Gå til innhold

Få hjelp til å finne det beste mobilabonnementet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

For fem seks år siden var NetCom de billigste. Med litt fingerferdighet kunne man ringe gratis til ALLE NetCom- og fastlinjetelefoner.

Lenke til kommentar

 

Är det bara betalande operatörer som är med på denna? Alltså, betalar operatörerna er för att "vara med"?

 

Nei, vi forsøker å ha med alle operatører og abonnement slik at sammenligningen skal bli mest mulig korrekt. Si gjerne ifra hvis det er noen du savner på listen. :-)

Når man skiver inn 15GB resten normal bruk så får man ikke opp så mange alternativer. Chess, NetCom, telipol, bonsai og noen til. Men hvorfor kommer det ikke opp pris med Tele2, Talkmore, telenor med fler??? Selger de rett å slett ikke datapakker som gjør at du kan komme opp i 15-18GB i mnd da eller?
Lenke til kommentar

Når man skiver inn 15GB resten normal bruk så får man ikke opp så mange alternativer. Chess, NetCom, telipol, bonsai og noen til. Men hvorfor kommer det ikke opp pris med Tele2, Talkmore, telenor med fler??? Selger de rett å slett ikke datapakker som gjør at du kan komme opp i 15-18GB i mnd da eller?

Det stemmer. Det er ganske mange operatører som ikke tilbyr så store datamengder per i dag, men det tar nok ikke så lang tid før de fleste iallefall tilbyr pakker opp til 10 GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel noe skikkelig feil på dataprisene på noen abb.

Har ikke sjekket mange, men fant tilfeldig ut at på Altibox Mobil SMS/Kontant/Tale og Chili kontant så står det 10,- per GB. Og setter man dataforbruket til 0,2GB, så påstår kalkulatoren at det koster kr 2 pr mnd, men det står også data kr 10 pr dag...

 

 

Edit: På Altibox sine hjemmesider så koster data kr 10 pr MB, dvs 1000 ganger mer...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Det blir også feil på ringetid på abonnement uten pakker pga oppstartpris. For å ta litt ytterpunkter med f.eks. Chili kontant og 90 min/mnd så vil 2 samtaler á 45 min koste kr 19,08, mens 90 samtaler á 1 min vil koste kr 106,20. I tillegg er det jo andre betingelser som ikke kommer fram. F.eks. ringeprisen med Chili kontant betinger kjøp for kr 399,- og etter 30 dager øker prisen ca 50%. Hos Talkmore går det andre veien, der koster det kr 0,- å ringe til andre Talkmore-abonnenter - dette kommer heller ikke fram i kalkulatoren.

Lenke til kommentar

Det blir også feil på ringetid på abonnement uten pakker pga oppstartpris.

I denne versjonen av kalkulatoren har vi valgt å gå vekk fra oppstartspris fordi det blir stadig færre abonnement hvor dette er noe man må betale for.

 

F.eks. ringeprisen med Chili kontant betinger kjøp for kr 399,- og etter 30 dager øker prisen ca 50%. Hos Talkmore går det andre veien, der koster det kr 0,- å ringe til andre Talkmore-abonnenter - dette kommer heller ikke fram i kalkulatoren.

Godt observert. Den lokkeprisen til Chilimobil med 19 øre per minutt første 30 dager hadde vi ikke fanget opp. Har endret dette til 29 øre nå, da dette er den riktige prisen over tid.

 

Talkmore-prisen som er 0,- til andre Talkmore-kunder er dessverre noe vi ikke tar hensyn til i kalkulatoren. For at det skal ha noen effekt å ta den med i beregningen må vi også spørre om antall samtaler til Talkmore-kunder før vi regner ut en pris. Tilsvarende tilbud finnes hos en del andre operatører også, så da ville det blitt veldig mange spørsmål før vi kunne satt opp et regnestykke.

 

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger!

 

EDIT: Har også fikset den feilen med datapriser på Altibox-abonnementene.

Lenke til kommentar

Har Talkmore fri med 5Gb data. Betaler 299,- pr måned. Men det abonnementet kommer ikke opp.

Pga. begrensninger i total data?

Talkmore FRI 5GB skal være med i oversikten, men dersom du velger mer data enn det som er mulig å kjøpe eller krever høyere datahastighet enn det som tilbys havner abonnementet nederst i resultatlisten.

Lenke til kommentar

 

Talkmore-prisen som er 0,- til andre Talkmore-kunder er dessverre noe vi ikke tar hensyn til i kalkulatoren. For at det skal ha noen effekt å ta den med i beregningen må vi også spørre om antall samtaler til Talkmore-kunder før vi regner ut en pris. Tilsvarende tilbud finnes hos en del andre operatører også, så da ville det blitt veldig mange spørsmål før vi kunne satt opp et regnestykke.

 

Det er det så gjør det så vanskelig å finne riktig abonnement .

man kan jo ikke forlange at elle venne skal gå for abonnent hos samme tilbyder .

 

Nå er jo de fleste i praksis ganske like på bris så da vil det være detaljene som avgjør

Lenke til kommentar

 

Det blir også feil på ringetid på abonnement uten pakker pga oppstartpris.

I denne versjonen av kalkulatoren har vi valgt å gå vekk fra oppstartspris fordi det blir stadig færre abonnement hvor dette er noe man må betale for.

Jeg skjønner på en måte argumentet, men da burde dere hatt en form for advarsel/forbehold eller droppet abonnementene med oppstartpris. For slik det er nå er aldri prisene riktig på ringetid på abonnement hvor det er oppstartpris. Det er kanskje ikke store summer isolert sett, men med f.eks. Chili kontant hvor kalkulatoren oppgir kr 26 for 90 min/mnd blir prisen hele kr 115 hvis man i gjennomsnitt har 1 min. lange samtaler. Dette er nesten 450% mer enn kalkulatoren påstår! Det vil jeg vel egentlig kalle useriøst...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen. Opprinnelig tanke var at det var viktigere å bruke tiden på å legge inn priser på datatrafikk i Europa og Norden enn å bruke tiden på oppstartspris, men vi ser at oppstartsprisen gir en del utslag på en rekke abonnement. Derfor jobber vi nå med å få dette med i kalkulatoren, og jeg vi satser på å kunne oppdatere kalkulatoren i morgen.

 

Tusen takk for gode tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Hei. Nå har vi lagt inn støtte for å velge Antall samtaler fra egendefinert under Ringetid. Vi tar nå utgangspunkt i at samtaler varer i 2.5 min dersom man velger lavt/middels/høyt forbruk. Oppstartsprisen ser man når man trykker på et abonnement :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søker man opp etter 18GB data kommer ikke Telenor sitt største abb opp? Dette abboet er jo til og med billigere en NetCom sitt i pris å det kommer opp? Telenor blir jo 599(10GB) pluss 4 pakker av 2GB data99kr pr stk. Sum totalt for telenor med 18GB data blir 994kr mens NetCom skal ha ca 1200kr. Dette burde vel vært fanget opp!?

Lenke til kommentar

Med alle abonnementer og tjenester blir det litt av en jungel av algoritmer som skal til for å få den kabalen til å gå opp, og så fort man begynner nærme seg noe som fungerer brukbart, så forandrer operatørene på alt og man er tilbake på start omtrent. Har tidligere laget noen kalkyler i excel på jobb for å beregnet riktig abonnements typer og tjenester ut i fra forbruk, og da har vi kun 2 operatører og forholde oss til, men selv da er det ingen enkel jobb om den skal dekke absolutt alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...