Gå til innhold

Flere barnløse menn - Det mest urettferdige samfunn?


Anbefalte innlegg

Jeg kom akkurat nå over denne videoen på youtube:

http://youtu.be/w__PJ8ymliw

 

Den handler om hvordan samfunnet vart strukturert. Dette med at både menn og kvinner var tjent med giftemål, fordi kvinnen fikk resurser av mannen sin, slik at ho kunne gi dem barn. Det var altså ikke bare "kjærlighet", men også en hensiktsmessig affære.

 

Videre kan vi i dag lese hvordan færre menn blir fedre. Slik som fra denne ganske stygge artikkelen fra dagbladet, der de virker til å ha null sympati for de mennene som eventuelt rammer dersom teorien stemmer. Der kan en lese hvordan 1/5 til 1/4 av alle menn er barnløse, men så lite som 12% av alle kvinner. Der teorien er at de resirkulerer de attraktive mennene, bare en av mange teorier selvsagt.

 

Det er jo slik at i dag så bruker kvinner staten på en måte som en husbond, samtidig så skal de mennene som er barnløse betale inn til staten slik at disse kvinnene kan holde på som de gjør. Urettferdig? Ja, ikke minst umoralsk. Menn betaler mest inn, da spesielt de barnløse, for så å ikke få særlig tilbake.

 

Hva synes du? Er dette rettferdig eller et ekstremt urettferdig samfunn?

 

Ikke nok med det, men kvinner i arbeidet og å utdanne kvinner, som nå er majoriteten, er ikke en like stor profitt for staten. Fordi kvinner vil ha barn, ikke nok med det så blir de alenemødre. Som igjen er en enorm byrde for staten. Menn blir også mindre produktive uten sine egne barn som de får ha, fordi de har ingen incentiv til å arbeide hardt. Mao er alt dette en enorm kostnad på alle plan.

 

Les mer: http://www.mannsbevegelsen.com

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den samme personen som jeg liket til i første post, hadde også en ganske god teori på hva feminisme i virkeligheten er. Nemlig utnyttelse av en manns iboende instinkt til å beskytte ei kvinne, og til andre kvinners iboende følelse av å ikke være sterk. Det har ingen ting med rettferdighet å gjøre, det har med egoisme å gjøre.

 

http://youtu.be/TBzx-SMSwGE

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en video til, så skal jeg gi meg å linke til disse.

 

http://youtu.be/PqEeCCuFFO8

 

Her forteller hun blant annet om en gang hun hadde vert i prat med en feminist. Da spurte hun om feministen hadde lyst å bytte liv med mannen som arbeida i kålgruve, fabrikker ol., der de hadde tusener av døde i året, eller å kutta korn og mye annet tungt arbeid, med ei kvinnes liv, som besto av å ta vare på barn, hus og om hun bodde på gård, gi mat til høns, vaske klær og mye annet forefallende gårdsarbeid, som var lite tungt. Da sa hun at det var et tøft valg..., nei det er ikke et tøft valg. Ho ville garantert valgt ei kvinnes liv og ville aldri greidd arbeidet. Hva skulle lønnen til menn være for å ha slike forjævlige liv i forhold? Kanskje å få lov å være lederen i huset? Ikke rart at kvinner lever og levde lenger enn menn med en slik arbeidsdeling. Så når majoriteten av kvinner ønskte stemmerett, noe en del kvinner i årene før ikke ville ha, fordi det kunne føre til at de også fikk plikter slik som militærtjeneste (det fikk de aldri :) ), så fikke de det også. Makten handler som alle menn gjør, basert på å beskytte kvinner, ikke for å beskytte menn. De fleste klagde i mange tiår på å få allmenn stemmerett også for de av lavere økonomisk klasse. Kvinner klagde i noen få år.

 

"Kvinner var lykkeligere enn menn, de levde lenger enn menn. Når har noen undertrykt gruppe gjort det?" fra videoen ovenfor.

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er også barnløs og funker helt ok.

 

"Problemet" kan være at politikere legger opp - velferds - og den sosiale politikk på de eldres barn.

 

At disse skal fungere som helsepersonell og hjelp i det daglige.

 

Når man da ikke har barn, eller barn som bor 120 mil unna, og som er i fullt arbeide for å klare sine forpliktelser.

 

Ja da står en der ganske så hjelpeløs som 80 åring etter en større sykdom, eller når en trenger hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regner meg selv som en voksen mann, og har bestemt at jeg ikke vil ha barn.

Er forøvrig noe de som har barn burde være takknemlig for, vi bidrar mer til statskassen en vi "tar ut" i motsetning til en barnefamilie.


(Jeg inkluderer da ikke hva potensielle fremtidige arbeidsmaur bidrar med).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo slik at i dag så bruker mannen staten på en måte som en inntekt, samtidig så skal de kvinnene som er barnløse betale inn til staten slik at de kan holde på som de gjør. Urettferdig? Nei, og ikke engang umoralsk. Hvis menn faktisk vil ha barn for de ordne opp selv, det er ingen som hindrer dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med at både menn og kvinner var tjent med giftemål, fordi kvinnen fikk resurser av mannen sin, slik at ho kunne gi dem barn. Det var altså ikke bare "kjærlighet", men også en hensiktsmessig affære.

Nettopp! Og dette har de skjønt i "tradisjonelle" samfunn som India, Pakistan, Afghanistan, men også i land som Russland og Romania. (I hvert fall på landsbygda).

 

Jeg tror du rett og slett er født i feil land. Reis ut og finn lykken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo slik at i dag så bruker mannen staten på en måte som en inntekt, samtidig så skal de kvinnene som er barnløse betale inn til staten slik at de kan holde på som de gjør. Urettferdig? Nei, og ikke engang umoralsk. Hvis menn faktisk vil ha barn for de ordne opp selv, det er ingen som hindrer dem.

 

Poenget er vel egentlig det at det er så mange færre barnløse kvinner enn menn. At noen blir valgt bort til fordel for noen andre. Da er det jo fryktelig urettferdig at de skal drive på å betale for disse kvinnene i tillegg, pluss at de ellers blir brukt som en enorm pengesekk for denne staten vår.

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette med at både menn og kvinner var tjent med giftemål, fordi kvinnen fikk resurser av mannen sin, slik at ho kunne gi dem barn. Det var altså ikke bare "kjærlighet", men også en hensiktsmessig affære.

Nettopp! Og dette har de skjønt i "tradisjonelle" samfunn som India, Pakistan, Afghanistan, men også i land som Russland og Romania. (I hvert fall på landsbygda).

 

Jeg tror du rett og slett er født i feil land. Reis ut og finn lykken!

 

 

Reis selv du, om du ikke tåler at jeg uttrykker meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Poenget er vel egentlig det at det er så mange færre barnløse kvinner enn menn. At noen blir valgt bort til fordel for noen andre. Da er det jo fryktelig urettferdig at de skal drive på å betale for disse kvinnene i tillegg, pluss at de ellers blir brukt som en enorm pengesekk for denne staten vår.

Da burde du holde deg for god til å si sludder som:

 

"Det er jo slik at i dag så bruker kvinner staten på en måte som en husbond"

 

Hvorfor? Fordi det samme gjelder menn.

 

"samtidig så skal de mennene som er barnløse betale inn til staten slik at disse kvinnene kan holde på som de gjør"

 

Så er det også barnløse kvinner som betaler inn til staten slik at menn med barn kan holde på slik de gjør.

 

Hvis du vil kjempe de barnløses sak så trenger du ikke bry deg om kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...