Gå til innhold

The Legend of Zelda: Wind Waker HD ble utviklet på bare seks måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et knakende godt spill! Jeg kjører HD versjonen i Dolphin emulator for øyeblikket med SweetFX og ENB filtrering samt high-res teksturpakke. Det kan være et glimrende alternativ for de av oss som ikke har Wii U enda. Slik ser det ut:

 

youtube(dot)com/watch?v=2rydA_mTvAM

 

Eller, du vet, støtt Nintendo som har lagt mye jobb ned i å remake spillet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Et knakende godt spill! Jeg kjører HD versjonen i Dolphin emulator for øyeblikket med SweetFX og ENB filtrering samt high-res teksturpakke. Det kan være et glimrende alternativ for de av oss som ikke har Wii U enda. Slik ser det ut:

 

youtube(dot)com/watch?v=2rydA_mTvAM

 

Eller, du vet, støtt Nintendo som har lagt mye jobb ned i å remake spillet :)

Vil vel si det allerede er gjort da jeg anskaffet den originale GC disken :)

Lenke til kommentar

Eller, du vet, støtt Nintendo som har lagt mye jobb ned i å remake spillet :)

Det vil overraske meg stort om Wind Waker HD virkelig er en remake og ikke en port med et par tilpasninger.

Ettersom Wii Us prosessor har samme instruksjonssett som GCs prosessor er det ingen vits i å omskrive koden, den økte klokkefrekvensen på prosessoren og den raskere BD-spilleren er mer enn nok for raskere lastetider.

Grafikkarkitekturen er noe verre, men Nintendo har allerede laget en Wii-wrapper for Wii U, det bør være en smal sak å tilpasse denne for Gamecube-spill når grafikkchipen er identisk når det kommer til funksjonalitet. Så justerer man bare render resolution og slenger inn en HDR-shader for "ny grafikk."

Det faktum at Zombie Hover fortsatt er inne i spillet peker også mot at dette er en port.

 

Flott spill fortsatt, men helt feil å kalle det en remake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eller, du vet, støtt Nintendo som har lagt mye jobb ned i å remake spillet :)

Det vil overraske meg stort om Wind Waker HD virkelig er en remake og ikke en port med et par tilpasninger.

Ettersom Wii Us prosessor har samme instruksjonssett som GCs prosessor er det ingen vits i å omskrive koden, den økte klokkefrekvensen på prosessoren og den raskere BD-spilleren er mer enn nok for raskere lastetider.

Grafikkarkitekturen er noe verre, men Nintendo har allerede laget en Wii-wrapper for Wii U, det bør være en smal sak å tilpasse denne for Gamecube-spill når grafikkchipen er identisk når det kommer til funksjonalitet. Så justerer man bare render resolution og slenger inn en HDR-shader for "ny grafikk."

Det faktum at Zombie Hover fortsatt er inne i spillet peker også mot at dette er en port.

 

Flott spill fortsatt, men helt feil å kalle det en remake.

Spiller liten rolle for min del. Det er tydelig for meg at en mengde arbeid er lagt ned i spillet. Flere små endringer som gjør spillet bedre.

Lenke til kommentar

Har du link? Ser på nettsiden at det koster 449...

Da er tilbudet over :\ Var nok et preorder tilbud. Fikk det tilsendt for 354kr inkl frakt. Ordren ble lagt inn den 2. september.

 

Var faktisk noen her på forumet som tipset meg den gangen.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Spillet er så bra ikke sant?

Har sett deg spilt det i jevne mellomrom :)

Ja det er kjempestas! Nå har jeg aldri spilt originalen på gamecube så alt er nytt for min del :D

Gleder meg utrolig til neste zelda til Wii U... men det blir vel å vente på det i gudene veit hvor lenge :\

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg kjøper at det "bare" er en port når det ser såpass bra ut i mye høyere oppløsning enn GC-versjonen kjører (jeg har begge). Om det er en port så er det iallefall en forbilledlig port, hvor teknologien er oppgradert i stedet for oppskalert, irritasjonsmomenter fjernet eller forbedret med nye løsninger, og en del nye elementer er sømløst integrert i opplevelsen.

 

Er iallefall et veldig hyggelig gjensyn. Setter egentlig mer pris på det nå enn i hine hårde dage, da jeg fremdeles var litt skuffet over at Nintendo ikke gikk for et mer "realistisk" estetisk uttrykk. Om de hadde gjort det for to generasjoner siden, så hadde knapt grafikken stått seg like bra som det originale Wind Wakers gjør - så i etterpåklokskapens klare lys ser jeg jo at Wind Waker var en enormt solid tittel, og grafikken er bare en del av det.Tror egentlig ikke verken Twilight Princess (som egentlig ikke gjorde noe uutslettelig inntrykk) eller Skyward Sword (betydelig bedre) har vært helt der oppe.

Å dra fram OoT 3d er vel litt juks. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg kjøper at det "bare" er en port når det ser såpass bra ut i mye høyere oppløsning enn GC-versjonen kjører (jeg har begge). Om det er en port så er det iallefall en forbilledlig port, hvor teknologien er oppgradert i stedet for oppskalert, irritasjonsmomenter fjernet eller forbedret med nye løsninger, og en del nye elementer er sømløst integrert i opplevelsen.

 

Er iallefall et veldig hyggelig gjensyn. Setter egentlig mer pris på det nå enn i hine hårde dage, da jeg fremdeles var litt skuffet over at Nintendo ikke gikk for et mer "realistisk" estetisk uttrykk. Om de hadde gjort det for to generasjoner siden, så hadde knapt grafikken stått seg like bra som det originale Wind Wakers gjør - så i etterpåklokskapens klare lys ser jeg jo at Wind Waker var en enormt solid tittel, og grafikken er bare en del av det.Tror egentlig ikke verken Twilight Princess (som egentlig ikke gjorde noe uutslettelig inntrykk) eller Skyward Sword (betydelig bedre) har vært helt der oppe.

 

Å dra fram OoT 3d er vel litt juks. :p

 

Aonuma nevner faktisk i intervjuet jeg siterer at de måtte gjøre om en del på grunn av skiftet fra et bildeomfang på 4:3 til 16:9. Blant annet måtte de nappe ut enkelte figurer i noen mellomsekvenser ? i GC-versjonen var disse utenfor rammene av skjermen, men i det brede formatet kom de til syne. Dette ødela visstnok bildekomposisjonen. Tok det ikke med i nyhetssaken fordi det ikke virket relevant for hovedpoenget.

 

Enkelte irritasjonsmoment i den overhengende spillflyten skal også være justert. Nå har jeg ikke hatt tid til å bykse inn i nyutgaven selv enda, så jeg vet ikke hvor omfattende disse forandringene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...