Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som interesserer meg mest er faktisk Mantle. Hvis Mantle er slik jeg tror det er, så kommer grafikk til å bli helt fantastisk i forhold til dagens nivå.

 

Jeg ser faktisk for meg BF4 på ultra +60Hz@4K med 1 stk R9 290X, minst! Alle andre spill som kjører Direct3D kommer mest sannsynligvis til å kjøre litt under Titan, men dette er kun spekulasjoner fra min side.

Vi får vente og se :)

Lenke til kommentar

Mantle vil definitivt presse mer grafikk ut av svakere maskinvare, det vil forhåpentligvis ikke få spill til å se bedre ut selv om muligheten er der.

Jeg tenkte på tilgjengelig kraft ja :) Som jeg har forstått Mantle, så tillater det spillprodusenter å legge til enda mer detaljer i spill, da kraften er lettere tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Ser ut som all type AMD-hardware allerede gjør det svært bra i BF4-betaen: https://linustechtips.com/main/topic/61740-bf4-beta-benchmarks-are-out/

 

7990 har tilsvarende ytelse som GTX 780 i SLI i 1080P, som er ganske oppsiktsvekkende (spesielt for "ekspertene" her inne, som har rådet alt på himmel og jord å styre unna 7990). Det gjelder forøvrig også ytelsen på AMD-CPUer som 8350, som gjør det svært bra med betydelig mer bruk av alle kjernene enn i BF3 ("surprise, surprise"), Da er det bare å sette seg ned og vente til utgivelsen av Mantle, og se skjermkortene (og sansynligvis også CPUene) slå konkurrentene enda mer ned i støvlene!

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre de skal vannkjøle.

 

"Problemer med CrossfireX" er noe jeg hører er en ting, men kan ikke si at jeg vet så mye om dette.

Problemet med å vannkjøle et HD 7990 er at hver kjerne er begrenset til 200W takket være idiotisk kretsdesign fra AMDs side, uansett hvor høyt eller lavt du justerer Powertune (selv registerfiksen for +50% vil ikke fikse dette.) 200W per kjerne på 7990 betyr i praksis at kortet klokker seg ned fra stock 950MHz til 850-900MHz i de tyngste spillene, dette kunne vært lett fikset hvis Powertune justerte effekten per kjerne i tillegg til den totale grensa for kortet slik som på 6990.

Kjøleren til 7990 fungerer ikke i CFX som jeg har nevnt minst 10 ganger nå, ytelsen er betydelig svakere enn to separate 7970 ut av eska og enda større forskjell oppstår når man overklokker.

Hvis du vannkjøler med 2x 7990 kunne jeg forstått noe av grunnen, men nå er quadfire-støtten horribel og det er ingen grunn til å gå for 2x 7990 når 2x 780 vil yte bedre og ikke ha problemer med microstutter i det hele tatt.

Kort fortalt: HD 7990 er et kort man kjøper og anbefaler om man er 99% uvitende.

 

Så har man problemene med microstutter, det er bare en håndfull spill der CFX fungerer noenlunde akseptabelt med frame-pacing mens resten er et hakkete helvete med merkbart høyere inputlag.

Andre problemer med CFX er selvfølgelig at enkelte spill ikke støttes, og at det kun fungerer i fullskjerm.

Lenke til kommentar

Ser ut som all type AMD-hardware allerede gjør det svært bra i BF4-betaen: https://linustechtips.com/main/topic/61740-bf4-beta-benchmarks-are-out/

 

7990 har tilsvarende ytelse som GTX 780 i SLI i 1080P, som er ganske oppsiktsvekkende (spesielt for "ekspertene" her inne, som har rådet alt på himmel og jord å styre unna 7990). Det gjelder forøvrig også ytelsen på AMD-CPUer som 8350, som gjør det svært bra med betydelig mer bruk av alle kjernene enn i BF3 ("surprise, surprise"), Da er det bare å sette seg ned og vente til utgivelsen av Mantle, og se skjermkortene (og sansynligvis også CPUene) slå konkurrentene enda mer ned i støvlene!

 

Rart at jeg aldri så cpuforbruket til min 3930k @ 4.8 ghz gå over 50% da. Enda GPUusage var nede på 50% til tider.

 

Edit: 7990 er ett drittkort, men det er ingen som har noe imot 2x 7970, som blir det samme?

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Edit: 7990 er ett drittkort, men det er ingen som har noe imot 2x 7970, som blir det samme?

2x 7970 er en del bedre:

Ingen kjøleproblemer.

Bedre ytelse.

Langt bedre toleranse for overklokking takket være 50% høyere Powertune-grense per kjerne uten å måtte leke med loddebolten.

 

 

http://www.techpowerup.com/191839/radeon-r9-280x-r9-270x-and-r7-260x-available-from-october-8th.html

 

Hvis man kjøper et av de korta på 8 oktober, får man bf4 med på humble bundelen da?

NDAen går visstnok ut da.

 

Er La Menthe samme person som Samoslo som herja her for et år siden?

Ikke vet jeg, men jeg gidder ikke lese mer fra ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...