Gå til innhold

– Få telekunder i Norden er fornøyde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er blitt en nasjon med sutrete frepper-unger....

 

Det kunne jo være interessant å høre hva som er de konkrete problemene. Jeg har fri bruk pluss 6GB hos Tele2. Det bare virker hele tiden og jeg kunne ikke tenke meg å bytte eller klage. Alt dette for 199.- pr måned (tilbud hos Elkjøp ved 20 års jubileum).

 

Det er fantastisk billig og det var et bevisst valg å kjøpe det rimeligste, for alle de store leverandørene er helt OK med bra vilkår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg seriøst blir flau over nordmenn.

 

Vi har det så greit generelt, alle har godt med penger og mobilabonnementene er så billige at mobiloperatører sliter med å tjene penger. Og fortsatt klager vi?

 

Skammelig! Jeg er stolt av Norge som nasjon, men ikke av folket overhodet.

 

Samme opplegget som når Canal Digital forandret litt på abonnementene sine for litt siden og fikk folk til å tilte fullstendig. Nordmenn blir aldri fornøyd, konkurransemarkedet har ødelagt mye og skapt ukultur blant forbrukerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er latterlig med datapriser i Norge. I Storbritannia så betaler jeg 10 øre/MB mens i Norge så tar Telenor 10kr/MB (Uten månedspris) eller 5kr/MB (Med månedspris) og Onecall 1kr/MB.

 

Hva får jeg for 150kr/mnd i Storbritannia?

 

Three PAYG 15:

Ubegreset datatrafikk med 3G og 4G

3000 SMS

300 minutter

 

30 øre/minuttet

20 øre/SMS

10 øre/MB (150MB gratis for hver påfylling)

 

Hva får jeg for 150kr/mnd i Norge?

 

Telenor Komplett S

150MB på 3G og 4G

150 SMS

150 minutter

 

89 øre oppstart || 49 øre/minuttet

49 øre/SMS

500 øre/MB

 

Jeg savner enda å se noen abonnementer som faktisk tilbyr ubegrenset data i Norge. Så kan si at jeg er litt misfornøyd ja. Selv et mobilt bredbånd til 179kr/mnd gir meg ikke mer enn 5GB/mnd, og Netcom gir meg ikke fribruk av data en gang, kun faste datapakker. Dette er fullstendig på trynet.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er latterlig med datapriser i Norge. I Storbritannia så betaler jeg 10 øre/MB mens i Norge så tar Telenor 10kr/MB (Uten månedspris) eller 5kr/MB (Med månedspris) og Onecall 1kr/MB.

 

Hva får jeg for 150kr/mnd i Storbritannia?

 

Three PAYG 15:

Ubegreset datatrafikk med 3G og 4G

3000 SMS

300 minutter

 

30 øre/minuttet

20 øre/SMS

10 øre/MB (150MB gratis for hver påfylling)

 

Hva får jeg for 150kr/mnd i Norge?

 

Telenor Komplett S

150MB på 3G og 4G

150 SMS

150 minutter

 

89 øre oppstart || 49 øre/minuttet

49 øre/SMS

500 øre/MB

 

Jeg savner enda å se noen abonnementer som faktisk tilbyr ubegrenset data i Norge. Så kan si at jeg er litt misfornøyd ja. Selv et mobilt bredbånd til 179kr/mnd gir meg ikke mer enn 5GB/mnd, og Netcom gir meg ikke fribruk av data en gang, kun faste datapakker. Dette er fullstendig på trynet.

 

Hvis man betaler 200kr får man ubegrenset SMS/Prat/MMS, og 1GB data. Får man det i Storbritannia?

Lenke til kommentar

Jeg bruker hverken SMS eller ringeminutter, men med GiffGaff så kan du betale 200kr/mnd for 2000 minutter (33,33 timer) ringeminutter, ubegrenset SMS og ubegrenset datatrafikk.

 

1GB med data per måned for 200kr er latterlig.

GiffGaff priser

GiffGaff pakker

 

Three priser

Three PAYG 15

 

Telenor pakker og priser

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Datavolum vil øke mye i tiden som kommer. 4G og flere frekvenser (nye 800MHz m.fl.) vil gjøre det mulig å betjene langt flere kunder og større datavolum pr basestasjon.

 

Man skal huske at en basestasjon med utstyr koster ca millionen, som selvsagt skal tjenes inn.

Man skal også tjene inn de milliardene frekvensauksjonene har kostet i tillegg til driftsutgifter og vedlikehold.

 

Man får bare håpe at det blir mulig å få f.eks fri kvote ved 10Mbit hastighet om noen år. Da vil det kunne erstatte hjemmebredbånd for mange.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...