Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Prøvde FIFA på både X1 og PS4. Samme spill og har skrevet min mening om det i FIFA 14 tråden (ikke store forskjellen fra current gen).

 

Prøvde kun Forza. Det kule med Forza var helt klart triggeren som responderte med hvordan bilen gikk. Ble tyngre å presse inn når du bremset blant annet. Kul gimmick!

 

Sirkratos spilte DR3. Ut i fra hva jeg så virket det helt ok.

 

Det merkelig var at han som jobbet der sa at alle spillene de hadde var første build.

 

Grafikken er bedre. Gameplayet er så likt du får det. Ikke store overgangen.

Det med triggeren var noe jeg også la merke til, syntes selv det var positivt, men lurer på om man kan slå det av og på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phew...endelig hjemme igjen, tar på kroppen å være på farta i 11 timer! Men det var så absolutt verdt turen.

Jeg skulle jo ta endel bilder men for å være helt ærlig så gikk hode og øyne i kryss over alt som skjedde at det gikk på godt Norsk rett i dass.

 

Ble bare to bilder.. :blush:

 

post-5372-0-21019200-1383943940_thumb.jpg

post-5372-0-86405200-1383943945_thumb.jpg

 

Fikk prøvd Oculus Rift og denne berg og dalbane simulatoren. Og jeg hadde aldri trodd jeg skulle reagere slik jeg gjorde. Jeg fikk ikke noe spesielt sug i magen når jeg så ned ifra høyden. Men idet jeg kom på toppen og føyk ned den første bakken så fikk jeg et så jævla sug i magen og jeg følte at jeg føyk nedover en super bratt bakke. Som ble etterfulgt av en skarp sving og jeg trodde jeg skulle bli kasta rett ut av denne lille "vogna" jeg satt i.

 

På slutten så går vogna av skinnene og flyr igjennom lufta..og jeg griper tak i denne stakkars lille stolen og lener meg bakover så jeg nesten detter av!

 

Oculus Rift kommer til å snu spill industrien på hode den dagen det kommer i en utgave som gir høyere oppløsning. Det har jeg ingen tvil om!

 

Fikk prøvd XBO og PS4 og om jeg skal ta for meg kontrollerne først så er jeg positivt overasket over begge. Det er vanskelig å si hva som er bra og dårlig da dette er jo veldig individuelt.

 

Min opplevelse med PS4 kontrolleren er at den føles veldig kompakt og at materialet dem har brukt føles veldig bra. Undersiden av kontrolleren ligger veldig godt i hendene men det samme kan ikke sies med oversiden som for meg ikke føltes så bra ut.

 

Stikkene er ekstremt behagelige ved at dem har denne nedsynkingen i midten. Trikker knappene er 100 ganger bedre en hva DS3 hadde. Og ganske så mye bedre en hva X360 kontrolleren har.

 

Rumble motoren var veldig kraftig.

 

Min opplevelse med XBO kontrolleren er at jeg får en type hard plastikk følelse når jeg holder den. Det føles ikke like bra ut som DS4 gjør. Men den føles kompakt og den ligger bra både på underside og overside i mine hender.

 

Stikkene er mindre og det føles bra ut, om dem er bedre en DS4 sine er vanskelig å si etter så lite tid med dem. Men begge er gode på sine måter er inntrykket jeg har foreløbig.

 

Rumble funksjonen i triggerne synes jeg er litt for tidlig å si noe om, dem føltes litt "skarpe" og jeg hadde kanskje håpet at følelsen ifungrene hadde vært litt "rundere". Litt vanskelig å ordlegge det der... Men det hjalp meg i Forza 5 da jeg følte i fingrene når dekket mitt var ute på tarmacken og når jeg begynte å miste grepet i en sving.

 

Første inntrykket mitt etter å prøve Assasins's Creed: Black Flag var at det var ikke spesielt forbedringer. Det var jaggis og så litt så som så ut. Samme med Driveclub og Killzone.

 

Det inntrykket gikk jeg med en stund helt til jeg gikk å så på Black Flag og endel andre spill på PS3. Så gikk jeg tilbake til PS4 området og så helt klart store forskjeller. Men problemet er at en sitter under 1 meter ifra en 32/37" tv.....og da er det ikke rart det ser noe jævlig ut. Selv om PS4 klarer 1080p og 60fps så er det ikke alle texturer som er spesielt bra.

 

Samme kan sies om XBO spillene, som forøvrig var inne i en liten tre kasse på 5*5 meter. Varmt og jævlig og ikke spesielt ideelt..

 

Synes alt så helt ok ut, det var ingenting som var spesielt imponerende egentlig. Det eneste spillet jeg synes var next gen i mine og kompisen jeg reiste med var Forza 5. Det så helt ekstremt nydelig ut...

 

Inntrykket jeg har etter å ha prøvd og sett er at jeg nedjusterer min iver etter å få en PS4 og XBO i hus. Det er et hopp i grafikk men ikke i nærheten av nok mange håper og ønsker tror jeg.

 

Var gøy å møte personen bak navnet iL Sephiroth! Håper du får en super helg i Lillestrøm :)

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder Xbox One så var kontrolleren veldig lik 360 kontrollen synes jeg, så det var ingen wow faktor. Men det betyr at det fremledes er en skikkelig god kontroller! Stikkene var litt små synes jeg da og kontrolleren føltes også litt mindre.

 

Prøvde Dead Rising 3 og det var fremdeles et typisk Dead Rising spill. Masse kule våpen og blodig moro. Grafikken var dessverre skuffende, det var rett og slett veldig grått og lavoppløst. Håper virkelig det spillet kommer til PC.

 

Ellers fikk jeg prøvd Killer Instinct og det var en ganske positiv opplevelse. Grafisk var det skarpt og masse kule effekter. Trur egentlig det spillet ikke blir så aller verst.

 

Så litt på når noen spilte Ryse også, det SER kult ut men frykter det ikke er like gøy å spille selv. Veldig mye QTE som ser heftig ut men blir kjedelig i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig så syntes jeg Call of Duty Ghosts var den store synderen i grafikk, så nesten værre ut enn GTA IV :(

Beste konsoll grafikken var DEFINITIVT Forza5 og Ryze (av de jeg prøvde, fikk dessverre ikke prøvd alle PS4 spillene i dag)

Men sånn totalt sett, så mener jeg en PC til GODT under 10K har en god del bedre grafikk!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Phew...endelig hjemme igjen, tar på kroppen å være på farta i 11 timer! Men det var så absolutt verdt turen.

Jeg skulle jo ta endel bilder men for å være helt ærlig så gikk hode og øyne i kryss over alt som skjedde at det gikk på godt Norsk rett i dass.

 

Var gøy å møte personen bak navnet iL Sephiroth! Håper du får en super helg i Lillestrøm :)

Var gøy å treffe personen bak navne LarZen! Håper du fikk en god tur hjem til der du bor. Håper du får en god helg! Samtidig regner jeg med du hadde det kanonbra på SpillExpo :)

Lenke til kommentar

Fantastisk innlegg Selvin! Hyggelig å møte dere i dag også. Veldig morsomt å diskutere og spille sammen. Ga en god opplevelse.

 

 

Jeg må bare spørre.

 

Sånn ca. hvor mange prosent av de som var der tror dere var menn kontra kvinner? :p

 

De damene som jobbet på PS4-standen var deilige da.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...