Gå til innhold

Høstslipp fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bluetooth (som jeg ikke har så mye peiling på), hva innganger må jeg ha for å bruke f.eks et Bluetooth Tastatur, må jeg ha et extra "bluetooth" kort i maskina eller?

Finnes det overgang fra/til f.eks USB?

Bluetooth tranciever følger med (i laderen til musa), denne kobles til USB-porten, på samme måte som mottakere til andre mus/tastatur, eneste forskjellen er at denne støtter 2-veis komunikasjon og kan brukes til mobiltelefoner o.l. i tillegg

Lenke til kommentar
Bluetooth (som jeg ikke har så mye peiling på), hva innganger må jeg ha for å bruke f.eks et Bluetooth Tastatur, må jeg ha et extra "bluetooth" kort i maskina eller?

Finnes det overgang fra/til f.eks USB?

 

Det blir ikke noe nytt for menigmann med bluetooth-kommunikasjon enn hva de har hatt tidligere. Boksen du kobler til PCen er lik og det er bare signalene som er av en annen type.

 

Men en stor fordell med bluetooth er at rekkevidden er mye lengre enn dagens radio-teknologi som er i trådløse enheter nå fortiden. Rekkevidden på bluetooth er opp til 10 meter (og i noen tilfeller opp til 100 meter). Altså er det lettere å bruke mus/tastatur til fjernkontroll av TVen gjennom TVkortet i PCen. (Setter man bluetooth-boksen (reciveren) i midten av et rom må rommet være over 100m2 stort for at du skal finne et sted hvor mus/tastatur ikke fungerer. Det er større enn de fleste stuer i dette landet!)

Lenke til kommentar
(Setter man bluetooth-boksen (reciveren) i midten av et rom må rommet være over 100m2 stort for at du skal finne et sted hvor mus/tastatur ikke fungerer. Det er større enn de fleste stuer i dette landet!)

 

litt matte pirk, men setter du recieveren i midten av ett kvadratisk rom og rekkevidden er eksakt 10 meter så kan rommet være 20m på diagonalen og det skulle gi ei rimelig romslig 200m2 stue :-) . (håper jeg ikke gjorde meg ut på den :-? )

 

er litt skeptisk til responstiden til musa da! jeg er redd BT ikke er spesielt bra på delay. standarden har protokoller for sanntid lyd, så det blir ikke helt på jordet, men jeg vet ikke om dette er bra nok for disse FPS fanatikerne.

Lenke til kommentar
(Setter man bluetooth-boksen (reciveren) i midten av et rom må rommet være over 100m2 stort for at du skal finne et sted hvor mus/tastatur ikke fungerer. Det er større enn de fleste stuer i dette landet!)

 

litt matte pirk, men setter du recieveren i midten av ett kvadratisk rom og rekkevidden er eksakt 10 meter så kan rommet være 20m på diagonalen og det skulle gi ei rimelig romslig 200m2 stue :-) . (håper jeg ikke gjorde meg ut på den :-? )

 

Mer pirk. Rommet blir jo faktisk 400m2 stort. 20m*20m=400m2. Men det blir ikke helt riktig det heller, for da er det i hjørnene at denne ikke fungerer. Så derfor; det perfekte rom har denne i midten mens radiusen blir på 10 meter. Og størrelsen blir da på pi*r*r=3,14*10*10=314m2 (ca.). Og så store stuer er det veldig få som har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...