Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bra VNP tjeneste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tester både Astrill, iVPN og Anonine for tiden. Når det gjelder anonymitet, sikkerhet og informasjon er jeg foreløpig mest imponert over iVPN. Beste fart får jeg hos Anonine, men de har kun servere i Sverige. Astrill og iVPN har servere i flere land, inkludert USA og UK. Med Astrill's og iVPN's engelske server får jeg tilgang til f.eks BBC TV direkte, med BBC iPlayer (nettsiden) - men begge blir kuttet etter en viss tid, og jeg mistenker at iPlayer har en slags funksjon som (etter å ha hatt litt tid på seg), snuser seg fram til VPN-tjenester. Astrill er ikke spesiellt imponerende når det gjelder anonymitet - de fører logger, bl.a. Men de har en norsk server, i tilfelle du har lyst til å se f.eks NRK direkte. Dette blir jo sperret hvis NRK "ser" en utenlandsk IP-addresse. Har ikke testet om denne også blir kuttet etter en tid - men det kan kanskje myhken svare på?

 

PS. Alt er via OpenVPN, ikke PPTP.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg har sett mange timer på Hulu+ og Netflix USA i alle fall uten å bli kuttet, så det må være noe spesielt med det du nevner. Skulle jo tro at om de greier å se om du bruker en VPN tjeneste at du ville bli kuttet med en gang og ikke etter en liten stund, det er jo ikke logisk i det hele tatt.

 

Har testet TvNorge nettTV delen uten problemer i alle fall via den norske serveren til Astrill. Har sett ca 30 episoder av en TV serie der hver episode er på ca 50 minutter.

 

Men har ikke testet BBC.

Lenke til kommentar

Hmm ... det kan kanskje ha noe med DNS-lekkasje å gjøre. Jeg har liten greie på disse tekniske tingene der.

Jeg er uansett mest fristet til å velge Anonine eller iVPN ... kanskje begge to. Det er ikke mye om å gjøre å få tilgang til geo-begrensede streamingtjenester i USA eller UK, men det er jo hyggelig å kunne ha muligheten.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Sitter nå på astril 7 dagers trial. Ser ut som over 90% av serverne er nede??? Er det sånn at man på 7 dagers trial ikke få teste alle servere? Får error på alt unntatt luxemborg og noen få usa siter... Kjører mac os

 

Som dere ser her så er det en masse siter som er gråa ut på astril....

post-25518-0-10785300-1371419591_thumb.png

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Sitter nå på astril 7 dagers trial. Ser ut som over 90% av serverne er nede??? Er det sånn at man på 7 dagers trial ikke få teste alle servere? Får error på alt unntatt luxemborg og noen få usa siter... Kjører mac os

 

Som dere ser her så er det en masse siter som er gråa ut på astril....

 

Får vel ikke tilgang til alle serverne før du betaler, nei.

Lenke til kommentar

Jeg falt til slutt ned på Astrill, jeg også.

 

For det første; jeg driver ikke med noen ulovligheter på nettet, ikke en gang laster jeg ned copyright'et materiale fra bukta - så jeg er ikke veldig bekymret over at rettsinstanser kan få tilgang til logger på bruken min, dersom de skulle ha krav på å få utlevert slike. Det etterspurte personvernet i forhold til ISP og nettsider som samler personlig info, får jeg like godt med Astrill som med noen annen VPN-tjeneste. Det er først og fremst prinsippet som gjør at jeg gjerne vil være mer beskyttet fra ISP'ers og nettsiders snoking i min personlige internettbruk, ikke fordi jeg har noe spesiellt å skjule.

 

For det andre er Astrill virkelig førsteklasses å bruke, med mange servere rundt omkring, og med ok fart. Ikke er de dyre heller hvis man kjøper seg et års abbonement. Tilleggstjenestene deres er dyre, synes jeg.

 

For det tredje; jeg fant ut at hver gang jeg skifter server via Astrill, så vil DNS-cache'en bli fullstendig tømt, slik at det ikke skal bli noen DNS-leak. Dette ved bruk av OpenVPN-protokollen. Etter dette har jeg ikke hatt problemer med å bli kuttet når jeg for eksempel ser BBC gjennom en av de engelske serverne. Denne tømmingen skjer antageligvis ikke 100% ved bruk av de andre to tjenestene jeg har prøvd. Ikke automatisk i hvert fall, men det er godt mulig det lar seg gjøre ved å tukle med noen innstillinger, ikke vet jeg. Sannsynligvis virket ikke denne cache-flushingen som den skulle i prøveperioden.

 

Supporten virker også å være god. Det tar bare et øyeblikk før man er på IM med en som er ansatt for å sitte der å svare på spørsmål.

 

Alt i alt - den "beskyttelsen" jeg trenger + lettvint og smart brukeropplevelse + mange servere og anvendelige plasseringer av dem.

 

PS. Astrill's egen klient er virkelig ikke "sleek" og moderne, den er rett og slett stygg. Og liten. Kan gjøres mye bedre. Men det er en bagatell. Man kan dessuten fint bruke den "offisielle" OpenVPN-klienten i stedet hvis man vil. Ikke at den ser noe særlig bedre ut, men ... Den har dessuten en begrensing på 50 servere, som er mindre enn antallet servere Astrill har å by på. Så man må i så fall luke ut de serverne som man ikke kommer til å bruke.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Falt også på Astrill, veldig rask den Sweden2 serveren.

 

Har dere funnet ut hvordan man setter på at om den bryter, noe som sansynligvis skjer imellom at den ikke fortsetter med vanlig internet tilkobling ?

 

På "private internett access" heter det kill-switch. Mulig det er det samme på Astrill.

Lenke til kommentar

Har Astrill stående på den ene pcen min døgnet rundt, og det skjer fra tid til annen at forbindelsen blir brutt. Må ta trykke off for å så koble på igjen.

Den pcen bruker bare Sverige 2 serveren. Det er ikke ofte, men det skjer. Om det programmet ditt fanger IP bytte opp og så restarter Astrill med autopålogging, så vil jeg gjerne vite navnet på det programmet.

For det må fange opp IP bytte, siden jeg aldri har opplevd at selve Astrill programmet går ned, bare forbindelsen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Astrill og har merket litt nede tid - tror det til nå har skjedd 2-3 ganger på 1 måned eller 2.

 

For å hindre at Vuze i mitt tilfelle bruker min virkelige ip har jeg satt opp bindings i Vuze, når Astrill da er nede vil Vuze ikke laste vidre med min virkelige ip - mye lettere enn å sette opp vpnetmon.

 

Synes også det er litt synd at Astrill har blokkert Dns leak test, hadde vært moro å se hva de sa.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte og betalte for ett års abonnement på Astrill for en uke siden.

Har enda ikke fått tilgang og dersom jeg logger inn på Minse Sider, står det at fakturaen er ubetalt.

Har kontaktet support, som etter flere henvendelser frem og tilbake tilslutt videresendte saken til økonomi avdelingen.

 

For 2 dager siden fikk jeg følgende svar:

«G2S is the authorized reseller merchant for astrill.com. Your order for Invoice #xxxxxxxx (order number xxxxxxxxxxx) has been received and is being verified by our team. Your order will most likely be processed within the next few hours, but in no case will it take more than 24 hours.

In order to avoid multiple charges, please do not resubmit your order.»

 

Pengene er trukket fra kontoen og jeg sitter igjen uten et produkt.

Så jeg ANBFALER ABSOLUTT IKKE ASTRILL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...