen har noen titalls linjer mer enn kravet for 720p.

 

(edit)

Ser også at den kjørte 4.4 (fra november i fjor) i segmentet med easteregget et godt stykke ut i videoen. Videoen er klippet sammen av flere opptak, i noe tilfeldig rekkefølge.

 

Her er et par skjermbilder fra Nexus 4 med aller siste KitKat-versjon (som er i overkant av en uke gammel):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10520773/nx4kitkat.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10520773/nx4kitkat2.png

 

Knapt noen visuelle forskjeller mellom 4.4 og 4.4.4 på Nexus 4.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

p3lim: Nexus 4-en i videoen kjører 4.4 i mesteparten av videoen. I oppstartsekvensen kjørte den 4.4.2. Foruten et ekstra symbol i bunnen av skjermen er oppstartsekvensen helt lik i 4.4.4 på Nexus 4. KitKat gjør ikke alt det samme på Nexus 4 som den gjør på Nexus 5; forbedret touch-respons på sistnevnte, "Ok Google!" fungerer kun på Nexus 5, osv.

 

Hvis noe ser eldre ut enn det bør være, er det i tilfelle slik KitKat presenterer seg selv på akkurat denne telefonen. Vi hadde dessverre ikke to stykker Nexus 5 for hånden, så dette måtte bli løsningen for å få en mest mulig direkte sammenlikning.

 

Å få rettet opp i lydsporet på videoen angående oppløsning rekker jeg ikke, men poenget er uansett at antallet apper har minket, til tross for at oppløsningen de siste årene har økt. Poenget i seg selv berøres ikke av at Nexus 4-skjermen har noen titalls linjer mer enn kravet for 720p.

Har 4.4.4 på Nexus 4 selv, kan bruke og har kunnet bruke Ok Google! (en del av Google Now, som kommer med GApps) på min telefon siden November i fjor, samt at jeg har hatt alt det jeg nevnte i min forrige post siden den gang.

Endret av p3lim
Lenke til kommentar

Kan Android L Developer Preview legges inn på andre enheter enn Nexus-modeller? Skal plukke opp en Samsung Galaxy S5 antagelig i dag eller starten av neste uke og selv kan jeg ikke fordra TouchWiz og det finnes jo fremdeles ikke noe Cyanogenmod klar så da kunne jo Android L være noe å leke med i mellomtiden.

Lenke til kommentar

p3lim:
Appoversikten - https://dl.dropboxusercontent.com/u/10520773/Ny%20mappe/2.png
Klokken - https://dl.dropboxusercontent.com/u/10520773/Ny%20mappe/3.png
Kalkulatoren - https://dl.dropboxusercontent.com/u/10520773/Ny%20mappe/1.png

Det skal dog sies at kalkulatoren har slide-funksjon, ser jeg nå, men det er ikke grafisk fremhevet på noe vis i Nexus 4 med 4.4.4.

Her er en tråd fra Androidcentral.com om Ok Google! Det fungerte i utgangspunktet ikke stock på Nexus 4, men som for alt annet fins det en løsning for stemmeaktivering fra hjemmeskjerm også.
http://forums.androidcentral.com/google-nexus-4/337705-ok-google-homescreen-nexus-4-a.html

Ellers er de eneste forskjellene jeg kommer på mellom Nexus 4 og 5 med KitKat at fargeskjemaet er mer eller mindre invertert rundtom i menyene. Svart og blått er fargene vi kjenner fra JB og ICS, men er altså det Nexus 4 presenterer sammen med KitKat, der Nexus 5 har mer grått by default.

 

(edit)

RamGuy: Foreløpig står det kun Nexus 5 og Nexus 7 på ROM-ene Google har lagt ut. Det spørs om det kommer noe offisielt for GS5 før fullverdig lansering, og da i tilfelle ROM-en for en eventuell GS5 Google Edition. Ellers vil vel folkene på XDA-developers ha noe klart en stund før Samsung slipper sin offisielle oppdatering.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

http://imgur.com/a/dD4uq Der har du klokkevelger og appdrawer fra min N4 som kjører 4.4.4, og sånn har det sett ut siden lenge før jul i fjor (med andre ord siden KitKat ble sluppet).

 

Google Now (eller Google Experience Launcher som det het da), var en app man kunne laste ned på Google Play, og forskjellen mellom N4 og N5 var at N5 kom med den som standard, N4 kunne bruke det fra dag 1, og har siden noen uker etter 4.4 utgivelsen vært standard launcher i GApps.

