Gå til innhold

Spotify har fått en helt ny knapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å tenke ut noen annen logisk forklaring på denne funksjonens fravær enn krav fra platebransjen.

Noen andre som har bedre forslag?

Skaperne av Spotify tilhører ikke den gruppen mennesker som hører i hjel sanger, og foretrekker faktisk å høre på hele spillelister.

Alvorlig talt, hvorfor i alle dager er dette en funksjon i det hele tatt? Gangnam Style ble ikke akkurat bedre etter å ha hørt den femti ganger, og det samme gjelder all annen musikk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ikke å tenke ut noen annen logisk forklaring på denne funksjonens fravær enn krav fra platebransjen.

Noen andre som har bedre forslag?

Skaperne av Spotify tilhører ikke den gruppen mennesker som hører i hjel sanger, og foretrekker faktisk å høre på hele spillelister.

Alvorlig talt, hvorfor i alle dager er dette en funksjon i det hele tatt? Gangnam Style ble ikke akkurat bedre etter å ha hørt den femti ganger, og det samme gjelder all annen musikk.

 

 

Nå er ikke denne diskusjonen om hvilke type mennesker som skaper hvilke typer programmer, og definitivt ikke om hvilke mennesker hører på hvilken type musikk.

 

Det er en latterlig enkel funksjon å implementere som enhver musikkavspiller med respekt for seg selv har inkludert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hadde de enda fått på plass en bedre kontroll over låter lagt i kø og hva som bare er satt til "Play"...

 

Eks 1: Jeg søker opp en låt og dobbeltklikker på denne. Spotify begynner å spille den, og legger samtidig til alle etterfølgende treff. Køer jeg opp låter legger disse seg rett etter spillende låt. Det er fint mulig å slette køede låter fra "Now playing", men ikke treff fra søket. Teit.

 

Eks 2: Jeg spiller en spilleliste. Køer opp en låt. Den legger seg ikke etter siste låt, men etter låten som spilles.Løsningen kunne vært å legge alt i kø, men da må jeg velge hver enkelt låt, siden man ikke kan høyreklikke på en spilleliste for å legge denne i kø. Sukk.

 

Dette fungerer i samtlige musikkavspillere jeg vet om, men Spotify har valgt å gjøre dette med sin egen lille vri...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere spurte og vi hørte dere!

Yeah, right... Jeg har vært en del på forumet til Spotify selv, laget noen tråder, stemt på mange og skrevet en del innlegg. For å si det sånn, de hørte det kanskje, men det gikk inn det ene øret og rett ut det andre!!!

 

Spotify er tragisk når det gjelder programvare. Fullt av funksjoner som burde være der, som er blitt etterspurt i mange år. Jeg har lyd gjennom HDMI og endre fra stereo 2.0 til 3.1, da fikk jeg opp en melding om at det måtte være noe galt med lydkortet, altså inni Spotify. Søkte det opp og fant fort ut at Spotify ikke fungerer med mindre du har satt det til 2.0... Tragisk.

 

Ekte avspillingsprogrammer har mye instillinger å bryne seg på, Spotify har en bitteliten liste med basic alternativer. Ikke noe for musikkentusiaster ihvertfall.

 

 

Og det at det tar mange år før de til slutt gidder å implementere verdens enkleste funksjon er latterlig. En funksjon som har vært et "must" tidligere og standard i 10-15 år... Det sier litt om selskapet.

 

Får nesten litt vondt i magen av tanken på at jeg sitter og hører på musikk fra Spotify i bakgrunnen nå... :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg klarer ikke å tenke ut noen annen logisk forklaring på denne funksjonens fravær enn krav fra platebransjen.

Noen andre som har bedre forslag?

Skaperne av Spotify tilhører ikke den gruppen mennesker som hører i hjel sanger, og foretrekker faktisk å høre på hele spillelister.

Alvorlig talt, hvorfor i alle dager er dette en funksjon i det hele tatt? Gangnam Style ble ikke akkurat bedre etter å ha hørt den femti ganger, og det samme gjelder all annen musikk.

