Gå til innhold

Storturnering dropper StarCraft II fra spillisten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist å se MLG droppe et av spillene som var med på å bygge opp selve turneringen til å bli hva den er i dag, men jeg er enda mer skuffet over måten MLG har håndtert PR rundt dette her. Sundance selv skrev en tweet hvor han sa at SC2 sannsynligvis ikke kom til å være på MLG Columbus. Deretter ble folk i Starcraft 2 communitiet helt fra seg og skreik om hvor skuffet de var over at MLG aldri mer kom til å ha Starcraft 2 på sine turneringer. Dette har, så vidt jeg vet, enda ikke blitt verken bekreftet eller avkreftet av MLG, det har gått to uker siden tweeten først kom ut, og fansen vet enda ikke om MLG planlegger å droppe SC2 for alltid, eller bare for denne eventen. Her skøyt nok MLG seg selv kraftig i foten, for mye av negativiteten rettet mot dem kunne lett vært unngått.

 

That being said er det nok ikke noen hemmelighet at MLG først og fremst er en måte for utviklere å reklamere for spillene på, og så lenge vi fortsatt har Dreamhack, WCS og en haug med andre småturneringer gjør det meg ikke så mye at vi mister MLG. I tillegg er jeg veldig positiv til at Red Bull ser ut til å satse mer på eSports, og håper vi kan se mer fra dem i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bytte SC2 med Dota2 er underlig ut fra et turnerings-teknisk perspektiv da det ene (SC2) er enspiller mens Dota2 jo er et lagspill. Her veier nok politikk tungt.

Lenke til kommentar

Når USA me større spillerbase enn resten av verden sammenlagt ikke klarer å produsere en eneste spiller som konkurrerer på toppnivå er det ikke rart at amerikansk-sponsede arrangementer heller vil fokusere på de spillene amerikanere faktisk klarer å konkurrere i.

Det er et veldig trist steg bakover. Heldigvis har vi andre store tournement som holdes utenfor USA som spilles :)

IEM, WCS, GSL, DH, ROG. Spesielt WCS har vokst seg såpass stor bare på dette året alene at vi fremdeles får flere tourneys enn hva vi fikk ifjor når MLG fremdeles var på banen :)

Lenke til kommentar

Bytte SC2 med Dota2 er underlig ut fra et turnerings-teknisk perspektiv da det ene (SC2) er enspiller mens Dota2 jo er et lagspill. Her veier nok politikk tungt.

For ikke å snakke om at både SC2 og DotA 2 (som nå vil bli de to største spillene på MLG) begge er MOBA-spill som på flere måter er konkurrenter.

Lenke til kommentar

MLG har virket stadig mer amatørmessige i forhold til andre store arrangementer i det siste, så det er kanskje like greit. Selv om de nå burde omdøpes til Major League MOBA.

 

Venter i spenning på at moba-boblen skal sprekke, både i esport-sammenheng og med at alle og moren deres plutselig skal lage sin egen. 2010-tallets MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...