 

Her har du forsåvidt launcheren (jeg har fjernet GApps, så jeg har ikke søkemenyen) http://imgur.com/aq5H7xx

 

RamGuy:

Jeg ville ha tatt en titt om AOSPA4 finnes til den telefonen, meget bra rom.

Endret av p3lim
Lenke til kommentar

Jeg ser fram til en raskere ART-motor men...

Jeg synes grafikken på disse skjermbildene ser både mindre helhetlig ut, mer amatørmessig, og rett og slett styggere ut. Kalkulatoren ser ut som et uhell! Kanskje det kommer oppdateringer på det visuelle?

Hva synes folk om det grafiske?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Kan Android L Developer Preview legges inn på andre enheter enn Nexus-modeller? Skal plukke opp en Samsung Galaxy S5 antagelig i dag eller starten av neste uke og selv kan jeg ikke fordra TouchWiz og det finnes jo fremdeles ikke noe Cyanogenmod klar så da kunne jo Android L være noe å leke med i mellomtiden.

 

Dette lurer jeg også på, men for min del er det en HTC One M8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

For ordens skyld... Du trenger ikke å dra rundt på den nye klokka, (som er den samme som Google Keep har brukt lenge), du bare trykker direkte på tallet :) Mye kjappere!

Lenke til kommentar

Hvorfor virker norske videogjennomganger alltid så amatørmessige? Det ser aldri ut til å være en plan, ingen rød tråd, bare et halvdårlig bilde der en som ikke fremstår som lønnet journalist trykker seg tilfeldig gjennom menyene, og bare får med seg en liten andel av nyhetene. Og ofte med mange feil underveis. Som her at AOSP-launcheren på Nexus 4 sammenlignes med Google-launcheren på Nexus 5, en launcher som også kjører på Nexus 4. Altså ingen sammenligning mellom KitKat og L, bare mellom to launchere.

 

På YouTube finner man plenty av gjennomganger av folk som ikke har noen lønnet jobb som teknologijournalist, som har både bedre filming, mer oversikt over det de holder på med og rett og slett en mer profesjonell fremtoning på video. PS: Dette gjelder ikke bare Tek.

Lenke til kommentar

Kjører L på min Nexus 5 nå, eneste problemet jeg har hatt var rett etter installasjon. Etter at alle apper hadde lastet ned (automatisk) tenkte jeg og starte på nytt. Etter det gikk den i boot loop, dvs. den kom opp så jeg fikk skrive pin koden, men da startet denpå nytt. Viste seg at det var Lightflow som var problemet. Startet i sikkerhetsmodus, fjernet appen og startet på nytt. Funker fjell. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Snart ser jeg ikke lenger forskjellen mellom iOS og Android OS.

 

Hvordan er det mulig å ta så mye feil?

 

Android L har absolutt ingenting som ligner på iOS 7 / 8.

 

Apple kopierer Android, tenker på GUI. De smelter jo nesten sammen.

 

Mener du at du ikke ser likheter?

 

Selvfølgelig finnes det likheter mellom OS'ene. Men det er ikke langt så nært med likheter at man ikke klarer å se forskjell på dem.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

 

Snart ser jeg ikke lenger forskjellen mellom iOS og Android OS.

 

Hvordan er det mulig å ta så mye feil?

 

Android L har absolutt ingenting som ligner på iOS 7 / 8.

 

Apple kopierer Android, tenker på GUI. De smelter jo nesten sammen.

 

Mener du at du ikke ser likheter?

 

Selvfølgelig finnes det likheter mellom OS'ene. Men det er ikke langt så nært med likheter at man ikke klarer å se forskjell på dem.

 

Mente det ikke helt bokstavelig. Må åpenbart uttale meg fullstendig ordrett her.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hadde vært fint hvis dere hadde brukt nyeste versjon av KitKat (4.4.4) og GApps når dere sammenligner, det dere viste på Nexus 4 telefonen er steingammelt, og mye av det dere påpekte at var nytt i L er egentlig fra KitKat, det så nesten ut som dere kjørte JellyBean.

Kalkulatoren, appdrawer, klokke og tidsvelging er av flere ting som ser klin likt ut på KitKat som på L, og noe jeg har brukt I sikkert over et halvt år selv.

 

Videre så tar dere også feil på oppløsningen på Nexus 4, den er ikke 720p (16:9), men 768x1280 (5:3), også kjent som WXGA.

 

njaaaa.... har selv Nexus 4, og den kommer ikke med google now launcheren som standard. Standard launcher er fra ICS og JB, og standard kalkulatoren er faktisk helt ny i android L.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...