Gå til innhold

Anmeldelse: Eldritch Horror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst: VELDIG bra at de har begynt med brettspelanmeldelsar! Vil gjerne ha mange fleire. :)

 

Har ikkje spelt dette sjølv, men er generellt enig med anmelderen at mange sånn coop-spel vert litt som å spele ein samarbeidskabal.

 

Når det kjem til brettspel plassert i Lovecraft-universet vil eg heller anbefale A Study in Emerald som eg fekk prøve på Essen i fjor haust. http://boardgamegeek.com/boardgame/141517/a-study-in-emerald

Lenke til kommentar

Er Arkham Horror vanskelig for nybegynnere?

 

Arkhan Horror kan være litt overveldene om du ikkje er vant til å spille meir komplekse brettspel. Spela i Lovecraft universet frå Fantasy Flight Games har mykje av dei samme elementa, so om du har vert bort i dei frå før so burde det ganske greit å lære seg. Og som Jon Cato sa sjølv i anmeldelsen siden det er eit lagspel so blir det fort ein som diskuterer kva som er det beste trekket å gjera.

Lenke til kommentar

Er Arkham Horror vanskelig for nybegynnere?

 

Nei. Det er mange regler, men det er ikke så vanskelig å forstå. Det er heller mange enkle systemer enn noen få komplekse. De første rundene i det første spillet vil nok gå litt tregt, men etterhvert får dere inn rutinen. Spillet flyter bra, mesteparten av tiden (hos oss i alle fall) blir brukt når vi før hver tur diskuterer hva vi vil gjøre, og så går det ganske radig.

Lenke til kommentar

Kjempeflott at du anmelder brettspill Jon Cato. Bare lurte på om du hadde spillt Smallworld og om du ville anmelde det engang?

 

Jeg har bare spilt iPad-versjonen som jeg likte ganske bra. Usikker på om jeg rekker å anmelde brettspillversjonen i nær fremtid, har foreløpig ganske mange brettspill i anmeldelses-køa, men skal ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar

Det er bra at gamer.no har begynt å anmelde brettspill. Jeg synes også at Eldritch Horror er et bra valg av spill å anmelde: Det er nytt, og det er et spill for gamere. Vi får anta at det er gamere som besøker gamer.no.

 

Jeg er uenig i karakteren, men slikt er jo subjektivt (selv har jeg gitt det 8 av 10 på boardgamegeek.com). Etter min mening så har Eldritch Horror klart å forbedre Arkham Horror slik at det er blitt mer et brettspill, og mindre RPG-lite. I Arkham Horror synes jeg det kan bli litt for lite press og litt for mye tid til å bare gå rundt for å forbedre karakteren. Der er jeg enig i at man kan få lyst til å spille et ekte rollespill i stedet. Men i Eldritch Horror så har de virkelig lykkes med å få det til å fungere bra som et brettspill.

Lenke til kommentar

Er dette en slags mindre kompleks versjon av Arkham Horror? Siden spilletiden er en del kortere?

 

Det er en mer strømlinjeformet versjon av Arkham Horror. De har fjernet en del unødvendige "fiddly" mekanismer, og har skapt et spill som er mer spennende hele veien. Arkham Horror kan bli kjedelig når man har forseglet noen portaler, og nesten ingen nye åpner seg. I Eldritch er ikke målet å lukke portaler, men å løse bestemte "mysterier". Derfor får du et interessant dilemma: Skal du løse mysteriene for å vinne spillet, eller er det viktigere å lukke portalene akkurat nå, slik at The Ancient One ikke våkner opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...