Gå til innhold

Facebook suger kraften ut av iPhonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan skrive under på at dette har ingenting med Facebook å gjøre. Selv har jeg slettet Facebook Appen for jeg brukte altfor mye tid på Facebook. Så nå bruker jeg Facebook langt mindre, og telefonen holder såvidt 12timer i standby. iPhone 5 har jeg. Helt latterlig dårlig, og den har vært slik siden jeg kjøpte den ny ved launch av modellen. Skru av Wifi hjelper betraktelig på batteritiden, og dropper du i tillegg all datatrafikk holder den enda lenger. Det er helt klart her batteridrain ligger og ikke i Facebook appen

Lenke til kommentar

Dette må jo gjøres med Facebook Messenger også om du har denne installert i tillegg til Facebook, noe jeg vil tro brorparten har da Facebook spammer deg øst og vest om at du må ha Facebook Messenger for samtaler, selv om det overhode ikke er noe krav for har du ikke installert Facebook Messenger så klarer utrolig nok Facebook appen i seg selv å behandle samtaler, men så fort Messenger er lagt inn så hoppes det mellom de to appene kontinuerlig for at har tydeligvis Facebook appen glemt hvordan den kan behandle samtalene på egenhånd.

 

Det hjelper svært lite å kun gjøre disse triksene med den ene, og ikke den andre da begge suger en helt latterlig mengde med strøm. Selv har jeg endt opp med å fjerne Facebook Messenger fra telefonen, har fremdeles Facebook installert men logger alltid ut og lukker appen manuelt for hver gang jeg bruker den og batteri levetiden på min iPhone 5S har gått fra å måtte lades stortsett hvert kveld for står jeg opp med 100% så er jeg ofte nede på 20-30% når jeg legger meg og det blir for skralt til dagen etterpå til å våkne opp md 100% og være mellom 50-70% når jeg legger meg samme dag, så fra å måtte lade hver kveld just in case til å fint klare meg med annenhver kveld bare ved å forhindre Facebook i å rævkjøre batteriet på telefonen.

 

 

Hva i all verden de har gjort med optimaliseringen av disse applikasjonene må gudene vite, men noe er alvorlig galt og det har det vært veldig lenge og ingen ser ut til å bry seg med å bedre på problemene. Andre applikasjoner som har en lei tendens til å bruke i overkant mye strøm er Skype, Viber osv som ligger å bakgrunnen og bedriver oppdateringer kontinuerlig, hvorfor disse applikasjonene ikke skrives om og optimaliseres med pushnotifikasjoner så de ikke må ligge å oppdatere seg selv kontinuerlig må gudene vite.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at dette har ingenting med Facebook å gjøre. Selv har jeg slettet Facebook Appen for jeg brukte altfor mye tid på Facebook. Så nå bruker jeg Facebook langt mindre, og telefonen holder såvidt 12timer i standby. iPhone 5 har jeg. Helt latterlig dårlig, og den har vært slik siden jeg kjøpte den ny ved launch av modellen. Skru av Wifi hjelper betraktelig på batteritiden, og dropper du i tillegg all datatrafikk holder den enda lenger. Det er helt klart her batteridrain ligger og ikke i Facebook appen

 

 

Her kan jeg ikke si meg enig i det hele tatt, mulig du har noe annet muffens på telefonen din og andre apps som kjører kontinuerlig å sluker strøm. Det finnes flere av disse, men av de mest brukte og populære så er det Facebook og Facebook Messenger som går igjen. Kan også være en ide å rekalibrere batteriet og gjenopprette telefonen for å se om det har noen effekt. Kan også være at batteriet ditt begynne å bli litt slitt så det kan være en ide å forsøke å ta dette på reklamasjon.

 

For jeg vet av erfaring på min egen iPhone 5S, kjæresten sin iPhone 5S, min mor og stefar sin iPhone 4S, min lillebror sin iPhone 5 og min lillesøster sin iPhone 4 at batteriet på samtlige har blitt vesentlig bedre med triksene som nevnes i artikkelen.

Lenke til kommentar

Hva i all verden de har gjort med optimaliseringen av disse applikasjonene må gudene vite, men noe er alvorlig galt og det har det vært veldig lenge og ingen ser ut til å bry seg med å bedre på problemene. Andre applikasjoner som har en lei tendens til å bruke i overkant mye strøm er Skype, Viber osv som ligger å bakgrunnen og bedriver oppdateringer kontinuerlig, hvorfor disse applikasjonene ikke skrives om og optimaliseres med pushnotifikasjoner så de ikke må ligge å oppdatere seg selv kontinuerlig må gudene vite.

 

Disse applikasjonene var jo skrevet med pushnotifikasjoner i utgangspunktet, i den tiden da Apple ikke tillot applikasjoner å kjøre i bakgrunnen (noe som jo selvsagt var helt hårreisende kommunistisk diktaturregime og et brudd på opptil flere menneskerettigheter). Etter hvert som Apple har blitt mer og mer tillatende med hva som får lov til å kjøre i bakgrunnen har selvsagt late og udugelige apputviklere utnyttet det til det fulle og pøser på med alskens dritt.

 

Jeg mener Apple hadde et bra kompromiss med background tasks, men jeg forstår at de i senere iOS versjoner basically tillater full kjøring i bakgrunnen. Jeg håper de går tilbake på det.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at dette har ingenting med Facebook å gjøre. Selv har jeg slettet Facebook Appen for jeg brukte altfor mye tid på Facebook. Så nå bruker jeg Facebook langt mindre, og telefonen holder såvidt 12timer i standby. iPhone 5 har jeg. Helt latterlig dårlig, og den har vært slik siden jeg kjøpte den ny ved launch av modellen. Skru av Wifi hjelper betraktelig på batteritiden, og dropper du i tillegg all datatrafikk holder den enda lenger. Det er helt klart her batteridrain ligger og ikke i Facebook appen

 

Tror du bør se nærmere på hva du har installert, og hvilke tillatelser, osv. du har gitt i Innstillinger. Har selv iPhone 5, og normalt holder den i 3-4 dager uten lading - opptil 5 hvis jeg knapt bruker den. Dette er med 3G (slått av 4G, bruker uansett mest WiFi for data, og det er ikke dekning på riktig LTE-frekvensbånd her jeg bor), WiFi er alltid på, Bluetooth er alltid på. Er restriktiv med å tillate push-tjenester. og bakgrunnsoppdatering. Har du veldig svak 3G-dekning kan det være at telefonen rett og slett bruker mer strøm bare for å holde kontakten med telenettet, har nesten alltid 5 prikker på dekningsindikatoren her.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...