Gå til innhold

Nintendo går mot nok et år med underskudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

– Vi vurderer en ny business-struktur. Med tanke på hvordan markedet for smarte enheter har utviklet seg ser vi selvfølgelig på hvordan vi kan bruke disse til å gagne spillsatsingen. Det er ikke så enkelt som å få Mario over på smarttelefoner, forklarte Iwata i en pressekonferanse i Osaka.

Mario til PS4?;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker jo ingen selskap dårlige resultater. Men det er nesten så jeg håper det vil fortsette å gå dårlig for Nintendo slik at dem kanskje endelig tar skrittet og får sine spill ut på andre plattformer en sine egne.

 

Jeg er delvis enig med deg. Har dog falt pladask for inventory management uten å behøve å trykke på pause. Liker også måten man bruker kartet på gamepadden i arkham origins.

 

Derimot har Nintendo gjort MYE galt med markedsføringen av den siste konsollen. Imo har de skutt seg selv i foten på det området. Navnet er helt på trynet, folk skjønner ikke at det er en ny konsoll mens andre tror det er en håndholt. Dessuten er det ikke helt behagelig å uttale Wii U heller. Den skulle blitt markedsført bedre og under et annet navn.

 

Kanskje NintenDuo fordi man spiller med 2 skjermer? Hvem vet, men alt er bedre enn "wii u" etter min mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her bør tallene sees i forhold til omsetning. Da blir det hele nokså mye mindre dramatisk enn framstilt.

 

Omsetningstallene for året ble også nedjustert, fra en forventet omsetning på 920 milliarder yen til en omsetning 590 billioner yen.

 

Det er dramatisk, men Nintendo går nok ingensteds enda.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å forstå hvorfor Nintendo ikke utvikler et Pokemon spill til Wii U. Blir det gjort på en skikkelig måte, i samme RPG ånd som på 3DS vil de selge en haug konsoller. Vil også hjelpe om de får en lanseringsdato på neste Wii U spesifike Zelda spill. Kjøpte meg en Wii U nå etter jul, og er storfornøyd, men jeg kan se at man fort går tom for gode spill å spille. Wind Waker HD og Super Mario 3D World er begge spill som er utrolig pene å se på, og med gameplay i toppsjiktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo kan enkelt og greit løse dette med å slutte å fokusere på unødvendige gimmicker, samt underpowered hardware, og heller fokusere på å lage en skikkelig gaming konsoll med tilhørende gode spill.

 

Det blir ikke nintendo. Nintendo er gode fordi de ikke vil ha sterke konsoller og heller tenker på spillet og gameplayen. De skal ha konsoller til å kjøre de spillene alle elsker med nintendo. Det er derfor jeg mener de skal ha titlene og ideene for seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir ikke nintendo. Nintendo er gode fordi de ikke vil ha sterke konsoller og heller tenker på spillet og gameplayen. De skal ha konsoller til å kjøre de spillene alle elsker med nintendo. Det er derfor jeg mener de skal ha titlene og ideene for seg selv.

 

Du motsier deg selv vel litt nå? Om Nintendo bare bryr seg om spillet og gameplay så ville vel det logiske være å få det ut til så mange som mulig? Og heller la andre stå for hardware biten? Spesielt siden dem virkelig har store problemer med Wii U.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å forstå hvorfor Nintendo ikke utvikler et Pokemon spill til Wii U. Blir det gjort på en skikkelig måte, i samme RPG ånd som på 3DS vil de selge en haug konsoller. Vil også hjelpe om de får en lanseringsdato på neste Wii U spesifike Zelda spill. Kjøpte meg en Wii U nå etter jul, og er storfornøyd, men jeg kan se at man fort går tom for gode spill å spille. Wind Waker HD og Super Mario 3D World er begge spill som er utrolig pene å se på, og med gameplay i toppsjiktet.

 

Dette er blitt spurt tidligere også, desverre tror jeg ikke vi får dette noen gang. Isåfall blir det veldig lenge til:

 

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2013/01/09/why-wont-nintendo-make-a-pokemon-console-game/

 

1. Pokemon is a Handheld Title Only - "Game Freak co-founder Junichi Masuda who stated his own reasons for not believing the game is for consoles:

Quote: "I don’t think so. I think the Pokemon core series is always going to be with handheld hardware, in the future as well. I consider handheld hardware you can carry around with you as almost being equal to being with Pokemon, always. I think handheld really matches the idea of Pokemon that we have. Also, you can communicate and transfer data all the time, whenever you want with a handheld. That’s also a match with the Pokemon concept.”

 

 

2. Nintendo Doesn’t Want to Cannibalize Itself - "If Nintendo were to release a massively successful Pokemon game on their consoles (or a pair of them, as tends to be the case), players may decide that the console is now their format of choice for playing the game. Perhaps they would spend far more time with their console version and less with their handheld. Perhaps in the future, it’s the console release they look forward to more, and Pokemon fades from prominence as a handheld must-have."

 

Les de neste 3 i linken.

Lenke til kommentar

Jeg kan forsåvidt se disse argumentene. Men jeg vil tro at de får en god mulighet på et ekstremsalg av konsoller om de går for denne løsningen. Har hørt om flere som sier de ville kjøpt en Wii U om det kom et slikt spill. Når det er sagt, så er det mange, blant annet meg, som kjøper 3DS nesten utelukkende for Pokémon. Så ja, kannibalisering må være det største problemet. Dog selger de temmelig like Mario-spill på begge konsoller uten at dette ser ut til å plage de. De bruker vel Pokémon som sitt trumfkort for salg av sine håndholdte konsoller. Må uansett si at jeg ønsker meg et slikt spill! Men får vel holde at jeg har det håndholdt.

Endret av ulle1040
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at nettopp Wii U floppet? Både Wii og Gamecube lå bak konkurrentene i styrke.

 

Man kan svelge drittfunksjoner ellers, dårlig grafikk og dårlige tredjepart om de andre tingene trekker en kraftig nok mot konsollen, Wii var relativt billig helt i starten, og hadde nye artige kontroller.

 

Nå er Wii U her, kontrollerene er mer gimicky en kul, og konsollen er ikke veldig billig (relativt sett), hvorfor skal jeg da svelge dritt-grafikk, dårlig system eller og lite tredjepart? Svaret for min del er at jeg ikke gjøre det.

 

Jeg synes det er bra Wii U flopper, nintendo må skjerpe seg. I tillegg er det fint å se at alle som trodde at verden var så enkel som "wii solgte bra, det viser at grafikk ytelse ikke har noe å si, wii u vil selge bra" kanskje får nyansert seg litt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...