Gå til innhold

– The Division er også nedskalert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, nokka av flopp e det nu i de nye konsollan :p

Klarer per i dag med AMD Phenom II x6 1090T ( ikke overklokket ) + ASUS GTX 780 DC2 å kjøre 1080p i Watch_Dogs, men må ha en blanding av high og medium. Texture blandt annet på medium eller så kjører det altfor dårlig.

Har derimot fådd beskjed fra netonnet om at nye deler er sendt fra lager. Gleder meg virkelig. Får oppfølgeren til i7 4770K, 4790K, denne ilag med Asus Z97-A og nye Rambrikker håper jeg vil sparke ifra seg slik at spill som Watch Dogs ikke skal være problem. I tillegg skal etterhvert kjøre enda bedre når det først begynner å få litt bedre optimering.

 

 

Er foresten heller ikke galt om utviklere slik som ubisoft istedet for å fjerne shadere og slik på områder istedetfor beholder de og de verste og mest krevende beholder de som en ekstra innstilling som er såppas krevende at den ikke er ment for å kunne brukes før om noen år. F.eks Crysis 1 kom ut i 2007, men virket mer som det var satset på hardware anno 2009+ kanskje ?

Endret av Boss-Znakemaster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt ironisk at for noen år tibake så skrev så å si alle at grafikk betydde ingenting i spill. Nå er det mer hyling enn noen gang :p

 

Men de skalerer vel etter de nye konsollene så får de som har en high-end pc kjøre med noen ekstra detaljer som det alltid har blitt gjort? Grafikken er jo ikke det som gjør spillet bra :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å si at dette er pga. at de skal ned på konsollenes nivå er i beste fall konspirasjonsteori

 

Mest sannsynlig er det bare del av en optimaliseringsprosess der flest mulig PC-spillere skal kunne kjøre sluttproduktet uten problemer.

I beste fall teori? Det er jo akkurat det som skjer, noe annet er da ekstremt naivt å tro. Om PC spillene solgte mest, så hadde crossplatform spillene vært til pc spillere sin fordel, og vi hadde sett bedre grafikk, men det er det altså ikke saken pga de selger en god del mer til konsollene.

 

Ergo får man sånne løsninger som det her, og det må moddes for å få å se bedre ut. Ganske synd egentlig. Heldigvis har man muligheten til modder selv om det ikke alltid er den beste løsningen.

 

Det er ikke værre enn å ha en "ultra" innstilling som bare de beste pc'en kan kjøre, evt mid - high end pc'er. Alle andre kan da taes ned på "high" eller "medium" der en normal pc kan kjøre spillet.

 

Dessverre realiten om crossplatform-spill, konsollene kommer alltid til å holde tilbake PC'ene. Litt teit ubisoft ikke tør å innrømme det.

 

EDIT: Å kalle det endringer pga stabilitet er det dummeste jeg har hørt forsåvidt.

Endret av Harribo25
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å si at dette er pga. at de skal ned på konsollenes nivå er i beste fall konspirasjonsteori

 

Mest sannsynlig er det bare del av en optimaliseringsprosess der flest mulig PC-spillere skal kunne kjøre sluttproduktet uten problemer.

Optimaliseringsprosess? Dette er langt i fra en optimaliseringsprosess. For det første var de godt i gang med optimaliseringen allerede for E3_2012. Noe som er bevist gjennom TheWorseMod. Fakta er at spillet kjørte "helt elendig" for de fleste på release før den uoffisielle patchen ble sluppet. Ikke en gang i7-Extreme sammen med GTX Titan SLI klarte spillet plettfritt på Ultra. Etter patchen ble ihvertfall stuttering og freezing borte. Selv kunne jeg makse(annet enn AA) spillet etter patchen, noe som var umulig før patchen da jeg bare endte opp med stuttering.

 

Om dette er Ubisoft Montreal sin optimaliseringsprosess så syntes jeg veldig synd på dem. Finnes ikke en mer latterligere utgiver eller utvikler om det er sant.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

EDIT: Å kalle det endringer pga stabilitet er det dummeste jeg har hørt forsåvidt.

Pointet er at det ikke finnes noe bevis for hva Ubisoft sine hensikter er.

 

 

Det er sant, man kan ikke vite helt sikkert, men det er ikke det samme som at det er en konspirasjonsteori, og det er mer troverdig når det er ett selskap som ubisoft, med årevis av forakt mot kundene sine som normal oppførsel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er rart at dette aldri var noe problem "før i tiden".

Kan aldri huske at et eneste spill i mine 28 år har sett like bra ut når jeg har fått det i hendene som det gjorde i magasiner og videoer. Dette uavhengig av om spillet var konsollekslusivt eller cross platform.

 

Selv har jeg spilt Watch Dogs med de såkalte "fjernede" effektene og den såkalte "downgradede konspirasjonsteori versjonen".

 

Jeg synes virkelig ikke det å fjerne en haug med motion blur, avstands-blur og atlfor mye bloom og instagram-verdige filtere fra sluttversjonen av spillet er så forferdelig. Det å spille Watch Dogs MED e3-demo effektene var derimot LANGT IFRA noen god opplevelse.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at utgivere reklamerer med mye bedre grafikk enn vi får i sluttproduktet. DET er verdt å klage på uansett om det er konsoll eller PC.

