Gå til innhold

Creative Labs - Powered by ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.

Creative har solgt Ati i en god tid allerede. Noe som Hardware.no desverre ikke har fått med seg. Første Ati kortet var Radeon 7500.

 

Disse kortene har ikke blitt solgt i Europa, med annet butikker har importert de fra Asia.

 

Jeg tolker dette som at Creative bare vurderer å selge kortene de selger i Asia også i Europa. Så det er ikke så dramatisk som Hardware.no skal ha det til.

 

Creative har selv uttalt at de syns skjermkortene begynner å bli for dyre.

Mulig de velger å selge Ati også i Europa for å presse prisene ytterligere ned.

Creative lot f.eks være å selge Geforce FX 5800 Ultra fordi de mente det var for dyrt.

 

Men det er klart. Fortsetter denne trenden, vil nVidia bli sittende igjen som svarte-per med ingen produsenter. Og slikt vil vi ikke ha noe av, for da øker prisene igjen. :(

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at det første ATI-kortet fra creative var en Radeon 7500.Leste det i "hjemme-pc" bladet for en stund tilbake,og jeg ble overrasket for å si det mildt :p Kult at creative skal lage mer ATI,slik som Asus har gjort,skal ikke forundre meg at flere prudusenter som f.eks Msi gjør det samme,om det skjer da :shrug:

Lenke til kommentar

Teit med kontrakter i spillegrafikkbrikkeindustrien... oi, langt ord hehe.

 

For det første hindrer det konkurranse, og for det andre er det aldri godt å si hvilken brikke som blir neste års beste.

 

NVIDIA var jo egentlig forventet å dominere i all forutseelig fremtid. Skjønner godt at Creative er skuffet.

Lenke til kommentar
Får ihvertfall håpe at de bruker de respektive driverene og ikke starter forsøpling med egne forsøk.

.........Men det skal vel godt gjøres :shrug:

Vel. Creative sine egne drivere til Geforce-serien er faktisk veldig bra. Spesielt de siste.

 

Men nå er da både Geforce-serien og Radeon-serien laget på den måten at du kan bruke Unified drivere som Detonator og Catalyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...