Gå til innhold

Fotograf drept av tog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da vel så farlig (eller farligere) å holde søkeren inntil øyet - med en ultravidvinkel har du ingen idé om hvor tett du er på kanten, og med søkeren inntil øyet ser du ingenting annet - med liveview har du i alle fall en sjanse til å kunne se noe rundt...

Og det er vel der problemet er - bruk av ekstrem vidvinkel. Samt påtrengende mangel på sunn fornuft.

Jeg lukker bare unntaksvis venstre øye når jeg ser gjennom søkeren. Er det unormalt? Er det noe galt med meg? :dontgetit:

Jeg lukker ikke venstre øye, for da ser jeg ingenting gjennom søkeren :p

Lenke til kommentar

Og det er vel der problemet er - bruk av ekstrem vidvinkel. Samt påtrengende mangel på sunn fornuft.

Jeg lukker ikke venstre øye, for da ser jeg ingenting gjennom søkeren :p

 

Ja, det er det jeg tenker også, live-view får vel ikke utgangspunktet ikke ting til å virke særlig mye lenger unna enn søker? Og mangelen på fornuft er jo påtakelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ja, det er det jeg tenker også, live-view får vel ikke utgangspunktet ikke ting til å virke særlig mye lenger unna enn søker? Og mangelen på fornuft er jo påtakelig.

 

 

Lurer på om ikke noen kan få et "dataspill forhold" til det de ser i live view. Det er på en skjerm, ergo er det et annet sted... Selv bruker jeg aldri live view.

Lenke til kommentar

Kun hvis du er høyreøye-dominant.

 

Skjønte det, men nesa kommer i veien for rattet som styrer fokuspunktene. Måtte teste, bare for kjenne hvordan det er..

Live view er fantastisk når man skal ta skarpe bilder i lav belysning, som f.eks nattefoto av byer eller landskap.

 

Er litt vanskelig å få til med en D700...

Lenke til kommentar

Skjønte det, men nesa kommer i veien for rattet som styrer fokuspunktene. Måtte teste, bare for kjenne hvordan det er..

Var aldri et problem for meg på 30D-en.

Har aldri vært et problem for meg på D80, største problemet for min del er fettflekker på skjermen.

Det opplever jeg først på husene med søkeren i venstre hjørne. Og verre blir det touch aktivert ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...