 

Så når en bilprodusent reklamerer for at den nye bilmodellen sin kan oppnå x kilometer hastighet, og har et lavt forbruk på x liter/km...så burde vi klage og "hate" bilprodusenten fordi det i realiteten ikke er AKKURAT sånn?

 

Det å kreve at et kommersielt selskap IKKE skal ha lov til å forsøke å "sugercoate" eller vise frem den beste siden av produktet i en markedsføringsprosess synes jeg er uhyre rart. Det er faktisk en vesentlig forskjell på et par filtre med dype farger og motion blur, kontra om Ubisoft hadde reklamert med 3d grafikk og lansert et spill i 2d. Da hadde jeg kanskje forstått den usaklige sytingen og klagingen.

 

Jeg hater forøvrig MacDonalds og de fleste andre restauranter, fordi i reklamene og på menybildet deres så maten mye bedre ut enn den jeg fikk servert.

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

 

Hovedproblemet er at utgivere reklamerer med mye bedre grafikk enn vi får i sluttproduktet. DET er verdt å klage på uansett om det er konsoll eller PC.

 

Så når en bilprodusent reklamerer for at den nye bilmodellen sin kan oppnå x kilometer hastighet, og har et lavt forbruk på x liter/km...så burde vi klage og "hate" bilprodusenten fordi det i realiteten ikke er AKKURAT sånn?

 

Det å kreve at et kommersielt selskap IKKE skal ha lov til å forsøke å "sugercoate" eller vise frem den beste siden av produktet i en markedsføringsprosess synes jeg er uhyre rart. Det er faktisk en vesentlig forskjell på et par filtre med dype farger og motion blur, kontra om Ubisoft hadde reklamert med 3d grafikk og lansert et spill i 2d. Da hadde jeg kanskje forstått den usaklige sytingen og klagingen.

 

Jeg hater forøvrig MacDonalds og de fleste andre restauranter, fordi i reklamene og på menybildet deres så maten mye bedre ut enn den jeg fikk servert.

 

 

Hvorfor er det rart å kreve at firmaer ikke skal drive med løgn? Hva mener du er ulempen med ett slikt krav? Mener du det er usaklig å være midfornøyd med å bli løyet til?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Hovedproblemet er at utgivere reklamerer med mye bedre grafikk enn vi får i sluttproduktet. DET er verdt å klage på uansett om det er konsoll eller PC.

 

Så når en bilprodusent reklamerer for at den nye bilmodellen sin kan oppnå x kilometer hastighet, og har et lavt forbruk på x liter/km...så burde vi klage og "hate" bilprodusenten fordi det i realiteten ikke er AKKURAT sånn?

 

Det å kreve at et kommersielt selskap IKKE skal ha lov til å forsøke å "sugercoate" eller vise frem den beste siden av produktet i en markedsføringsprosess synes jeg er uhyre rart. Det er faktisk en vesentlig forskjell på et par filtre med dype farger og motion blur, kontra om Ubisoft hadde reklamert med 3d grafikk og lansert et spill i 2d. Da hadde jeg kanskje forstått den usaklige sytingen og klagingen.

 

Jeg hater forøvrig MacDonalds og de fleste andre restauranter, fordi i reklamene og på menybildet deres så maten mye bedre ut enn den jeg fikk servert.

 

 

Hvorfor er det rart å kreve at firmaer ikke skal drive med løgn? Hva mener du er ulempen med ett slikt krav? Mener du det er usaklig å være midfornøyd med å bli løyet til?

 

AtW

 

 

Om det å forsøke å markedsføre produktet sitt på en måte som alle andre kommersielle selskaper, i alle kommersielle bransjer også gjør skal regnes som en løgn og er forkastelig så er det vel bare jeg som er usaklig.

 

Selvfølgelig er det ingen ulemper med dette, det har jeg aldri sagt. Jeg skulle jo selvfølgelig også ønske at maten på macdonalds så like fin ut som i reklamen, og at de røde pillene jeg kjøpte på internett ga meg en six-pack på 4 dager.

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor dette "plutselig" har blitt et problem, og kun ansees å være et problem innenfor spillbransjen. Jeg kan virkelig ikke forstå at folk faktisk tar kommersielle selskapers markedsføring for god fisk, og hvorfor de samme menneskene da sannsynligvis ikke skriver artikler og forumposter om bilen, hamburgeren, slankepillene og flyreisen sin. Hvorfor er spillbransjen enestående at all markedsføring må være 100% virkelighetstro og nøyaktig?

 

Jeg tror forøvrig jeg skal modde en Big mac, slik at jeg kan havne på forsiden av hamburgerversjonen av gamer.no hvor jeg kan fortelle at jeg "hater" macdonalds, føler meg løyet til og misbrukt som kunde. Big-Macen ser nemlig mye bedre ut om jeg kjøper ferske nye grønnsaker og stiller den opp på nytt uten at hamburgerbrødet blir sammenpresset. Jeg kan kanskje også kalle den "Worse-Mac".

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...