Det finnes en del album-mixer på spotify. Dette kan være noe å bruke knappen på, men nå prøver jeg å komme opp med noe. Hvis man hadde lyst til å høre på en sang på repeat kunne man jo bare legge den i en egen spilleliste. Er vel sjeldent at man har lyst å høre på en og en sang av dem man liker om og om igjen i stedet for å legge dem i en spilleliste og høre dem etter hverandre.

Lenke til kommentar

Hadde de enda fått på plass en bedre kontroll over låter lagt i kø og hva som bare er satt til "Play"...

 

Eks 1: Jeg søker opp en låt og dobbeltklikker på denne. Spotify begynner å spille den, og legger samtidig til alle etterfølgende treff. Køer jeg opp låter legger disse seg rett etter spillende låt. Det er fint mulig å slette køede låter fra "Now playing", men ikke treff fra søket. Teit.

 

Eks 2: Jeg spiller en spilleliste. Køer opp en låt. Den legger seg ikke etter siste låt, men etter låten som spilles.Løsningen kunne vært å legge alt i kø, men da må jeg velge hver enkelt låt, siden man ikke kan høyreklikke på en spilleliste for å legge denne i kø. Sukk.

 

Dette fungerer i samtlige musikkavspillere jeg vet om, men Spotify har valgt å gjøre dette med sin egen lille vri...

 

Dette er en så enkel fiks på at den skal du få av meg helt kostnadsfritt.

 

Eks 1: Da ønsker du tydeligvis å spille fra låten du finner og videre, men slette enkelte sanger innimellom fra køen.

 

Gjør da som følger.

 

1. Søk opp den låten du ønsker, eller det søket du ønsker, som gir deg det resultatet du vil spille av.

2. Finn sangen du ønsker å spille fra.

3. Klikk på den.

4. Trykk på END-knappen på tastaturet for å gå til slutten av resultatlisten

5. Hold inne shift og trykk på siste sang.

6. Høyreklikk og velg Queue

7. Vis så køen og slett i vei, det du ikke ønsker at skal være med.

 

I eksempel 2 er det enda enklere:

 

1. Finn din spilleliste.

2. Trykk CTRL+A for å merke alle låtene.

3. Høyreklikk og velg Queue

4. Søk deretter videre i Spotify og kø det du måtte finne, som da vil komme etter hele spillelisten din.

 

Velbekomme!

Lenke til kommentar

 

Den er ikke helt ny, det er en gammel knapp med ny funksjonalitet.

Helt sikker på at den funksjonen ikke fantes før? også har de fjernet den eller noe? Mener å huske at den funksjonen var der for 3-4 år siden?

 

 

Nei det vet jeg dessverre ikke. Syns bare det var teit tittel med HELT ny knapp for at de la til ett 1-tall inni.

Lenke til kommentar

Den knappen kommer jeg aldri til å få brukt for.

Ble det ikke omtalt her i tek nettverket at spotify for pc skulle få nytt design for en tid tilbake. Noen som vet mer om det?

 

Se The Verge her: http://www.theverge.com/2013/12/18/5222926/spotify-mac-app-0-9-8-update-visual-refresh

 

En bruker har laget en installer som gjør at du får denne selv om denne ikke er sluppet til alle enda. Se her: http://www.javiersantos.me/post/71959098951/download-for-win-os-x-spotify-0-9-8-instructions

 

Jeg har det nye temaet selv, ser langt bedre ut. Du får ikke denne nye knappen da..

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

 

 

Jeg klarer ikke å tenke ut noen annen logisk forklaring på denne funksjonens fravær enn krav fra platebransjen.

Noen andre som har bedre forslag?

Skaperne av Spotify tilhører ikke den gruppen mennesker som hører i hjel sanger, og foretrekker faktisk å høre på hele spillelister.

Alvorlig talt, hvorfor i alle dager er dette en funksjon i det hele tatt? Gangnam Style ble ikke akkurat bedre etter å ha hørt den femti ganger, og det samme gjelder all annen musikk.

