Gå til innhold

Microsoft planlegger store omstillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første steg burde være å kvitte seg med Ballmer :-)

 

Under Ballmer's tenure as CEO, Microsoft?s annual revenue surged from $25 billion to $70 billion, while its net income has increased 215 percent to $23 billion. Although these gains have come from the existing Windows and Office franchises, Ballmer also built new businesses such as the data centers division ($6.6 billion in profit for 2011) and the Xbox entertainment and devices division ($8.9 billion). In terms of leading their company's total annual profit growth, Ballmer?s tenure at Microsoft (16.4 percent) has surpassed the performances of other well-known CEOs such as General Electric?s Jack Welch (11.2 percent) and IBM's Louis V. Gerstner, Jr. (2 percent).

 

Du mener dette på bakgrunn av din ekstensive erfaring med å lede multi-milliard firma regner jeg med?

 

Utdannelsen hans:

 

In 1973, he attended college prep and engineering classes at Lawrence Technological University and graduated from Detroit Country Day School, a private college preparatory school in Beverly Hills, Michigan, with a perfect score of 800 on the mathematical section of the SAT.[8][9] He now sits on the school's board of directors. In 1977, he graduated magna cum laude from Harvard University with an A.B. in applied mathematics and economics.

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nå som Google har overtatt Microsoft sin plass som "åpen arkitektur"-lederen, mens Apple fremdeles er "lukket arkitektur"-lederen, blir det både utfordrende (men litt spennende) å se hvilken retning Microsoft tar. IBM har forsåvidt plassen som "bedriftsmarkeds"-lederen. Så jeg ser ikke helt hvilken retning MS skal ta. Men en ting er sikkert, de må gjøre det RASKT og satse STORT på sin NISJE. De har ikke råd/plass til å være så bred som de har vært til nå.

 

Lenke til kommentar

ingen tvil om at Ballmer har gjort en god jobb tidligere, men han har også hatt ansvaret for Microsoft sin manglende evne til å fornye seg de siste årene. At Ballmer har levert milliarder i revenues på å melke gamle produkter som XBOX og Office sier lite om hans evne til å omstille Microsoft. De kommer til å ta en "Nokia" dersom de ikke lykkes med disse omstillingene, og jeg tror det hadde vært lurt å hente nytt blod til den jobben.

Ja, dette er bare synsing fra min side, jeg er ikke kvalifisert til jobben, ei heller til å finne den som bør ha jobben :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

@ OopZHahaha, der fikk alle som ikke liker Steve Ballmer seg en bitchslap. Takk :)

 

Helt til noen gidder å se på MS sin andel av det totale IT markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...