Finnes mikser som er over 2 timer lange på spotify, er fint å kunne la den gå i repeat om man har muligheten. Det er ikke snakk om den er nyttig eller ikke, men om den brukes. Og det gjør den, derfor er det fint at dem tok seg tid til å programere det inn synes nå jeg. Jeg klager ikke på når jeg får noe ekstra, værre om de tar noe fra spotify. Har til å med vært snakk om at de skal gå tilbake til gratis mulighet, da at man kan høre på så mye man vil uten å betale. Man får ikke til mobil, men er enig med dem at det burde man betale for :) Har hatt spotify siden de startet opp, da dem ikke hadde bilder lagt inn. De har kommet langt å gir meg akkurat det jeg vil ha, det er ny musikk og et eget program(ikke nettbasert) som gjør susen for meg. Se heller på helheten enn å plukk en singel ting som man ikke liker

Lenke til kommentar

 

Hadde de enda fått på plass en bedre kontroll over låter lagt i kø og hva som bare er satt til "Play"...

 

Eks 1: Jeg søker opp en låt og dobbeltklikker på denne. Spotify begynner å spille den, og legger samtidig til alle etterfølgende treff. Køer jeg opp låter legger disse seg rett etter spillende låt. Det er fint mulig å slette køede låter fra "Now playing", men ikke treff fra søket. Teit.

 

Eks 2: Jeg spiller en spilleliste. Køer opp en låt. Den legger seg ikke etter siste låt, men etter låten som spilles.Løsningen kunne vært å legge alt i kø, men da må jeg velge hver enkelt låt, siden man ikke kan høyreklikke på en spilleliste for å legge denne i kø. Sukk.

 

Dette fungerer i samtlige musikkavspillere jeg vet om, men Spotify har valgt å gjøre dette med sin egen lille vri...

Dette er en så enkel fiks på at den skal du få av meg helt kostnadsfritt.

 

Eks 1: Da ønsker du tydeligvis å spille fra låten du finner og videre, men slette enkelte sanger innimellom fra køen.

 

Gjør da som følger.

 

1. Søk opp den låten du ønsker, eller det søket du ønsker, som gir deg det resultatet du vil spille av.

2. Finn sangen du ønsker å spille fra.

3. Klikk på den.

4. Trykk på END-knappen på tastaturet for å gå til slutten av resultatlisten

5. Hold inne shift og trykk på siste sang.

6. Høyreklikk og velg Queue

7. Vis så køen og slett i vei, det du ikke ønsker at skal være med.

 

I eksempel 2 er det enda enklere:

 

1. Finn din spilleliste.

2. Trykk CTRL+A for å merke alle låtene.

3. Høyreklikk og velg Queue

4. Søk deretter videre i Spotify og kø det du måtte finne, som da vil komme etter hele spillelisten din.

 

Velbekomme!

 

 

Klar over denne enkle løsningen. Den er enkel, men ikke lettvint. Og alt annet enn intuitiv. At det skal være så tungvint, når bortimot samtlige andre musikkavspillere ikke har dette problemet kan jeg ikke forstå.

 

Hvorfor man ikke kan redigere hele køen er det tydeligvis flere som irriterer seg over. Og skulle man først vært så dum at man dobbeltklikket på et treff fra søk, så er eneste måte å tømme spillelisten på å bytte ut med noe annet. I praksis betyr dette at om man vil bytte ut med kun køede låter, uten noe "rester", må man enten spille en kort spilleliste eller spille en tom spilleliste først. Weird design.

 

I prehistorisk tid, når jeg hadde all musikk på MP3, brukte jeg MediaMonkey. Der kunne jeg selv sette opp hvordan spillelister, køer osv skulle oppføre. F.eks kunne jeg sette opp dobbeltklikk til å køe en enkelt sang. Genialt på fest og situasjoner hvor det er flere "dj'er" som styrer. Det sier seg selv at dette ikke ville fungert i et så mainstream produkt som Spotify, men antagelsen om at man ønsker å spille samtlige låter fra et søk er i 99% av tilfellene feil.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at man etter alt å dømme ikke ønsker å spille samtlige låter fra et søk, og at det dermed ville være mer fornuftig om den køet sangen man velger, eller i det minste ikke bytter ut "spillelistekøen" som var igang. Problemet er gjerne at Spotify ikke differansierer på om det er et dobbeltklikk på en sang i et søk, eller om det er en sang i en spilleliste.

 

Personlig har jeg ikke problemer med måten Spotify gjør tingene, men spesielt for festbruk må det legges opp en god kø, for at ikke alt skal bli kluss i rekkefølgen etterhvert som flere begynner å trykke. Så ser at det kunne være greit med en festmodus.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...